تنظیماتی که باید در ویندوز 10 تغییر کنند!

[ad_1]

فارو-مایکروسافت ویندوز 11 پاییز گذشته منتشر شد و تا اواسط سال 2022 برای همه دستگاه های سازگار در دسترس خواهد بود. تا سال 2025، شما فرصت دارید تصمیم خود را برای ارتقا به این نسخه از ویندوز بگیرید. زیرا امسال مایکروسافت به پشتیبانی خود از سیستم عامل قدیمی پایان می دهد.

به گفته فارو، برخی از تنظیمات پیش فرض ویندوز 10 باعث می شود تا تبلیغات و هشدارهای زیادی را مشاهده کنید که ممکن است دوست نداشته باشید و همچنین سرعت دستگاه خود را کاهش دهید. اگر از ویندوز 10 استفاده می کنید، برای حفظ حریم خصوصی، سرعت و راحتی سیستم خود می توانید تنظیمات زیر را انجام دهید که به بررسی آنها می پردازیم. هشت تنظیمات به طور پیش فرض در ویندوز 10 فعال هستند:

اشتراک گذاری فایل به روز شد

یکی از ویژگی های اضافی ویندوز 10 یک سیستم به روز رسانی سفارشی است که به شما امکان می دهد به روز رسانی ها را از سایر رایانه های ویندوز 10 از طریق اینترنت (نه فقط سرورهای مایکروسافت) بارگیری کنید. توجه داشته باشید که در این صورت، رایانه شما به عنوان مرکز اشتراک گذاری به روز رسانی برای سایر کاربران ویندوز 10 نیز عمل خواهد کرد. این ویژگی به صورت پیش فرض روشن است. برای غیرفعال کردن آن، به Settings > Update & Security > Advanced Options > Shipping Optimizer بروید. این اجازه دانلود رایانه های دیگر را نمی دهد.

8 تنظیماتی که باید در ویندوز 10 تغییر دهید!  // ویرایش

تبلیغات آزاردهنده

Windows 10 Action Center یک مرکز اطلاع رسانی مانند برنامه های اخیراً نصب شده، یادآورها و برنامه ها است. هشدارهایی مانند نکات ویندوز که هشدارهای غیر ضروری هستند، معمولاً سرعت سیستم شما را کاهش می دهند.

مواردی مانند دریافت نکات، ترفندها و پیشنهادات را غیرفعال کنید هنگام استفاده از Windows، با رفتن به تنظیمات > سیستم > هشدارها و اقدامات، تجربه باز شدن ویندوز پس از به‌روزرسانی را به من نشان دهید.

8 تنظیماتی که باید در ویندوز 10 تغییر دهید!  // ویرایش

تبلیغات منوی صفحه اصلی

گاهی اوقات ممکن است برنامه هایی را که هرگز دانلود نکرده اید در منوی استارت بیابید. اینها در اصل برنامه های تبلیغاتی هستند. برای غیرفعال کردن این تبلیغات مزاحم، به Settings> Personalization> Start بروید و هر از گاهی Show Offers را در Start خاموش کنید.

8 تنظیماتی که باید در ویندوز 10 تغییر دهید!  // ویرایش

انتشار برنامه های شخص ثالث

مایکروسافت ترجیحات و عادات مرور شما را در ویندوز 10 در نظر می گیرد. شما حتی یک شناسه آگهی منحصر به فرد (مرتبط با حساب مایکروسافت خود) دارید که مایکروسافت از آن برای نشان دادن تبلیغات هدفمند به شما استفاده می کند. مایکروسافت همچنین این شناسه نمایه را با برنامه های شخص ثالث در فروشگاه ویندوز به اشتراک می گذارد، می توانید این اشتراک گذاری را غیرفعال کنید.
به Settings> Privacy> General رفته و Allow apps to use advertise ID را غیرفعال کنید تا تبلیغات شما بر اساس فعالیت برنامه شما جذاب تر شود.

8 تنظیماتی که باید در ویندوز 10 تغییر دهید!  // ویرایش

کورتانا، آشنایی با شما

کورتانا، دستیار شخصی هوشمند ویندوز 10، با اطلاعاتی که در مورد شما جمع آوری می کند کاملا شخصی خواهد بود. کورتانا با جمع آوری اطلاعاتی مانند الگوهای گفتار و دست خط و تاریخچه تایپ شما را شناسایی می کند. برای غیرفعال کردن این قابلیت به Settings > Privacy > Ink رفته و این گزینه را تایپ و غیرفعال کنید. این کار باعث می شود که ویندوز شما را نشناسد و اطلاعات شما را از دستگاه پاک کند.

8 تنظیماتی که باید در ویندوز 10 تغییر دهید!  // ویرایش

برنامه هایی که در پس زمینه اجرا می شوند

در ویندوز 10، بسیاری از برنامه ها در پس زمینه اجرا می شوند. یعنی حتی اگر برنامه را باز نکنید، به صورت پیش فرض اجرا می شود. این برنامه ها می توانند اطلاعات دریافت کنند، هشدار ارسال کنند، به روز رسانی ها را دانلود و نصب کنند و پهنای باند و عمر باتری را کاهش دهند.
برای غیرفعال کردن این برنامه‌ها، به تنظیمات > حریم خصوصی > برنامه‌های پس‌زمینه بروید و برنامه‌هایی را که نمی‌خواهید در پس‌زمینه اجرا شوند، غیرفعال کنید.

8 تنظیماتی که باید در ویندوز 10 تغییر دهید!  // ویرایش

همگام سازی
در ویندوز 10، اطلاعاتی مانند تنظیمات سیستم، تم ها، گذرواژه ها و سابقه جستجو به طور پیش فرض بین ویندوز و همه دستگاه های متصل همگام سازی می شوند. برای غیرفعال کردن این ویژگی، به Settings > Accounts > Sync your settings بروید. از اینجا می‌توانید همگام‌سازی همه تنظیمات را غیرفعال کنید، یا می‌توانید به‌طور انتخابی تنظیمات خاصی را غیرفعال کنید.

8 تنظیماتی که باید در ویندوز 10 تغییر دهید!  // ویرایش

بروزرسانی های خودکار
ویندوز 10 آپدیت ها را به صورت خودکار دانلود و نصب می کند و توصیه می شود این قابلیت را غیرفعال نکنید. زیرا تنها یک سیستم عامل به روز کاملا امن خواهد بود و در صورت عدم به روز رسانی ممکن است امنیت سیستم شما به خطر بیفتد. اما اگر به دلایلی می‌خواهید از دانلود و نصب خودکار به‌روزرسانی‌های ویندوز 10 از رایانه خود اجتناب کنید، می‌توانید برای مدتی به‌روزرسانی‌ها را متوقف کنید. برای این کار به Settings> Updates> Advanced Options رفته و در قسمت Pause Updates تاریخی را که نمی خواهید ویندوز شما تا آن زمان به روز رسانی دریافت کند را انتخاب کنید.

8 تنظیماتی که باید در ویندوز 10 تغییر دهید!  // ویرایش

منبع: cnet

[ad_2]

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما