مانیسمان رده 40 و 80 شرکت راد پایپ وارد کننده و تامین کننده تجهیزات پایپینگ

پیش از خرید لوله مانیسمان، مهم‌ترین مرحله برای مشتری استعلام قیمت است. اما شاید شما به‌عنوان یک خریدار، هیچ شناختی از این محصول نداشته باشید و اصلاً ندانید که لوله مانیسمان چیست. لوله‌های بدون درز در ایران به افتخار اولین شرکت عرضه‌کننده این نوع لوله، با نام لوله مانیسمان شناخته می‌شوند. لوله های مانیسمان رده 40 نسبت به رده 80 دارای ضخامت کمتری بوده و در مواردی که لوله ای با استحکام بیشتر در صنایع و پالایشگاه ها نیاز باشد، لوله مانیسمان رده 80 مورد استفاده قرار می گیرد. هزینه تولید لوله بدون درز سیاه سبک نسبت به سایر رده های لوله سیاه بدون درز کمتر بوده و وزن کمتری دارد.

باید توجه داشت که در رده های مختلف لوله مانیسمان، هر چه رده بالاتر می رود، میزان قطر خارجی در یک سایز از لوله ثابت مانده، و قطر داخلی کاهش می یابد. لوله فولادی سنگین رده ۴۰ تا ۸۰ بار فشار معادل حدود ۱۱۶۰ پوند تست میگردد. در جایی که برای لوله کشی گاز ۱۰ الی ۱۵ پوند و برای لوله کشی آتش نشانی ۱۰ بار یا حدود ۱۴۵ فشار تست نیاز دارید، این نوع لوله دارای ضریب اطمینان بالایی میباشد. به عبارت دیگر، رده ۴۰ به این معنی نیست که ضخامت لوله یا حتی قطر لوله ۴۰ میلی متر یا ۴۰ اینچ است. پارامترهای لوله ها توسط استاندارد ASME B36.10M تعیین می شود که استاندارد حاکم بر ابعاد لوله فولادی بدون درز و جوش داده شده است.

اگر محل خط مشکوک درز مخفی باشد، در تمام لوله‌ها از همان نقطه دچار گسیختگی می گردد. بر اساس سایزهای مختلف تعداد شاخه های لوله در یک بندیل متفاوت می باشد. لوله های مانیسمان از جنس کربن استیل به صورت کلی طبق استاندارد های آلیاژی API 5L, ASTM A106, ASTM A53 ساخته می شود . با تشکر از اینکه سایت رسمی اتصالات جوشی آریا جام را انتخاب کرده‌اید.

برای تهیه لوله در سایز بالا، می‌توانید لوله مانیسمان چینی و وارداتی را خریداری کنید. قیمت لوله مانیسمان وارداتی چینی از قیمت لوله مانیسمان اصفهان و دیگر برندهای داخلی بیشتر است. هر یک از این لوله‌ها را می‌توانید از بورس کالا یا از کارخانه خریداری کنید. به همین دلیل، توصیه می‌شود یکی از مراکز فروش لوله مانیسمان معتبر در بازار را انتخاب کنید.

برای مثال لوله بدون درز سایز 1 اینچ ، نوع sch40 دارای ضخامت 3.38 میلی متر می باشد که همین لوله در نوع sch80 دارای ضخامت 4.5 میلی متر می باشد . این مشخصات توسط کارخانه‌های تولیدکننده ارائه می‌شوند و مشتریان با توجه به کاربرد مورد نظرشان می‌توانند تصمیم بگیرند که به چه نوع لوله با چه مشخصات فنی نیاز دارند. لوله های مانیسمان رده 40 لوله‌های محکم و بادوام هستند و در برابر فشار ساییدگی و همچنین در مقابل تا شدن  به آسانی  پاره نمی‌شوند و یا نمی شکند از این نوع لوله ها برای مصارف ای رسانی و گاز رسانی بسیار استفاده میشود . از روی رنگ لوله هم میتوان لوله رده ۸۰ و رده ۴۰ را تشخیص داد.لوله هایی که به رنگ خاکستری هستند لوله های رده ۸۰ می باشند در حالی که لوله هایی که مایل به رنگ سفید هستند  رده ۴۰ می باشند.

“لوله مانیسمان، از مستحکم‌ترین انواع لوله به شمار می آید، به‌همین‌دلیل، قیمت لوله مانیسمان به نسبت سایر لوله ها بالاتر است. این محصولات فولادی بدون درز، در رده‌های متفاوت 20، 40، 60، 80 و… در بازار عرضه می شوند؛ از لوله مانیسمان در صنایع حساس مانند پتروشیمی، صنعت برق، لوله‌کشی و… استفاده می شود. از آنجاکه این محصول بسیار پرکاربرد است، تغییرات قیمت روز لوله مانیسمان برای فعالان صنعت بسیار مهم است.” لوله رده ۴۰ نمونه ای از لوله مانیسمان است که در صنایع نفت ،گاز و پتروشیمی و سیستم های ساختمانی کاربرد زیادی دارند. این نوع لوله فشار زیادی را تحمل میکنند به همین دلیل در لوله کشی گاز و آتش نشانی از آن ها استفاده میشود. سایز این لوله ها از ۱/۲ تا ۳۴ اینچ متغیر است و طول لوله ها ۶ متر می باشد.

ابعاد و مشخصات لوله مانیسمان رده ۴۰

در صورتی که قیمت این محصولات در فروشگاه های متعدد در سطح شهر بسیار متفاوت می باشد و هر کسی بر حسب نظر خود یک قیمت را برای محصول در نظر می‌گیرد. تنها کارخانه هایی که در ایران این لوله ها را تولید می­کنند، کارخانه نورد اهواز و  دقیق کاوه­ تهران است. کشورهای اروپایی مانند  ایتالیا، اسپانیا،  اوکراین، روسیه و رومانی نیز تولید کننده لوله مانیسمان می باشند. این لوله ها در بیشتر سایزها به صورت 6 متری و در بعضی از سایزها به صورت 12 متری موجود می باشد.این لوله ها با شناسنامه معتبر تولید عرضه میگردد و در زمان خرید اراعه می گردد. در میان شرکت های تولید کننده اتصالات گاز، آریا جام بزرگترین شرکت تولید کننده اتصالات جوشی در ایران می باشد.

  • این لوله ها در رده های مختلف موجود بوده و در صنعت دارای کاربرد های متفاوتی می باشند.
  • این نوع مقاطع فولادی در رده‌های 20، 40 60، 80، 120، 140 و بالاتر تولید شده و به فروش می‌رسند.
  • در واقع رده لوله همان استاندارد مقدار قطر و ضخامت لوله را بیان میکند که این استاندارد توسط موسسه استاندارد امریکا برای لوله‌های فولادی و ضخامت جداره آنها تعیین شده است.
  • توجه می فرمایید به دلیل ضریب اطمینان بالا، فاصله بسیار زیادی بین ضرایب استاندارد و مصرف کننده می باشد.

قیمت لوله مانیسمان 8 اینچ موجود در جدول‌ها در ازای هر یک شاخه است؛ لوله‌های ۸ اینچی بیشتر برای خطوط تولید دارو و صنایع غذایی کاربرد دارند و ظریف‌تر از سایر انواع لوله مانیسمان هستند. لوله‌های مانیسمان ۸ اینچ، به عنوان یکی از سبک‌ترین لوله‌ها در بازار شناخته شده‌اند و به‌همین دلیل، قیمت آن‌ها نسبت به لوله‌های بزرگ‌تر، کم‌تر است. این نوع لوله‌ها عموماً به طول شش متر تولید می‌شوند و قیمت آن‌ها در جدول‌های مرتبط در ازای هر شاخه قید شده است. به دلیل ظرافت و نازکی این لوله‌ها، بیشتر برای کاربردهایی مانند خطوط تولید دارو و صنایع غذایی استفاده می‌شوند.

بهترین راه این نوع بررسی ارائه کالا به آزمایشگاه و تحمل هزینه‌های هنگفت می باشد. لذا عملاً برای پروژه های کوچک که ممکن است فقط ۱۰ الی ۵۰ شاخه لوله خرید نمایند، این امکان وجود ندارد. در روش سرد یک مندریل وارد یک قطعه استوانه ای و با فشار جک صورت می گیرد. خرید کالاهای استاندارد و با مارک استاندارد تولید شده با پروتکل های سازمان استاندارد، می‌تواند تضمین خوبی برای حصول کیفیت مادام‌العمر در ساختمان باشد.

قیمت لوله مانیسمان ۱۸ اینچ، بسته به عواملی مانند تقاضا و عرضه در بازار، ممکن است متفاوت باشد و این قیمت معمولا برای هر شاخه لوله مانیسمان ۱۸ اینچ در جداول اعلام می‌شود. از آنجا که لوله‌های مانیسمان به دلیل داشتن بدون درز بودن و نیز مقاومت بالایی در برابر فشار، برای صنایع مختلف مفید هستند، تعیین قیمت مناسب برای آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. در نتیجه، بررسی عواملی مانند رقابت در بازار، شرایط تولید، هزینه‌های حمل و نقل و میزان تقاضا، می‌تواند به عنوان عوامل تعیین‌کننده قیمت لوله مانیسمان ۱۸ اینچ محسوب شود. مقاطع رده ۸۰ جزو ضخیم‌ترین انواع لوله‌های مانیسمان هستند و طبیعتا قیمت بالاتری هم دارند.

زمانی که لوله کشی انجام می دهیم، با خواسته ناظر سازمان نظام مهندسی این شبکه ۱۰ الی ۱۵ پوند تحت فشار قرار می گیرد. اغلب اوقات بیشترین اعتماد روی لوله توکار رده ۴۰ صادراتی اهواز می باشد. با توجه به اینکه در هر پروژه ساختمانی یک شاقول پیدا می گردد، این شاقول را که به صورت یک مخروط است، در سر لوله قرار داده و با پتک بکوبید.

قیمت لوله مانیسمان هر یک از این برندها متناسب با کیفیت، سایز، مواد اولیه و استراتژی‌های برند متفاوت است. برای خرید لوله مانیسمان ارزان قیمت، می‌توانید از برندهایی که کیفیت نسبتا کمتری دارند، استفاده کنید. برندهای داخلی لوله مانیسمان، سایز کوچک تا 6 اینچ را تولید و عرضه می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، لوله مانیسمان کاوه ایرانیان، یکی از دقیق‌ترین انواع و بهترین لوله مانیسمان در میان تولیدکنندگان داخلی است که این لوله را در سایزهای 6 و کمتر از 6 اینچ تولید می‌کند. قیمت لوله مانیسمان کاوه در انواع سایزها در این صفحه ذکر شده است.

سایز لوله مانیسمان

قطر خارجی این لوله معادل 88 میلی متر است و در ضخامت‌های  3.2،  5.49 و 7.62 برای رده‌های 20، 40 و 80 به بازار عرضه می‌شود. قیمت لوله مانیسمان 3 اینچ با توجه به برند تولید کننده و میزان عرضه و تقاضای بازار تعیین می‌شود. در ساخت لوله های مانیسمان ضد زنگ، از شمش های استوانه ای فولاد استفاده می شود. بدین صورت که این قطعات فولاد را در دمای بالا حرارت می دهند و در نهایت با خارج کردن مواد از درون شمش های فولادی، بدنه اولیه لوله بدست می آید. در ادامه به بررسی مزایا،کاربرد و قیمت لوله مانیسمان رده 40 می پردازیم.

به دلیل استحکام و توانایی آن در مقاومت در برابر استرس، لوله فولادی کربنی در انواع صنایع سنگین مانند زیرساخت ها، کشتی ها، تقطیرها و تجهیزات کود شیمیایی استفاده می شود. لوله های پایپ اتصال طیف وسیعی از لوله های فولادی کربنی را برای رفع نیازهای کاربردی شما، از جمله اندازه های سخت و سفارشی ارائه می دهد. مزایای لوله کشی فولاد کربنی
لوله های فولادی کربن ایمنی و دوام را فراهم می کند. از آنجایی که در برابر ضربه مقاوم است و تحت تأثیر شرایط محیطی سخت مانند فشار یا آب و هوای شدید قرار نمی گیرد، یک ماده ایده آل برای کاربردهای ساختاری است. لوله های کربن فولادی
استحکام باورنکردنی فولاد کربنی به این معنی است که می توان لوله فولادی کربنی را نازک تر و با مواد کمتری ساخت و در عین حال قادر به حمل حجم بالا باشد.

در استفاده از سومین استاندارد لوله‌ های مانیسمان برای سفارش لوله باید دقت داشت که ممکن است برای قطرهای مختلف، یک عدد اسکجول برابر معرف ضخامت‌های متفاوتی باشد. برای مثال برای یک لوله با قطر اسمی ۱۲ اینچ و رده ۴۰، ضخامت دیواره لوله برابر با ۱۰/۳۱ میلیمتر و برای یک لوله با قطر اسمی ۱۴ اینچ و رده ۴۰، ضخامت دیواره لوله برابر با ۱۱/۱۳ میلی‌متر است. اتصالات مانیسمان بنکن در ضخامت ها و سایزهای متفاوت بهترین اتصالات موجود در بازار لوله و اتصالات ایران می باشد که به این منظور استفاده می شود. پس توجه داشته باشید که اصطلاحاتی که در بازار به گوش می رسد مثل لوله مانیسمان رده 40 سبک به کلی نادرست بوده و یا با عدم اطلاعات فنی یا برای فروش کالای غیر استاندارد خود مجبور به کار بردن این اصطلاح می شوند. ضخامت و وزن لوله مانیسمان رده 40 مطابق استاندارد ASME B36.10 می باشد که طبیعتا اگه تلرانس مجاز را در نظر بگیریم وزن و ضخامت لوله تولید شده در هم کشورها باید یکسان باشد.

کاربرد این لوله‌ها منحصر به فرد است و تنها در موارد محدود نیاز هستند. قطر خارجی این محصولات معمولا مشابه مقاطع رده ۴۰ است، اما بخاطر ضخامت بیشتر، قطر داخلی آن با هم تفاوت دارد. در آهن آنلاین می‌توانید آخرین قیمت لوله‌ مانیسمان رده ۸۰ را نیز مورد بررسی قرار دهید. هر چه سایز لوله مانیسمان کوچکتر باشد، قیمت آن نیز کمتر می باشد.

لوله ای پی آی بدون درز یا مانیسمان رده ۴۰ در واقع لوله ای است که یک پارچه به صورت استوانه تولید می گردد. مطالعه راهنمای خرید لوله بدون درز یا همان لوله مانیسمان و اطلاع از نکات قبل، بعد و زمان خرید این لوله، به دلیل استفاده از آن در محیط های حساس، قیمت بالا و وجود نمونه های غیر اصل در بازار، اهمیت بسیاری دارد. قیمت روز لوله مانیسمان به عنوان یکی از مهم ترین نکاتی که همواره باید به آن توجه داشت است.

لوله مانیسمان از نوع لوله‌های بدون درز است و برخلاف لوله‌های درزدار، هیچ جوشی روی آن مشاهده نمی‌شود و همین موضوع کیفیت لوله را تا حد زیادی بالا می‌برد. برای تولید لوله مانیسمان به دستگاه‌ها و تجهیزات مخصوصی نیاز است که این لوله‌ها را به‌صورت یک‌دست تولید کند. در این صفحه از قیمت لوله مانیسمان می توانید لیست خرید لوله های سیملس (Seamless) در برندهای چینی، اهواز و کاوه دقیق ایرانیان را مشاهده کنید. لوله مانیسمان رده 40 معمولا به عنوان لوله بدون درز فولادی با استاندارد (STD) نیز شناخته می‌ شود. قیمت لوله رده ۴۰ اهواز، قیمت لوله رده ۴۰ کاوه و قیمت لوله رده ۴۰ چین و قیمت لوله رده ۴۰ اوکراین متفاوت هستند. شما حتی با خرید لوله رده ۴۰ از سطح بازار می توانید از خدمات رایگان همکاران ما در بخش فنی مهندسی شرکت آریا برخوردار باشید.

مزایای لوله مانیسمان40 رده و تفاوت آن با مانیسمان80

مثلاً بیشتر از این لوله ها جهت انتقال نفت یا گاز استفاده میگردد چون مقاومت بسیار بالایی  بیشتر از سایر مدل لوله ها دارد. نام دیگر لوله مانیسمان لوله بدون درز می باشد که کاربرد بسیار زیادی در صنعت مختلف مخصوصاً در صنعت ساخت و ساز دارد. در واقع نبود درز در  این لوله ها مهمترین گزینه ای است  که سبب شده است تا امکان استفاده راحت‌تری بوجود بیاید. گروه تولیدی ” اتصالات گاز استاندارد آریا جام” تولید را از سال 1379 آغاز نمود.

از لحاظ روش ساخت، لوله‌‎ها به دو دسته‌ی لوله‌ های بدون درز (Seamless) و لوله‌ های درزدار یا درز جوش (welded pipe) نیز گروه‌بندی می‌شوند. در ساخت انواع لوله‌ های درزدار ابتدا ورق فولادی به شکل لوله فرم داده شده و سپس محل درزها بوسیله‌ جوش بهم متصل می‌گردند. لوله مانیسمان، هیچگونه درز جوش و شکافی نداشته و سطح داخلی و خارجی آن‌ها کاملا یکپارچه است. لوله مانیسمان نسبت به نوع درزدار مقاومت بیشتری دارد، ازاین‌رو، قیمت لوله مانیسمان نسبت به لوله درزجوش بیشتر است. برای شناخت تفاوت لوله درزدار و لوله بدون درز این مقاله را بخوانید.

در فرایند تولیداین مدل از لوله از روش جوش فلزات استفاده نشده و مواد اولیه آن نیز متفاوت از لوله های فولادی دیگر می­باشد. لوله مانیسمان یا بدون درز از پرکاربردترین تجهیزات برای فیتینگ و پایپینگ با انواع ولو در پالایشگاه و در خطوط انتقال سیالات تحت فشار می باشد. در ادامه بیشتر با نحوه تولید ، مشخصات و ابعاد لوله مانسیمان آشنا خواهیم شد. مانیسمان رده ۴۰ از محبوب ترین و پرفروشترین لوله های صنعتی مانیسمان در ایران است.لوله مانیسمان رده ۸۰ عموما در روی سطوح به کار برده میشوند در حالی که رده ۴۰ میتواند در زیر سطح نیز به کار برده شوند.

خرید لوله پلیکا از بهترین سایتبه طور مثال، لوله بدون درز رده ۴۰ گرید ST52 قیمت بیشتری نسبت به لوله رده ۴۰ گرید ST37 دارد. بازرگانی آیرومارت با آگاهی از اهمیت و کاربرد این لوله صنعتی در صنایع مختلف، همواره تلاش خواهد کرد این محصول را با قیمت‌های مناسب و رقابتی به مشتریان خود عرضه کند. قیمت لوله مانیسمان امروز، از وبسایت آیرومارت قابل استعلام است. جهت استعلام قیمت لوله مانیسمان رده 40 به وب سایت راد پایپ مراجعه نمایید. استاندارد ابعادی و وزنی لوله های بدون درز مانیسمان نیز مطابق ASME B36.10 و ASME B36.19 تعیین می شود.

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما