چرا ترامپ رئیس جمهور بعدی ایالات متحده خواهد شد؟

[ad_1]

فارو- رئیس جمهور سابق آمریکا در راهپیمایی های حامیان خود در حال برهم زدن توده های مردم است و سرمایه های هنگفتی را جمع آوری کرده است.او هنوز رسما نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده اعلام نکرده است.اما کارشناسان می گویند در صورت انتخاب مجدد می تواند بار دیگر در انتخابات پیروز شود.

به گزارش فرارو به نقل از دویچه والا، در تظاهرات اخیر در تگزاس، دونالد ترامپ در مورد هیلاری کلینتون و اینکه چگونه انتخابات 2020 را جعلی و آرای رای دهندگان دزدیده شده، صحبت کرد.

ترامپ گفت: «انتخابات 2020 جعلی است و همه آن را می دانند. با این حال، ادعای او به طور کامل رد شد. دیوان عالی ایالات متحده که عمدتاً از قضات محافظه کار منصوب شده توسط ترامپ تشکیل شده است، درخواست وی برای لغو نتایج انتخابات در چهار ایالت مورد مناقشه را رد کرده است.

چرا ترامپ رئیس جمهور بعدی ایالات متحده خواهد شد؟  / وقتی ترامپ دوباره به طرف هوادارانش گوشت پرتاب کرد

این لفاظی آشنا به نظر می رسد و دلیل آن هم این است که آنچه ترامپ در سخنرانی های این روزها بیان کرد قبلاً در سخنان نفرت انگیز او علیه هیلاری کلینتون در جریان انتخابات ریاست جمهوری و تئوری توطئه انتخابات 2020 منعکس شده است.

براندون کنرادیس، سردبیر بخش سیاسی هیل نزدیک به کنگره و روزنامه‌نگار سابق دویچه والا، می‌گوید: «ترامپ کاری را که همیشه انجام می‌داد تا با طرفدارانش بازی می‌کرد، مانند بازی با سگ‌ها و پرتاب گوشت به سوی آن‌ها انجام داد. این بهترین موفقیت او تاکنون بوده است.»

ترامپ همچنین به طور ضمنی از حمله حامیانش به ساختمان کنگره آمریکا در 6 ژانویه 2021 حمایت کرد و گفت که اگر در انتخابات پیروز شود، در صورت لزوم به دست اندرکاران آرامش خواهد داد.

مایکل کورنفیلد، دانشیار مدیریت سیاسی در دانشگاه جورج تاون، به دویچه والا گفت: «وقتی ترامپ موضوعات تحریک‌آمیز مانند عفو شورشیان را علیه ساختمان کنگره مطرح می‌کند، از هر توجه دیگری فراتر می‌رود و همه توجه را به خود جلب می‌کند».

در همین حال، بسیاری از جمهوری خواهان مخالف ایده عفو کسانی هستند که به ساختمان کنگره حمله کردند و علیه ترامپ موضع گرفتند. لیندسی گراهام، سناتور کارولینای جنوبی، یکی از متحدان برجسته ترامپ، با انتقاد از موضع ترامپ، گفت که امیدوار است “جنایتکاران به زندان بروند و کتاب را به سمت آنها پرتاب کنند، زیرا آنها سزاوار آن هستند.” کریس سونونو، فرماندار جمهوری خواه نیوهمپشایر نیز با ایده عفو مخالفت کرد. او در پاسخ به این سوال که آیا شورشیان باید عفو شوند، به CNN گفت: “اوه خدای من، نه.”

ناظران اما بر این باورند که برای ترامپ، مخاطب هدف، چهره‌های سرشناس جمهوری‌خواه نیستند. کنرادیس گفت: «ترامپ به انتقاد مقامات حزب اهمیت نمی دهد. برای او پایگاه مردمی حامیانش جذاب است و متجاوزان کنگره قطعا بخشی از آنها هستند. برای ترامپ مهم است که افرادی را داشته باشد که از طرفداران سرسخت او هستند و مایل به رای دادن به او هستند. دیگران به او اهمیت نمی دهند.

اگر ترامپ تصمیم بگیرد دوباره در انتخابات ریاست جمهوری 2024 شرکت کند، نزدیک نگه داشتن حامیانش حیاتی خواهد بود. جملاتی که با «اگر نامزد شوم و اگر برنده شوم» شروع می‌شود، قطعاً باعث می‌شود ترامپ یک سناریوی احتمالی را دوباره اجرا کند.

کنرادیس گفت: بدیهی است که هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد، اما در شرایط کنونی، ترامپ راه را برای نامزدی رسمی هموار می کند. او نمی خواهد مردم او را فراموش کنند. او دوست دارد تحت نظر باشد. او یک شومن است و می خواهد رسانه ها او را پوشش دهند و نام و چهره او را در رسانه ها منتشر کنند.»

از سوی دیگر، کورنفیلد با شک و تردید می‌گوید: «او مردی ماهر در صنعت سرگرمی است و سابقه و سابقه سیاسی دارد.» اما آینده سیاسی او معلق و غیرقابل پیش‌بینی است.

در هر صورت، اگر ترامپ تصمیم بگیرد دوباره نامزد شود، اوضاع برای رئیس جمهور سابق خوب به نظر می رسد. نتایج نظرسنجی هیل که اولین بار در اواخر ژانویه منتشر شد، نشان داد که ترامپ در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری 2024 از میان هشت نامزد جمهوری خواه، 57 درصد آرا را با اختلاف زیادی کسب خواهد کرد. در رتبه دوم با 12 درصد آرا، فرماندار فلوریدا، ران دی سانتیس قرار دارد. همچنین ترامپ پول خوبی جمع کرده است. طبق سوابق فدرال، تنها در نیمه دوم سال 2021، 51 میلیون دلار جذب کرد و کل سرمایه خود را به 122 میلیون دلار رساند. بسیاری از این دلارها از اهداکنندگان کوچک یا “شهروندان عادی” ایالات متحده به دست آمده است. این به خودی خود نشان می دهد که ترامپ هنوز چقدر از حمایت مردمی برخوردار است.

کورنفیلد خاطرنشان می کند که ترامپ تنها بخش کوچکی از پول را برای حمایت از نامزدهای محلی و ایالتی در انتخابات اواسط نوامبر هزینه کرد. وی خاطرنشان می کند: این در حالی است که معمولا کسانی که به دنبال کاندیدای ریاست جمهوری هستند در این راه خرج بسیار بیشتری می کنند. با این حال، او خاطرنشان می کند که ترامپ پول جمع آوری شده را برای هدف دیگری پس انداز می کند.

کورنفیلد می‌گوید: «او تا مرز ورشکستگی بحث می‌کند و ممکن است وضعیتش بدتر شود. او می‌داند که حمایت حقوقی خوب گران است. به پول زیادی نیاز دارد.»

البته ترامپ ممکن است همچنان امیدوار باشد که اگر اوضاع بر وفق مراد او پیش برود، اصلاً با قاضی روبرو نخواهد شد.

کورنفیلد می‌گوید: «یکی از انگیزه‌های اصلی او برای نامزدی مجدد این است که ادعا کند چون نامزد ریاست‌جمهوری است، از پیگرد قانونی در امان است».

اینکه این حرکت موثر خواهد بود یا خیر بحث دیگری است. هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد. با این حال، اگر این کار را انجام دهد، دموکرات ها با یک رقیب جدی روبرو خواهند شد.

کنرادیس گفت: ترامپ همچنان همان فردی است که در سال 2016 انتخاب شد. به همین دلیل او می تواند دوباره برنده شود.”

[ad_2]

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما