چهار چیز که شما را دندانپزشک می کند!

[ad_1]

دندان ها بخش مهم و غیرقابل ترمیم بدن هستند. این بدان معناست که اگر دندان خراشیده شود، مانند سایر سلول های پوست تکثیر نمی شود و خود را ترمیم نمی کند.

به گزارش گاردین، دندان ها به جویدن کمک می کنند که اولین مرحله هضم است. اگر به سلامت دندان‌های خود اهمیتی ندهیم، برای درمان آن‌ها نیز در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستیم. قبل از کرونا، اگر دندان شما پوسیده شده باشد، فقط باید به دندانپزشک مراجعه کنید و هزینه ای نه چندان ارزان بپردازیم. اکنون با ویروس کرونا، زمانی که برای درمان دندان به دندانپزشک (چه خصوصی و چه عمومی) می روید، در معرض این ویروس کشنده نیز قرار می گیرید. بنابراین در ادامه با مراحل صحیح مراقبت از دندان برای به حداقل رساندن نیاز به دندانپزشکی در این روزهای همه گیر آشنا می شویم.

1. رژیم غذایی سالم

ویتامین‌های D، کلسیم و پتاسیم برای تضمین سلامت استخوان‌های بدن از جمله دندان‌ها ضروری هستند. رژیم غذایی ما نقش مهمی در تامین این ویتامین ها دارد. پس این غذاها باید در سبد غذایی روزانه ما باشند. همچنین بهتر است سعی کنید از خوردن و نوشیدن شیرینی و مواد شیرین خودداری کنید. بهتر است ورزش را همراه با هماهنگی سبد غذایی خود برای سلامت استخوان ها شروع کنیم. زیرا در ورزش ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری به استخوان های بدن از جمله دندان ها جذب می شود. لطفاً مراحل مراقبت از دندان (ذکر شده در زیر) را به ترتیب دنبال کنید. (2-3 بار در روز)

2. نخ دندان

خلال دندان و نخ دندان از طریق دندان ها وارد می شود تا جسم خارجی مانند تکه های غذا را خارج کند. اگر دندان هایتان فاصله زیادی با هم دارند، نباید از این محصولات استفاده کنید تا غذا بین آنها گیر نکند. غذایی که بین دندان ها گیر می کند اکسید شده و باعث بوی بد دهان می شود و سپس به مرور زمان باعث پوسیدگی دندان های مجاور می شود. اگر غذا بین دندان ها گیر کرد بهتر است جسم خارجی را با نخ دندان یا خلال دندان خارج کنید.

3. نوع مسواک مورد نیاز

بهترین نوع مسواک، مسواک نرمی است که به مرور زمان دندان ها را خراش نمی دهد و از بین نمی برد. بهتر است از مسواک هایی استفاده کنید که با برس های لاتکس احاطه نشده اند. زیرا مواد لاتکس باعث عقب نشینی لثه ها می شود. از خمیر دندانی استفاده کنید که محکم نباشد و دندان ها را خورده کند.

4. محلول بعد از مسواک زدن

برای آخرین مرحله تمیز کردن دندان می توانید از محلول آب و نمک یا محلول های دهان شویه استفاده کنید که شیرینی خمیر دندان روی دندان و لثه باقی نمی ماند و باعث افتادگی لثه و پوسیدگی دندان نمی شود. در استفاده از محلول های شرکتی که شیرین و متناسب با درصد مصرف روزانه نیستند دقت شود.

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما