وضعیت آرام کرونا در تهران؛ در حال حاضر خبری از Omicron نیست

[ad_1]

معاون درمان کرونا در استان تهران در تشریح وضعیت کرونا در استان گفت: در صورت خروج از پیک پیگیری تماس و طرح شهید سلیمانی از بهداشت بسیار مهم است. شناسایی و بررسی موارد مثبت مهم است.” .

به گزارش ایسنا، دکتر نادر توکلی درباره وضعیت کرونا در پایتخت گفت: در وضعیت تقریبا آرامی قرار داریم و حدود 90 درصد از نقطه اوج پایین آمده ایم و دیگر مشکل خاصی در بیمارستان ها نداریم. در مجموع تعداد بیماران به 1000 نفر رسیده است که یک سوم آنها معمولا در بخش مراقبت های ویژه و دو سوم در بخش مراقبت های ویژه هستند. روزانه 2500 تا 3000 نفر به بیماران سرپایی مراجعه می کنند. این موارد با علائم اورژانسی عروق کرونر و آنفولانزا در کلینیک اورژانس تنفسی همراه است.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار سه دانشگاه علوم پزشکی استان تهران، حدود 60 تا 65 درصد از مراجعه کنندگان در بیمارستان ها فاقد سابقه واکسیناسیون هستند.

معاون درمان ستاد مبارزه با کرونا در تهران گفت: پوشش واکسیناسیون در تهران حدود 80 درصد دوز اول است و تزریق دوز دوم به زودی به این رقم خواهد رسید. این ارقام بسیار خوب است و نشان می دهد که تهران از میانگین بسیاری از استان های کشور بهتر است.

وی در خصوص اجرای محدودیت های هوشمند کرون در پایتخت تصریح کرد: اجرای این طرح به صورت مرحله ای پیش می رود و ابتدا باید از سفرهای هوایی، ادارات و … کار را آغاز کنند. البته می دانیم که در برخی موارد مانند اتوبوس های درون شهری اجرای طرح با مشکل مواجه می شود. کل کار سختی است اما به صورت مرحله ای انجام می شود، مثلاً اگر می خواهید سمینار حضوری انجام دهید، همه باید کارت واکسیناسیون داشته باشند و به این ترتیب ثبت نام کنند. کنترل وضعیت به تدریج با جوامع رسمی آغاز می شود که در آن فرد می خواهد از سطح خدمات عمومی شهر به عنوان دریافت کننده خدمات استفاده کند.

وی افزود: اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا در زمینه حمل و نقل عمومی تهران صددرصد عملیاتی نیست، اما باید به سمتی برویم که این سامانه شروع به کار کند. ما معتقدیم این سیستم به آرامش کرونا در جامعه کمک می کند.

توکلی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس گفت: زمانی که مدرسه بازگشایی شد اولاً تعداد دانش آموزان در کلاس ها محدود بود و مشکل این است که مدارس استانداردهای لازم را دارند و در حال بازگشایی است. علیرغم همه محدودیت ها، مشاهدات ما در ماه گذشته نشان دهنده افزایش بستری شدن کودکان در بیمارستان نبوده و پوشش واکسیناسیون در افراد بالای 12 سال پیچیده نیست و در مجموع محیطی آرام و چالش برانگیز داریم، هرچند برخی خانواده ها هنوز 100 درصد مطمئن نیستند. . فرزند آنها به مدرسه می رود و از این کار منع می شود.

وی تاکید کرد: مهم این است که خانواده ها دچار گلودرد، سرفه و تب شوند. آنها آموزش می بینند که در هنگام بروز چنین علائمی هوشیار باشند و کودکان از فرستادن آنها به مدرسه منصرف شوند. بیماری: «از سوی دیگر، مراقبین بهداشتی در مدارس باید دانش آموزان را جدی بگیرند.

قائم مقام ستاد مبارزه با کرونا استان تهران با تاکید بر لزوم پیگیری تماس ها افزود: با خروج از پیک پیگیری تماس ها و برنامه ریزی برای شناسایی شهید سلیمانی از بهداشت و درمان بسیار مهم است. و بررسی موارد مثبت بسیار مهم خواهد بود.” . موج ششم را در حوزه درمان و بستری پیش‌بینی نمی‌کنم و سویه جدید کرونا به نام Omicron هنوز به تهران و ایران نرسیده است.

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما