خطرناکتر از عیسی در خط حمله پرسپولیس

[ad_1]

به گزارش “ورجهش سه”، پرسپولیس فصل جاری را با تغییرات زیادی در خط حمله آغاز کرد، اما هفته گذشته آل کثیر به عنوان گزینه اول یحیی گل محمدی جای او را در خط حمله گرفت اما باید دید گل محمدی جدید خواهد شد یا خیر. خرید در نیم فصل دوم در کنار مهدی عبدی و حامد پاکدل هیچ مهاجم کلاسیکی به این پست اضافه نخواهد شد.

چرا یحیی آل کثیر را بر عبدی ترجیح داد؟

آل کثیر، عبدی و پاکداله سه مهاجم تخصصی پرسپولیس هستند و سابقه بازی با عالیشاه، امیری، ترابی و نعمتی را به عنوان مهاجمان مکمل دارند. آل کثیر که فصل گذشته حضور موفقی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا داشت، از ابتدای فصل رقابت تنگاتنگی با عبدی داشت. تعداد گل ها اما آمار سایت یازدهم نشان می دهد که از نظر دقایق بازی این دو بازیکن و میزان تبدیل ضربات به گل، عبدی در حملات گلزنی بسیار بهتر از آل کثیر عمل کرده و موفق به گلزنی شده است. هر 145 دقیقه سمی تر از مهاجم باتجربه پرسپولیس است.

عبدی که حدود 450 دقیقه کمتر از آل کثیر بازی می کند، تمایل بیشتری به شوتزنی دارد و 4 گل در زمان کمتر نسبت به آل کثیر به ثمر رسانده است. بنابراین دلیل اصلی ترجیح آل کثیر بر عبدی را باید در مسائل استراتژیک و تیمی جستجو کرد.

* چالش بزرگ جان. تشدید بازی بدون توپ پرسپولیس

پرسپولیس فصل گذشته با 67 امتیاز قهرمان لیگ برتر شد و عنوان بهترین خط دفاعی لیگ (14 گل خورده) را نیز از آن خود کرد. پرسپولیس دومین خط حمله برتر لیگ (47 گل) را نیز داشت، اما یکی از برتری های پرسپولیس نسبت به حریفان، فوتبال پرفشار و فشار هنگام از دست دادن توپ بود.

طبق آمار سایت 11، تیم یحیی در فصل گذشته میانگین بیش از 15 تکل و قطع توپ را به ثبت رسانده است که این رقم را دو رقیب اصلی او یعنی سپان و استقلال که کمتر از 14 تکل دفاعی انجام دادند، ثبت کردند. رشته. او یک رقیب داشت. امسال اما شرایط متفاوتی در لیگ برتر رقم خورده و تیم های بیشتری در تلاش هستند تا دفاع را از خاک حریف آغاز کنند و در عین حال پرسپولیس در این زمینه به وضوح افت کرده است.

پرسپولیس در این فصل از نظر تکل و قطع توپ در لیگ پنجم است و تیم های سپن، آلومینیوم، استقلال و گل گهر بیشتر از پرسپولیس بازی می کنند و سپن با 17 تکل و قطع توپ رکورددار است. در هر رشته ورزشی زمین رقیب؛ آمارها نشان می دهد پرسپولیس نسبت به مدعیان قهرمانی و عملکرد فصل قبل کمتر در زمین حریف اقدام تدافعی کرده است و این ارقام با نگاهی به فلسفه فوتبال پرسپولیس در این سال ها معنا پیدا می کند.

پرسپولیس در 6 فصل اخیر همواره تلاش کرده تا فوتبالی اختصاصی داشته باشد و برای به حداکثر رساندن تاثیرگذاری این ایده دقایق زیادی در زمین حریف در حال دویدن است و دلیلی برای به خدمت گرفتن بازیکنان وجود دارد. مانند امیری و نعمتی در حالت تهاجمی. همچنین به سطح دوندگی و مبارزه این بازیکنان برمی گردد. به عنوان مثال، برانکو در مقطعی از زمان، نعمتی یا امیری را به‌عنوان زوج علیپور ترجیح می‌داد، زیرا فکر می‌کرد فوتبال پرفشار بازی کند. پس از جدایی مغانلو، گل محمدی با همین مشکل کمبود مهاجمان متخصص مواجه شد و پاکدل را در نیم فصل به ترکیب خود اضافه کرد که هنوز نتوانسته انتظارات هواداران و کادرفنی پرسپولیس را برآورده کند.

* فعال ترین، عبدی جحاردار

همانطور که در قسمت اول یادداشت بررسی کردیم، عبدی در گلزنی موفق تر از آل کثیر بود اما آمار نشان می دهد آل کثیر در طول بازی در فاز دفاعی فعال تر و موثرتر عمل کرده است.

آل کثیر در نبردهای هوایی موفق تر از عبدی بود و با تکل زدن و بریدن توپ در زمین حریف، بیشتر از عبدی به مدافعان حریف فشار می آورد. این نکته ای است که یحیی و پرسپولیس در فصل جاری به آن نیاز دارند. معمولا تعداد زیادی از پرسپولیسی ها در فاز هجومی شرکت می کنند و در زمین حریف مستقر می شوند و مکمل این بازی عملکرد پرس پس از بازکردن توپ است.

ارقام تصویر نشان می دهد که پرسپولیس در شش ماه آینده برای جایگزینی آل کثیر چالشی نخواهد داشت. شیفت های زمستانی در پیش است و به سختی می توان مهاجمی با ویژگی های مورد نظر گل محمدی پیدا کرد. به عنوان یک مهاجم، هر دو بازار لیگ برتر ایران نسبت به سال های گذشته خلوت تر است و جذب بازیکنان با کیفیت در سطح پرسپولیس در پنجره زمستانی کار ساده ای نیست.

محبد طاری

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما