فنلاند انتظار داریم برجام را احیا کنیم

[ad_1]

وی گفت: ما مشتاقانه منتظر رسیدن به توافق در مورد مذاکرات وین و احیای شورای امنیت سازمان ملل هستیم.

به گزارش ایسنا، پاکا هیستو وزیر امور خارجه فنلاند بعدازظهر دوشنبه در نشست خبری مشترک با حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه ایران در وزارت امور خارجه ایران با ابراز خوشحالی از سفر به تهران گفت: ایران یکی از اولین کشورهایی بوده است که حدودا سال 90 فنلاند و گسترش روابط با این کشور همیشه برای فنلاند مهم بوده است زیرا ایران یکی از مهم ترین کشورهای منطقه است.

این دیپلمات ارشد فنلاند با اشاره به رایزنی های امروز خود با وزیر امور خارجه ایران گفت: امروز با آقای امیرعبداللهیان در مورد موضوعات مختلف صحبت کردیم، فنلاند یکی از اعضای اتحادیه اروپا است و امیدواریم همکاری های ایران و اتحادیه اروپا گسترش یابد. امروز در مورد آن بحث کردیم

وی همچنین یکی دیگر از موضوعاتی که در سفر به تهران و در گفت وگو با مقامات کشورمان پیگیری کرده، تحولات افغانستان است، گفت: امروز با آقای کاظمی کومی، نماینده دولت ایران در افغانستان دیدار و رایزنی کردم. ما می دانیم که ایران می تواند نقش بسیار مهمی در توسعه افغانستان داشته باشد. بسیاری از مهاجران افغان در این دوره به ایران آمدند. فنلاند با کمک کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به دنبال کمک به ایران در این زمینه بوده است که در این راستا تعدادی پناهجو را از ایران به فنلاند برده ایم و امیدواریم این روند تشدید شود.

این دیپلمات ارشد فنلاند در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه ثبات منطقه غرب آسیا برای فنلاند مهم است و ایران نیز بازیگر مهمی در منطقه است، افزود: امیدواریم بتوانیم مشکلات منطقه را حل کنیم، منطقه ای. از جمله سوریه و یمن.” دستیابی به راه حل های صلح

وی همچنین به وجود مجمع هلسینکی در فنلاند اشاره کرد و گفت: امیدواریم هیات ایرانی در این مجمع شرکت کند و در این زمینه به همکاری خود با ایران در زمینه مسائل منطقه ادامه دهیم.

پاکا هابیستو با اشاره به مذاکرات در وین گفت: ما از احیای مجدد برجام حمایت می کنیم. امیدواریم مذاکرات در وین به پایان برسد و توافق حاصل شود. ما از توافق وین حمایت می کنیم. ما از همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی حمایت می کنیم. ما می دانیم که همکاری خوبی بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی وجود دارد و تاکید می کنیم که نتیجه موفقیت آمیز مذاکرات در وین می تواند فرصت های بسیار بهتری را برای افزایش همکاری ها و تبادلات بین دو کشور فراهم کند.

وزیر امور خارجه فنلاند در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران ایرانی مبنی بر عدم اقدام اروپایی ها در برجام و خروج غیرقانونی آمریکا از توافق بین المللی گفت: اتفاقی که برای برجام افتاد ناامید کننده بود.

وی ادامه داد: آقای بورل مسئول سیاست خارجی اروپا نیز در این زمینه بسیار فعال بوده است تا بتوانیم راه حلی پیدا کنیم و به همکاری ادامه دهیم.

وی گفت: ما مشتاقانه منتظر رسیدن به توافق در جریان مذاکرات در وین و احیای شورای امنیت سازمان ملل هستیم.

به گزارش ایسنا، پس از پایان این نشست خبری، دور دوم مذاکرات وزرای امور خارجه ایران و فنلاند برگزار شد.

[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما