یوسف نوری: بیایید در مورد مهاجرت نخبگان سیاه نشویم

[ad_1]

وزیر آموزش و پرورش در خصوص مهاجرت نخبگان از جمله جوانان مدال آور المپیک علمی گفت: بسیاری از این دانش آموزان در کشور هستند و بسیاری از کشور را ترک می کنند و پس از مدتی برمی گردند، در واقع یک کشوری وجود دارد. هویت بین اینها و فرزندان زیاد شاهد بازگشت بسیاری از این عزیزان.

به گزارش ایسنا، یوسف نوری با قدردانی از تلاش های علمی دانش آموزان مستعد برگزیده در سطح ملی و بین المللی و فعالیت های پژوهش محور در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت جلوگیری از مهاجرت غیرقابل برگشت نخبگان گفت: باید مسئولیت خود را جدی بگیریم. به نگهداری از دانش آموزان نخبه توجه کنید و آن را در اولویت کاری مسئولان قرار دهید. اخیراً معاونت علمی رئیس جمهور مصوبه ای در هیئت دولت برای در نظر گرفتن مشوق هایی برای این افراد به تصویب رساند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر باید فرهنگ سازی شود تا نخبگان بدانند کاری که برای کشورشان انجام می دهند بهتر از این است که بروند و همین کارها را در کشورهای دیگر انجام دهند.

وزیر آموزش و پرورش ایجاد زمینه مناسب برای شکوفایی استعدادهای این دانش آموزان نخبه را یکی از فعالیت های این وزارتخانه برای آنان دانست و ادامه داد: ارتباط تنگاتنگ و صمیمی بین مرکز تربیت استعدادهای درخشان و نخبگان وجود دارد.

نوری در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه امروز بیش از 300 منتخب کنگره کره به عنوان دانش آموزان مستعد و برگزیده جشنواره جوان هرزامی و دانش آموزان المپیاد علمی تجلیل شدند، افزود: این دانش آموزان همان دانش آموزانی هستند که دانش آفرینی کردند. برای سرمایه گذاری های این کشور باید حضور خوبی برای این افراد در جامعه فراهم کنیم.

وی همچنین از لزوم انسجام باشگاه دانش پژوهان جوان گفت. مقصد را در اختیار دانش آموزان شهر قرار دهید.

نوری در پایان صحبت های خود درباره «برنامه پدر» توضیح داد: برنامه پدر یک برنامه استعدادیابی برای افراد پیشرو و برجسته است و در این سال ها فعالیت های خوبی برای آن انجام شده و باید به بستری جامع برای ما تبدیل شود. یک پلتفرم طراحی کنید مدرسه یا مراکز ویژه خارجی ما در زمینه های مختلف.

[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما