ژاپنی ها چه می خورند از جیرجیرک تا رتیل گورخری

[ad_1]

فارو- حشرات از دیرباز در رژیم غذایی شهروندان ژاپنی در ژاپن مورد استفاده قرار می گرفته است و اکنون بازار رو به رشدی هستند. فروشندگان حشرات می گویند که دلیل خوردن حشرات در ژاپن فواید بسیار تغذیه ای و سازگار با محیط زیست و همچنین این واقعیت است که حشرات پروتئین زیادی دارند.

به گزارش فرارو به نقل از دویچه وله; طرفدار غذای حشرات Shuichi Ochiama تعدادی کتاب آشپزی با دستورالعمل هایی مانند سوشی مبتنی بر حشرات منتشر کرده است. وی از مردم خواست نگران غذاهایی که با حشرات تهیه می شود نباشند. او خاطرنشان می کند که حشرات وعده های غذایی متعادل و سالمی را برای نسل های مختلف انسان فراهم کرده اند. با افزایش تنوع حشرات در منوی رستوران ها در سراسر ژاپن، پیام آن ممکن است برای عموم مردم خوشایندتر و قابل قبول تر باشد.

ژاپن سابقه طولانی در مصرف حشرات دارد. در بسیاری از مناطق روستایی ژاپن، جیرجیرک های سرخ شده یا شیرین شده به عنوان میان وعده به کودکان فروخته می شود. با این حال، شرکت ها در حال حاضر در حال توسعه پرورش حشرات در مقیاس بزرگتر و بازاریابی آن بر اساس ارزش غذایی بالا و مزایای زیست محیطی هستند.

در سراسر ژاپن، فروشگاه های تخصصی انواع غذاها را می فروشند در آنجا می توانید از عنکبوت گرفته تا جیرجیرک، شپشک و زنجیر (حشرات ملخ) پیدا کنید. در همین حال، رستوران ها با قرار دادن حشرات در منوی خود به عنوان آیتم های انتخابی، رویدادهای تبلیغاتی را تبلیغ می کنند.

Grillos یک شرکت فناوری مواد غذایی است که در سال 2019 توسط تاکاهیتو واتانابه، استاد زیست شناسی در دانشگاه توکیو، برای پرورش جیرجیرک و تبدیل آنها به غذا تاسیس شد.

این شرکت خاطرنشان می کند که فلسفه آن ایجاد “هماهنگی جدید” است که به حل مشکل ضایعات پروتئین، ایجاد یک چرخه غذایی جهانی و ارائه غذای سالم کمک می کند.

ژاپنی ها چه می خورند  از جیرجیرک تا چاودار گورخری

پومیا آکوبو، سخنگوی این شرکت به دویچه وله گفت:جیرجیرک آنها برای مدت طولانی در ژاپن فروخته می شوند و ما آن را یک منبع غذایی مهم و مفید می دانیم. “پرورش جیرجیرک به محیط زیست آسیب نمی رساند زیرا به خاک، آب و مواد خام بسیار کمی نیاز دارد، در حالی که نسبت تبدیل غذایی بسیار بهتری نسبت به حیواناتی مانند گاو، طیور یا خوک دارد.”

آئوکوبو می‌گوید آتنایی و تیمش در حال حاضر در حال انجام تحقیقاتی برای تعیین ارزش غذایی دقیق جیرجیرک‌ها و بهترین راه‌ها برای ترکیب آن‌ها در زنجیره غذایی انسان هستند. با این حال، بسیاری از این داده ها اکنون راز کاملاً محافظت شده شرکت است.

مطالعات نشان داده اند که جیرجیرک سرشار از کلسیم، منیزیم، روی، آهن، ویتامین ها و فیبر غذایی است. علاوه بر این، جیرجیرک را می توان به لوازم آرایشی، محصولات بهداشتی، دارو و کود تبدیل کرد.

اوکوو می‌گوید: «ما در حال حاضر در حال تبدیل جیرجیرک به روغن‌ها و پودرهایی هستیم که می‌توان از آنها در آشپزی، تهیه بیسکویت، پودر کاری و سایر وعده‌های غذایی استفاده کرد و قصد داریم تحقیقات خود را در این زمینه گسترش دهیم. ما در آینده حشرات دیگری هستیم.»

ارزان و سازگار با محیط زیست

رستوران Take Noku در توکیو میزبان رویدادهای مزه حشرات است. ریوتا میتسواشی که بر توسعه شرکت فوق نظارت دارد، گفت: “در سال های اخیر شاهد افزایش چشمگیر علاقه مردم به حشرات به عنوان غذا بوده ایم. مردم مشتاق هستند چیزهای متفاوت و غیرعادی را امتحان کنند.”. جیرجیرک و ملخ را بسیاری از مردم می شناسند، اما ما کرم ابریشم و عنکبوت زیادی را نیز به عنوان غذا می فروشیم.

میتسووشی می گوید حشره مورد علاقه او لارو زنبور عسل است به طور سنتی در شهرهای کوهستانی مرکز ژاپن در ماه های پاییز با سوپ میسو، زنجبیل آسیاب شده و بادام زمینی تهیه می شود.

میتسووشی می گوید که او طرفدار رتیل های خوراکی گورخری نیست چون شخصاً از عنکبوت می ترسد. او می گوید مشتریان این فروشگاه در بین هر سن و جنسیتی ماجراجوترین هستند.

“مهم ترین پیامی که ما باید به مشتریان خود منتقل کنیم این است که غذایی که می فروشیم واقعاً خوشمزه است. می توانیم به مردم بگوییم که خرید آن ارزان است، سازگار با محیط زیست و سالم است، اما اگر مردم بسیار “نگران طعم و مزه” باشند، آن را نخواهد خرید.

سایر شرکت ها در ژاپن نیز به دنبال محصولات غذایی مبتنی بر حشرات هستند. نانوایی پاسکو در ابتدا فروش کیت های خانگی با آرد تهیه شده از جیرجیرک های آسیاب شده را آغاز کرد و در حال حاضر طیف گسترده ای از غذاهای کرم ابریشم را با نام تجاری سیلک تولید می کند.

در شهر جنوبی کوماموتو، ماشین‌های فروش از قبل پخته شده توجه را به خود جلب کردند و سوسک‌های غواص ژاپنی، شفیره حشرات و سوسک کرگدن ژاپنی به عنوان میان وعده فروخته شدند. برای کسانی که طعم شیرین را دوست دارند، برخی از محصولات موجود در دستگاه با شکلات پوشانده شده است.

طرفدار غذای حشرات Shuichi Ochiama تعدادی کتاب آشپزی با دستورالعمل هایی مانند سوشی مبتنی بر حشرات منتشر کرده است. وی از مردم خواست نگران غذاهایی که با حشرات تهیه می شود نباشند.

او خاطرنشان می کند که حشرات وعده های غذایی متعادل و سالمی را برای نسل های مختلف انسان فراهم کرده اند. با افزایش تنوع حشرات در منوی رستوران ها در سراسر ژاپن، پیام آن ممکن است برای عموم مردم خوشایندتر و قابل قبول تر باشد.

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما