کوالکام از دسترسی به Metawears با پلتفرم Snapdragon Spaces XR خبر داد

[ad_1]

اگرچه آنچه تاکنون در مورد Metawares گفته شده واقعیت مجازی است، امروز کوالکام از پلتفرم توسعه دهنده Snapdragon Spaces XR رونمایی کرد که کیتی برای کمک به توسعه دهندگان برای ایجاد برنامه های جدید برای دستگاه های واقعیت افزوده است.

کوالکام در نمایشگاه جهانی Augmented از سخت افزار جدید رونمایی نکرد، اما برنامه ها و همکاری هایی را ارائه کرد که این شرکت در دهه گذشته روی آنها کار کرده است. کوالکام با Niantic در برنامه های کاربردی دنیای واقعی Metaware و Lenovo، Motorola، Oppo و Xiaomi در زمینه توسعه سخت افزار شریک است.

عینک هوشمند Lenovo ThinkReality A3 اولین محصول تجاری خواهد بود که سال آینده با پلتفرم Snapdragon Space عرضه خواهد شد. این پلتفرم یک اکوسیستم رایگان برای دستگاه‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود و دارای APIهایی است که به نرم‌افزار اجازه می‌دهد بدون توجه به سخت‌افزار هدف، بر روی پلتفرم‌های مختلف، از جمله عینک‌های واقعیت افزوده، ایجاد شود.

کوالکام می گوید Snapdragon Space اولین پلتفرم محصول واقعیت افزوده است که برای مشخصات مربوط به گوشی های هوشمند بهینه شده است. این پلتفرم همچنین از ابزارهای توسعه عمومی مانند Unreal Engine 4 و Unity پشتیبانی می کند. پلتفرم Spaces در حال حاضر برای توسعه دهندگان منتخبی مانند Holo One و NZXT در دسترس است.

دسترسی عمومی به این پلتفرم از اوایل سال 2022 آغاز خواهد شد. کوالکام همچنین ادعا می کند که فناوری HINS SAS را برای بهبود ردیابی دست و تشخیص حرکات به دست آورده است. این شرکت با همکاری Wikitude قصد دارد به 150000 توسعه دهنده اجازه دسترسی به پلتفرم خود را بدهد.

در زمان های اخیر، شرکت های بیشتری در بخش فناوری توجه خود را به بازار متاوار معطوف کرده اند. فیسبوک با تبدیل نام تجاری خود به متا، بر آنچه در آینده در انتظار این صنعت است تمرکز کرد. مایکروسافت با معرفی آواتارها و محیط های کاری مجازی، تمرکز خود را بر متافارها اعلام کرده است. دیروز انویدیا اعلام کرد که قصد دارد با عرضه عمومی Omniverse Tools در این بازار فعالیت کند.

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما