چگونه در فتوشاپ به تصاویر سایه اضافه کنیم؟ – دیجیاتو

[ad_1]

افزودن سایه‌ها بین اشیا یا افراد مختلف هنگام ادغام دو تصویر یک راه آسان برای واقعی‌تر کردن خروجی است و نیاز به ویرایش‌های سنگین برای جلوگیری از مصنوعی بودن تصویر را از بین می‌برد.

در این مقاله استفاده از افکت های drop show توضیح داده شده است که می توان از آن برای افزودن سایه به تصاویر در فتوشاپ استفاده کرد. همچنین چند تغییر کوچک تصویر نهایی جالب تری را در اختیار شما قرار می دهد که در پایان به آن اشاره شده است.

حاشیه موضوع را حذف کنید

راه های مختلفی برای کشیدن پس زمینه یا جدا کردن سوژه از پس زمینه وجود دارد.

ابتدا دو تصویر (لینک دانلود در پایین مقاله) را در فتوشاپ وارد کنید. سپس تصویر اسکیت باز را انتخاب کرده و از منوی انتخاب گزینه موضوع را انتخاب کنید.

از ترکیب کلیدهای Ctrl و + برای بزرگنمایی استفاده کنید. همچنین از کلید فاصله برای حرکت استفاده کنید.

کلید L را فشار دهید تا ابزار Lasso را انتخاب کنید. سپس کلید Shift را فشار داده و نگه دارید و با استفاده از ماوس حاشیه موضوع را انتخاب کنید. بسته به نسخه فتوشاپ نصب شده روی سیستم، ممکن است بخش های مختلفی انتخاب نشود.

برای لغو انتخاب یک بخش، می توانید مراحل قبلی را تکرار کنید، اما به جای کلید Shift از کلید Alt استفاده کنید. به عنوان مثال، ابزار Select Topic می تواند به طور خودکار سایه اصلی موضوع را انتخاب کند و کاربر باید آن را به صورت دستی حذف کند.

انتخاب کلی موضوع لازم نیست دقیق باشد. زیرا در ادامه موضوع را جابه جا می کنیم و ویرایش های بیشتری روی آن اعمال می کنیم. پس از انتخاب حاشیه موضوع، برای جدا کردن آن از پس زمینه، بر روی ابزار Mask کلیک کنید که به صورت یک آیکون مستطیلی سفید در گوشه سمت راست پایین مشاهده می شود.

موضوع را به پس زمینه جدید اضافه کنید

روش های مختلفی برای جابجایی عناصر در دو فایل در فتوشاپ وجود دارد. در این آموزش قصد داریم از ساده ترین راه استفاده کنیم. پس از باز کردن قفل لایه اصلی فایل، سوژه را با تکنیک کشیدن و رها کردن حرکت می دهیم.

به سوژه سایه اضافه کنید

تا اینجا ما فقط موضوع را از پس زمینه اصلی حذف کرده ایم و سپس آن را به پس زمینه جدید منتقل کرده ایم. ممکن است در ابتدا از آنچه می بینید ناامید شوید زیرا اسکیت باز به خوبی با پس زمینه جدید مطابقت ندارد و تصویر کاملاً مصنوعی به نظر می رسد. اما افزودن سایه ها و چند ویرایش جزئی می تواند تفاوت اساسی در خروجی ایجاد کند.

ابتدا روی Layer 1 کلیک راست کرده و سپس Convert to Smart Object را انتخاب کنید. این امکان یک مسیر بازگشت را فراهم می کند و اجازه می دهد تا تصویر کوچک یا بزرگ شود در حالی که وضوح اصلی را حفظ می کند و از پیکسل شدن خروجی جلوگیری می کند.

Ctrl + T را فشار دهید تا ابزار Transform را انتخاب کنید. حال سوژه را به محل مورد نظر خود منتقل کنید.

روی مربع های کوچک حاشیه سوژه کلیک کنید و آن را به دلخواه شکل دهید. توصیه می شود اندازه سوژه را متناسب با پس زمینه و عناصر آن در نظر بگیرید تا تبدیل به یک تصویر مصنوعی نشود.

از آنجایی که نور به سمت چپ پس زمینه می تابد، بهتر است سوژه را در همان جهت نگه دارید تا نور به صورت او بیفتد. برای این کار ابتدا روی موضوع مورد نظر کلیک راست کرده و سپس Horizontal Flip را انتخاب کنید.

برای ذخیره تغییرات کافیست روی گزینه تیک بالای صفحه کلیک کنید یا کلید Enter را فشار دهید. همچنین می توانید از ترکیب کلیدهای Ctrl و Z برای بازگشت استفاده کنید. سپس با دابل کلیک بر روی گوشه سمت راست Layer 1 می توانید منوی Layer Style را باز کنید.

تیک drop shadow را بزنید و سپس روی همان گزینه کلیک کنید تا تنظیمات مربوطه نمایش داده شود. در این مرحله نیازی به تغییر تنظیمات نیست و فقط دکمه OK را بزنید.

حال در لایه دوم باید سایه سوژه به طور جداگانه تعریف شود. از منوی لایه ها، Layer Style را انتخاب کنید و سپس روی Create Layer کلیک کنید.

در صورت مشاهده پیغام خطا یا اخطار روی OK کلیک کنید.

سطح سایه موضوع را انتخاب کنید و سپس کلیدهای Ctrl و Z را فشار دهید تا ابزار Transform را انتخاب کنید. اکنون می توانید سایه را به طور مستقل حرکت دهید و اندازه آن را تنظیم کنید.

با جابجایی سایه به جای مناسب و در نظر گرفتن اندازه مناسب، می توانید آن را واقعی تر کنید. در نهایت روی سایه کلیک راست کرده و گزینه Distort را انتخاب کنید.

می توانید با استفاده از مربع های کوچک و کلیدهای جهت نما (زمانی که ماوس روی مربع ها حرکت می کند) سایه را به سمت راست متمایل کنید. ممکن است برای به دست آوردن مکان مورد نظر به تست خطا در این منطقه نیاز داشته باشید. پس از اتمام، کلید Enter را فشار دهید.

آگاهی از سایه

با وجود روند سایه، تصویر همچنان غیر واقعی به نظر می رسد و نیاز به ویرایش بیشتری دارد. در تصاویر واقعی، سایه های نزدیک به سوژه معمولا تیره تر هستند، در حالی که با دور شدن از سوژه، سایه تیره تر می شود.

برای ویرایش این مورد ابتدا سطح سایه سوژه را انتخاب کرده و سپس از منوی Filter گزینه Blur Gallery و در نهایت Path Blur را انتخاب کنید.

مقدار تاری مسیر را با اسلایدر به مقدار دلخواه تنظیم کنید. همچنین می توانید از تنظیمات نشان داده شده در تصویر زیر استفاده کنید. توجه داشته باشید که بعداً می توانید تنظیمات را تغییر دهید. در نهایت Enter یا OK را فشار دهید تا تغییر ثبت شود.

بسته به قدرت پردازش رایانه، اجرای ویرایش های جدید ممکن است کمی طول بکشد. برای سرعت بخشیدن به فرآیند، توصیه می شود سایر برنامه های در حال اجرا را ببندید. پس از تکمیل، می توانید opacity و پر شدن لایه را به دلخواه تغییر دهید تا نتایج بهتری بگیرید. در این نمونه به ترتیب از مقادیر 43 و 72 درصد استفاده شده است.

توجه داشته باشید که می توانید تمام ویرایش ها و تنظیمات مراحل قبلی را تغییر دهید تا سایه واقعی تری داشته باشید. از ابزارهای دیگر فتوشاپ مانند براش ها نیز می توان برای افزودن جزئیات دقیق به تصویر استفاده کرد.

افکت سیلوئت را اضافه کنید

افکت سیلوئت ارتباط مستقیمی با افزودن سایه به سوژه ندارد، اما می تواند به طبیعی تر شدن تصویر کمک کند. برای شروع، ابتدا یک لایه قابل مشاهده از تمبر ایجاد کنید. ترکیبی از Shift + Ctrl + Alt + E توصیه می شود.

به منوی Filters رفته و سپس Camera Raw Filter را انتخاب کنید.

بر روی نماد فیلتر شعاعی در سمت راست صفحه کلیک کنید و به دور پراکنده بچرخانید. می توانید شکل دایره را به دلخواه تغییر دهید.

گزینه معکوس را علامت بزنید. مقدار بال را روی 100 قرار دهید. نوار نوردهی را به -1.95 برسانید و مقادیر دیگر را مطابق شکل زیر تنظیم کنید.

تصویر نهایی مانند مثال زیر خواهد بود.

فرآیند ویرایش را می توان به صلاحدید کاربر ادامه داد. اما در این مرحله تصویر قابل تحسین به نظر می رسد. راه های مختلفی برای دستیابی به همان خروجی وجود دارد. اما روش ذکر شده در این مقاله ساده ترین و احتمالا سریع ترین است. چندین افزونه برای کمک به کاربران فتوشاپ در صرفه جویی در وقت وجود دارد.

تصویر

دانلود فایل ها: شکل 1 | شکل 2

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما