پس لرزه های پنهان در قطب توییتر: ارزش بازار تسلا 200 میلیارد دلار کاهش یافت

[ad_1]

چند روز پیش، ایلان ماسک در توییتر به فروش 10 درصد از سهام تسلا به کاربران برای پرداخت مالیات رأی داد و گفت که هر عواقبی که باشد انجام خواهد داد. در پایان نظرسنجی اکثر کاربران موافق بودند. سهام تسلا در روز سه شنبه 11.99 درصد سقوط کرد و سرمایه ماسک را به 288 میلیارد دلار رساند و ارزش بازار تسلا را 200 میلیارد دلار کاهش داد.

ما همچنین شاهد کاهش نزدیک به 5 درصدی ارزش سهام تسلا در روز دوشنبه بودیم، قبل از اینکه 11.99 درصد سقوط کرد. با وجود چنین کاهش هایی، ارزش سهام تسلا تا کنون در سال 2021 47 درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، برخی از چهره‌های کلیدی فعلی و سابق تسلا، از جمله برادر ایلان ماسک، کیمبال ماسک، از 26 نوامبر، پس از گذشتن از ارزش بازار تسلا از 1 تریلیون دلار، صدها میلیون دلار سهام فروخته‌اند. ارزش بازار تسلا از زمان بررسی ماسک 200 میلیارد دلار کاهش یافته است، اگرچه هنوز بیش از 1 تریلیون دلار است.

ماسک به دلیل عملکرد خود به عنوان مدیرعامل در سال 2012 از سرمایه گذاران سهام دریافت کرد. در سال 2012، ماسک 22.8 میلیون سهم به ارزش هر سهم 6.24 را دریافت کرد که در 13 اوت 1401 به پایان رسید.

ارزش سهام تسلا که چند روز پیش به 1230 دلار رسیده بود در آخرین روز معاملاتی به 1023 دلار رسید و پیش بینی می شود در چند روز آینده به زیر 1000 دلار برسد. با این حال، تسلا با ارزش ترین خودروساز جهان باقی خواهد ماند.

ایلان ماسک یکی از سهامداران اصلی تسلا است، بنابراین دارایی های او به ارزش سهام این شرکت بستگی دارد. طبق گزارش بلومبرگ، مدیر عامل تسلا اکنون دارایی خالص ۲۸۸ میلیارد دلاری دارد، در حالی که ثروت ماسک در روزهای اخیر بیش از ۳۱۰ میلیارد دلار بوده است.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که تسلا در چند سال آینده یک بازیگر اصلی در بازار خودروهای الکتریکی خواهد بود، اما باید برای رقابت سخت آماده شود. با سرمایه گذاری کلان در این بازار، شرکت های آمریکایی، اروپایی و چینی عمدتاً در آینده نزدیک وارد بازار خواهند شد.

با رشد خودروسازان قدیمی در این بازار، احتمالاً سهم تسلا در طول زمان کاهش می یابد که می تواند تأثیر منفی بر درآمد و سود داشته باشد.

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما