راه ها و روش های استفاده از ارزهای دیجیتال

[ad_1]

مسئولان بانک مرکزی اعلام کرده اند که پول ملی ایران از ابتدای سال آینده بر اساس آزمایشی ابزار جدید پرداخت خواهد بود. اما مردم چگونه می توانند از رمز عبور استفاده کنند؟

به گزارش همشاری، در پی آغاز مقررات گذاری پروژه ارزهای دیجیتال رئال در سال 1378 و تصویب اخیر آن در شورای پول و اعتبار، به تدریج به مرحله اجرای این پروژه نزدیک می شویم. به گفته منابع بانک مرکزی، این پروژه تا چند ماه دیگر تکمیل خواهد شد. رمزارز علاوه بر اینکه راه دیگری برای خرید و انتقال پول است، مزایای دیگری نیز دارد. شاید یکی از مزیت های ارز رمزنگاری شده بانک مرکزی این باشد که اگر بانکی ورشکست شود، پول مردم پس انداز می شود. ماهران محرمیان، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی نیز در یک برنامه تلویزیونی گفت که ارزهای دیجیتال به دلیل ماهیت عدم تمرکز، تهدیدی برای بانک های مرکزی هستند. با این حال مهم ترین سوالی که ذهن افراد را به خود مشغول کرده این است که ارز دیجیتال چه فایده ای برای آن ها دارد و چگونه از آن استفاده کنند. روزنامه مشاهری در تماس با برخی کارشناسان بانک مرکزی جزئیات استفاده از این ارز دیجیتال را جویا شد، اما پاسخ این بود که هنوز محصول نهایی تولید نشده است، بنابراین نمی توان درباره جزئیات استفاده از آن صحبت کرد. . به گفته یک منبع شناخته شده، روش کلی برای استفاده از رمزهای عبور مبتنی بر دانلود یک برنامه به عنوان کیف پول دیجیتال است.

چگونه از رمز عبور استفاده کنیم؟

1- یک اپلیکیشن موبایل به عنوان کیف پول پسورد ارائه می شود و افراد آن را در گوشی موبایل خود دانلود می کنند. این اپلیکیشن موبایل به سیستم های بانکی متصل و متصل است و قابلیت شارژ و دشارژ نیز دارد. یعنی ارزهای رمزنگاری شده را می توان به راحتی به واقعی تبدیل کرد.

2. می توانید مقداری از پولی را که در حساب بانکی خود دارید به ارز دیجیتال تبدیل کنید. یعنی 500000 ریال از پول شما به عنوان مثال در حساب شما به 500000 ریال تبدیل می شود و در کیف پول دیجیتالی تلفن همراه شما ذخیره می شود.

برای انتقال پول، افراد مبلغ مورد نیاز را از رمز عبور خود به رمز عبور شخص دیگری انتقال می دهند. این کار با اسکن بارکد دو بعدی (QR Code) برای به دست آوردن آدرس کیف پول گیرنده یا وارد کردن آدرس عمومی (شناسه، فیلد کد) متعلق به گیرنده رمز عبور امکان پذیر است. این آدرس عمومی معادل کارت بانکی یا شماره حساب شما است.

4- برای خرید کالا یا پرداخت هزینه خدمات نیز می توانید بلافاصله آدرس فروشنده یا شرکت خدماتی رمزاریل را با دریافت آدرس در کیف پول خود واریز نمایید. حواله رمزی به دلیل شفافیت در نظر گرفته شده محدودیت فعلی در انتقال وجه در شبکه بانکی را نخواهد داشت.

چرا رمز عبور؟

رمز عبور واقعی فقط یک وسیله پرداخت یا انتقال پول است. رمزارزها به هیچ وجه به اندازه ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین یا اتریوم محبوب نیستند.

  • تفاوت سقف پذیرش ارزهای دیجیتال بر اساس کیف پول های تجاری یا غیرتجاری
  • دسترسی به پول در صورت ورشکستگی بانک و انحلال بانک به عنوان واسطه
  • ایمن سازی بستر انتقال و امکان ردیابی پول در صورت نفوذ به گوشی افراد و تردد غیرمجاز
  • توانایی برنامه نویسی پول در وضع ضابطه هنگام انعقاد قرارداد و نقل و انتقال وجه می توان میزان جریمه پایان کار را تعیین کرد تا در صورت وقوع، مبلغ جریمه خود به خود از حساب طرف مقابل کسر شود.
  • امکان پیگیری تسهیلات بانکی جهت صدور در محل مورد نظر
  • تسویه حساب فوری و بدون نیاز به هماهنگی بین بانکی
  • حذف هزینه عملیاتی تراکنش های مالی

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما