به‌روزرسانی‌های زنده کووید: مأموریت ماسک داخلی به نیویورک بازمی‌گردد

[ad_1]

تصویرمرکز راکفلر در منهتن.  دستور ماسک در سراسر ایالت از روز دوشنبه اعمال می شود و تمام مشاغل و مکان های عمومی که وضعیت واکسن را بررسی نمی کنند ملزم به پوشیدن ماسک می شود.
اعتبار …کارستن موران برای نیویورک تایمز

از دوشنبه، زمانی که نیویورکی‌ها برای خرید سریع به فروشگاه می‌روند، باید دوباره مطمئن شوند که ماسک صورت آورده‌اند. دستور جدید در سراسر ایالت نیازمند پوشاندن ماسک در تمام فضاهای عمومی سرپوشیده است که برای دسترسی به آنها نیازی به اثبات واکسیناسیون کامل علیه ویروس کرونا نیست.

فرماندار کتی هوچول این دستور را روز جمعه اعلام کرد که از 15 ژانویه، زمانی که ایالت ارزیابی مجدد را انجام خواهد داد، اجرایی می شود. کسب‌وکارهایی که ماسک‌های حفاظتی را درخواست نمی‌کنند، می‌توانند با مجازات‌های مدنی و کیفری، از جمله جریمه تا 1000 دلار برای هر تخلف مواجه شوند، و ادارات بهداشت محلی مسئول اجرای آن هستند.

در شهر نیویورک، جایی که 71 درصد از ساکنان آن به طور کامل در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند، اثبات حداقل یک دوز واکسیناسیون کرونا قبل از صرف غذا در رستوران یا تماشای فیلم لازم است. اما اکنون در صورتی که واکسیناسیون کامل در آن مکان‌ها و سایر مکان‌های عمومی از جمله لابی دفاتر، فروشگاه‌ها و ساختمان‌های مسکونی اجباری نباشد، ماسک نیز مورد نیاز خواهد بود.

طبق اعلام ایالت و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، افراد دو هفته پس از دریافت دومین واکسن دو دوز Pfizer-BioNTech یا Moderna یا اولین واکسن یک دوز جانسون و جانسون کاملاً واکسینه شده اند. به گفته این ایالت، کودکان بین سنین 5 تا 11 سال فقط باید یک دوز را نشان دهند تا در جایی که واکسیناسیون کامل لازم است بستری شوند.

فرماندار سابق اندرو ام. با توجه به اینکه کومو اکثر محدودیت‌های مربوط به ویروس را در ماه ژوئن لغو کرد، که در بیشتر تنظیمات نیاز به پوشاندن داشت، احتمالاً نظم جدید تغییر بزرگی به‌ویژه در برخی مناطق روستایی و محافظه‌کارتر ایالت خواهد بود. .

راه حل جدید در زمانی ارائه می شود که کشور با افزایش موارد کووید-19 مواجه است و دانشمندان از عواقب ورود نوع Omicron مطمئن نیستند. میانگین هفت روزه موارد جدید کووید در ایالات متحده در روز شنبه 119325 نفر در روز بود که تنها در 14 روز 40 درصد افزایش داشت. در ایالت نیویورک، میانگین روز شنبه 9716 بود که در 14 روز 51 درصد افزایش یافت.

از زمان روز شکرگزاری در شهر نیویورک افزایش زیادی در موارد ابتلا به این بیماری وجود داشته است، به طوری که آمار شهری به طور میانگین 2400 مورد جدید در روز را نشان می دهد که بر اساس آمار شهر، از میانگین 1500 مورد در روز سه هفته پیش کمتر است. قلمرو ایالت نیویورک بیشتر آسیب دیده است، به طوری که حدود 30 بیمارستان در شمال ایالت توسط فرماندار دستور تعلیق جراحی های جایگزین را برای کاهش استرس دریافت کرده اند.

در یک جلسه توجیهی یکشنبه شب در هامبورگ، در غرب نیویورک، درباره خسارت طوفان و قطع برق، از خانم هوچول در مورد سفارش ماسک سؤال شد.

خانم هوچول گفت: «فقط ماسک بزن، می‌دانم فردا روز بزرگی است. لازم نیست آنقدر مهم باشد. واقعا اینطور نیست. من فقط به مردم می گویم که کاری انجام دهند که عقل سلیم است، ما معتقدیم که این کار به نجات جان انسان ها و در نهایت کاهش خطر ابتلا به عفونت کمک می کند.”

دکتر. آنتونی اس. فاوست، مشاور ارشد پرزیدنت بایدن در امور همه‌گیری، همچنین از مردم خواست تا زمانی که در خانه با افرادی که وضعیت واکسیناسیون را نمی‌دانند، از ماسک استفاده کنند.

او یکشنبه به برنامه “این هفته” شبکه ABC گفت: “نقاب زدن تا ابد ادامه نخواهد داشت، اما می تواند شما را از وضعیت دشواری که در حال حاضر در آن قرار داریم خارج کند.”

شهر نیویورک قصد دارد از روز سه شنبه قوانین غذاخوری و سرگرمی را برای کودکان 5 تا 11 ساله تشدید کند، به طوری که از 27 تا 2 دسامبر یک دوز برای دسترسی به رستوران ها و تئاترها و یک دوز واکسن برای بزرگسالان وجود دارد. به جز کسانی که در ابتدا واکسن جانسون و جانسون را یک بار تزریق کردند. اما نظم جدید دولتی اکنون جایگزین هر دوی این قوانین شده است.

یک سفارش جامع واکسن کرونا برای همه کارفرمایان خصوصی در شهر نیویورک از 27 دسامبر اجرایی خواهد شد.

شهردار بیل دی بلازیو روز دوشنبه گفت که شهر قصد دارد به جای تاکید بر مجازات ها و اجرا، به صاحبان مشاغل آموزش دهد و آنها را با اجرای دستور جدید ماسک دولتی آموزش دهد. برای هفته‌ها، علی‌رغم افزایش موارد، این کشور در برابر فراخوان‌ها برای اعمال دستور ماسک در سطح شهر مقاومت می‌کند، زیرا از ترس تضعیف سیاست متمرکز بر واکسیناسیون شهر می‌ترسد.

آقای دی بلازیو روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: «استراتژی شهر اولین و مهمترین واکسیناسیون است و همینطور باقی خواهد ماند. اما ما با دولت برای اجرای این دستور ماسک کار خواهیم کرد. چیزی که ما دریافتیم این است که وقتی با کسب‌وکارها تعامل می‌کنیم، با احترام و روحیه همکاری با آنها رفتار می‌کنیم، نتایج عالی می‌گیریم.”

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما