چگونه با درد شدید ورزش کنیم


وی بیش از 25 سال است که لیو تای را تمرین و آموزش می دهد که همچنین اعتقاد بر این است که پاهای افرادی که از درد زانو رنج می برند را تقویت و آرام می کند.

سپس شروع به آزمایش تای چی کرد و خود را شگفت زده کرد. پروفسور فیزیوتراپی در مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو، از حسگرهای ضبط حرکت برای تجزیه و تحلیل حرکات افراد در طول یک جلسه معمولی تای چی استفاده کرد. او متوجه شد که افراد وزن خود را حرکت می دهند و می نشینند، حرکاتی که می تواند باعث ایجاد فشار بر روی زانوها و افزایش درد در برخی افراد شود، نه کاهش آن.

حتی امروز، دکتر. لیو به دانش‌آموزان می‌گوید که تای چی برای زانو درد مفید است – نه فقط تمام حرکات یا اشکالی که یک جلسه خاص را تشکیل می‌دهند. افرادی که زانوهای گرفتگی دارند، به احتمال زیاد از خوابیدن لوت (فرم 5) و خزش کم مانند مار (فرم 16) اجتناب می کنند، که در مطالعه او بیشترین فشار را به زانو وارد می کند. می توانند از دو طرف با قسمت یال اسب (فرم 2) و هر شکل دیگری که باعث افزایش درد نشود ادامه دهند.

دکتر. مطالعه لیو، و تعداد زیادی از علم و تجربه اضافی، نشان می‌دهد که حرکت تقریباً برای همه افرادی که درد حاد را تجربه می‌کنند، مطلوب و درمانی است. اما برای یافتن بهترین فعالیت برای کمک به مقابله با درد خاص خود، ممکن است لازم باشد گزینه‌های ورزشی را با هم ترکیب کنید، سپس سؤالات درست را در مورد علت وقوع آسیب بپرسید و مربی یا فیزیوتراپ مناسب را پیدا کنید.

بر اساس یک بررسی در سال 2017 از مطالعات مربوط به ورزش و درد حاد، چندی پیش، اکثر پزشکان و درمانگران به افراد مبتلا به درد حاد توصیه کردند که استراحت کنند و از فعالیت خودداری کنند.

اما دانیل بلاوی، استاد فیزیوتراپی در دانشگاه علوم کاربردی در بوخوم، آلمان، که بررسی می‌کند چگونه حرکت بر درد حاد تأثیر می‌گذارد، گفت: شواهد چند دهه گذشته نشان داده است که “بی تحرکی مسیرهای حساسیت به درد را تقویت می‌کند.” کمر درد

در مقابل، مطالعات نشان می دهد که ورزش اغلب بلافاصله درد را کاهش می دهد و آستانه درد فرد را افزایش می دهد. مزایای آن، در واقع، سایر گزینه های درمانی رایج مانند ماساژ و مدیریت استرس را در بر می گیرد.

جوناس بلوخ، استاد سلامت اسکلتی عضلانی در دانشگاه جنوب دانمارک در دانمارک جنوبی که ورزش و درد را مطالعه می‌کند، گفت: امروزه دستورالعمل‌های بالینی بین‌المللی ورزش درمانی و فعالیت بدنی را به عنوان درمان اصلی برای اکثر دردهای حاد اسکلتی عضلانی توصیه می‌کنند.

مشکل این است که برخی از انواع ورزش به طور کلی به همه کمک می کند تا با درد حاد مقابله کنند، اما اغلب برای یافتن تمرین مناسب برای کاهش درد خاص خود، به آزمون و خطا و پشتکار نیاز است. حتی فعالیت‌هایی که برای تسکین درد شناخته می‌شوند برای همه مفید نیستند.

یوگا بگیر در تحقیقی در سال 2020 و تجزیه و تحلیل روش‌های مشابه، نویسندگان به این نتیجه رسیدند که یوگا به طور کلی عملکرد فیزیکی، کیفیت زندگی و درد را برای بسیاری از افراد مبتلا به “آرتروز زانو، آرتریت، گردن درد، سردرد و کمردرد” بهبود می‌بخشد. اما، بررسی می‌گوید، آرامش معمولاً خفیف است و برخی از شرکت‌کنندگان پس از یوگا درد بیشتری را گزارش می‌کنند.

سایر مطالعات ورزش درمانی برای درد حاد پویایی مشابهی را نشان می دهد. دکتر ملیسا فوفانیچ، ساکن طب فیزیکی در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، می گوید: «برخی افراد به یوگا یا تای چی یا شنا یا تمرینات قدرتی یا پیاده روی به خوبی پاسخ می دهند و برخی دیگر پاسخ نمی دهند. تجزیه و تحلیل 2020.

خبر خوب این است که این اختلاف گزینه هایی را باز می کند. دکتر گفت: در مورد استئوآرتریت زانو که یکی از زمینه های تحقیقاتی من است. تورلند گفت: «محققان برای مدیریت درد تفاوت واقعاً زیادی بین انواع مختلف تمرینات پیدا نمی‌کنند. بنابراین، کمی در یک مکان دیدنی مانند پارک قدم بزنید و ببینید که بدن شما چه واکنشی نشان می دهد (البته پس از پاکسازی آن با پزشک خود).

هنگامی که از یک متخصص مراقبت های بهداشتی برای ورزش کردن تأیید می کنید، درد، زندگی، برنامه، دوست نداشتن و امور مالی خود را تا حد امکان به طور عینی ارزیابی کنید، زیرا هر یک بر روال ورزش ایده آل شما تأثیر می گذارد.

کریستن امبروز، معاون مدیر اتحادیه اقدام آرتروز در مرکز تحقیقات آرتریت تورستون در دانشگاه کارولینای شمالی، گفت: «برخی از فعالیت‌ها ممکن است برای افرادی با محدودیت‌های خاص مناسب باشند. فعالیت‌های بدون وزن، مانند فعالیت‌های مبتنی بر آب یا استخر یا دوچرخه‌سواری، ممکن است برای برخی از افراد مبتلا به درد مفاصل قابل تحمل‌تر باشد. اما پیوستن و رسیدن به یک مرکز با استخر یا خرید دوچرخه و پیمایش در جاده ها و خطوط می تواند دلهره آور یا از نظر پیشگیری گران باشد.

پس از کوچک شروع کنید. خانم آمبروز گفت: «لازم نیست خود را به تمرینات سنتی محدود کنید، مانند پیاده روی برای دقایق خاص یا مایل ها روی تردمیل». «می توانید باغبانی یا راه رفتن سگ را حساب کنید. هدف این است که مقدار زمانی را که صرف حرکت در اطراف می‌کنید افزایش دهید.”

با این حال، هرکسی که یک برنامه ورزشی جدید را شروع می کند، باید به خاطر داشته باشد که تلاش در وهله اول ضرر دارد. دکتر می گوید: مقداری درد در روز یا بیشتر بعد از یک تمرین ناآشنا طبیعی و حتی مطلوب است، زیرا آنها مانند عضلات به ورزش واکنش نشان می دهند. بلاوی گفت.

اما تشخیص آن از دردهایی که نمایانگر آسیب های جدید هستند دشوار است. خانم امبروز گفت پس قانون دو ساعت را دنبال کنید. اگر دو ساعت بعد از ورزش درد شدیدتر از قبل از شروع شما باشد، نشانه آن است که زیاد انجام داده اید و دفعه بعد باید آن را کاهش دهید.

اگر نگران این هستید که ورزش روتین شما ممکن است درد شما را افزایش دهد، با فیزیوتراپیست یا فیزیولوژیست ورزش بالینی مشورت کنید. او می‌گوید: «بعضی وقت‌ها چیزهایی وجود دارد که خودتان نمی‌توانید ببینید، مثلاً از یک حرکت خاص می‌ترسید. بلاوی گفت و آنقدر موقّت یا قطع شد که بی اثر شد یا حتی بی اثر شد. برای مفاصل یا بدن شما مضر است.

در نتیجه، “شما باید با انواع خاصی از حرکات به آرامی مقابله کنید، حتی اگر ترسناک به نظر برسد.” افراد مبتلا به زانو درد که برای مثال نگران بالا رفتن از پله ها و پایین رفتن هستند، می توانند در جاهایی شروع به راه رفتن کنند، زانوهایی که انگار در حال بالا رفتن از پله هستند تا زمانی که در آن حرکت احساس اطمینان کنند. “راهنمای حرفه ای می تواند کمک کند.”

در نهایت، توجه داشته باشید که ورزش احتمالاً مقداری از درد را کاهش می دهد. دکتر دکتر می‌گوید: «برای بسیاری از بیمارانی که درد شدید دارند، صرف‌نظر از درمان، بخش بزرگی از پیامدها مربوط به شرایط هستند.» تورلند گفت که در سال گذشته تأثیرات گفتن به مردم که ورزش باعث کاهش یا افزایش درد آنها می شود را مطالعه کرده است. بعدا انجام شد

وی افزود: عوامل گاه به گاه جنبه هایی از ورزش هستند که می توانند روانی یا عاطفی باشند، مانند اینکه آیا فیزیوتراپیست خود را دوست دارید، از رنگ و تناسب لباس تمرین خود لذت می برید، کلاس های تربیت بدنی ابتدایی را با دلتنگی یا ترس به خاطر بسپارید و بله. . ، هیجان آزاردهنده مربی کلاس اسپین شما.

دکتر. طبق بررسی مفصلی که Belawi با همکارانش در سال جاری نوشته است، ورزش برای درمان دردهای حاد کمی بهتر از دارونما است، مانند قرص ها یا پالس های الکتریکی تقلبی که احساس درد می کنند. اما مردم با پیشنهاد اینکه دارونماها به کاهش درد کمک می کنند، در همه موارد کمی تسکین یافتند.

دکتر می گوید: «ورزش قطعاً تأثیر مفیدی بر درد حاد دارد. بلاوی گفت. فقط برخی از این اثرات به میزان خوب ورزش بستگی دارد.

بنابراین، اگر ورزش می کنید و دردتان در حال کاهش است، سعی کنید چیزی – یا همه چیز – را در مورد تمرینات خود تغییر دهید تا زمانی که از فواید آنها مطمئن شوید. ملاقات سرعت با مربیان کلاس اسپین فردی را پیدا کنید که انرژی او کاملاً با شما همگام شود، کفش‌های ورزشی راحت جدید بخرید، از فیزیوتراپ خود بخواهید موسیقی متن اتاق انتظار عالی‌اش را به‌روزرسانی کند، یا برای اولین بار تای چی بخورید.

دکتر می‌گوید: تمرینی را بیابید که برای شما مفید باشد و به انجام آن ادامه دهید. بلاوی نتیجه گرفت.

پاسخ بگذارید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم