ظهور یک طبقه اقتصادی جدید به نام “فقیر ثروتمند”

[ad_1]

در رفتن بر اساس قانون جدید مالیاتی، کلیه مالکان حقیقی و حقوقی انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین به ارزش کل بیش از یک میلیارد تومان در پایان سال 1400 مشمول مالیات سالانه خودرو هستند. بر این اساس، مبلغ مالیات تا سقف 15 میلیارد ریال نسبت به مازاد 10 میلیارد ریالی; یک درصد مازاد 15 میلیارد ریالی تا سقف 30 میلیارد ریال. 2 درصد تا 45 میلیارد ریال نسبت به 30 میلیارد ریال مازاد. مازاد 3 درصد و 45 میلیارد ریال؛ یعنی 4 درصد

به گزارش فرارو، موضوع این بند، اشاره به محاسبه مالیات خودرو، قیمت روز انواع خودرو بسته به تاریخ ساخت یا واردات تا پایان سال 1399 توسط سازمان امور مالیاتی تعیین و اظهار شده است. . در حالی که ممکن است چنین مالیاتی برای برخی کارشناسان مناسب نباشد، زیرا افزایش تورم قیمت خودرو را افزایش داده و درآمد مردم افزایش نیافته است، اما شاهد ظهور طبقه جدیدی از اقتصاد به نام «غنی فقیر» هستیم.

فربد زوه متخصص صنعت خودرو است گفتگوی فرعون وی با اشاره به اینکه اخذ مالیات و عوارض بیش از یک میلیارد خودرو نمی تواند بر بازار خودرو تاثیر بگذارد، گفت: از دو منظر باید به موضوع نگاه کرد. از آنجایی که خودرو به سرمایه کالاهای مصرفی تبدیل شده و اخذ مالیات از خودروهای یک میلیارد تومانی حتی به صورت مرحله ای نیز نمی تواند بازار را تنظیم کند، نمی تواند اینگونه باشد. .

وی افزود: به عبارتی چنین اقداماتی باعث تنظیم بازار نمی شود، بلکه تنها باعث افزایش درآمد مالیاتی دولت می شود و هیچ اقدام دیگری، دولت دلیل اصلی دخالت های پی در پی در بازار خود است. این موقعیت. در بازار خودرو غوغایی به پا شده است، دومین خودروی بزرگ بیش از یک میلیارد تومان مالیات می گیرد، در حالی که دو سال پیش قیمت این خودروها نصف امروز بود، حالا مردم بر چه اساسی باید این کار را انجام دهند؟ در حالی که مردم تاوان عدم پرداخت دولت را می پردازند، اکنون دولت باید بهای آن را از جیب مردم بپردازد.

زوه گفت: در حال حاضر تورم در بازار خودرو باعث آشفتگی روزانه شده است، بنابراین در این راستا دولت باید از سیاست های غلط برگردد که مصداق عینی بودجه دولت برای سال آینده است که انجام خواهد داد. به نظر من، دولت همان روندی را که سال ها طی کرده است ادامه خواهد داد و به خصوص در کوتاه مدت نمی توان انتظار معجزه داشت.

این فعال صنعت خودرو افزود: اتفاقی که در بازار خودرو افتاده این است که صاحبان خودروهای مدل بالا ارزش دارایی های خود را افزایش داده اند اما از سوی دیگر اگر خودروهای خود را بفروشند نمی توانند مدل های بالا را خریداری کنند. آنها این توانایی را داشتند. بنابراین، دولت نمی تواند مالیات را در چنین موضوعی دریافت کند.

وی با بیان اینکه اگر دولت واردات خودرو را آزاد می کرد، امروز قیمت خودروهای وارداتی به این میزان افزایش نمی یافت، گفت: در هر صورت فکر می کنم در نهایت به دلیل بودجه، دولت مجبور به آزادسازی واردات خودرو خواهد شد. کسری بودجه، دولت باید بخشی از کسری بودجه، از جمله عوارض گمرکی و حقوق گمرکی را بپردازد.

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما