ویژگی های لاکهید مارتین F-22 Raptor Supersonic Fighter چیست؟

[ad_1]

در رفتن نسل پنجم لاکهید مارتین F-22 Raptor یک جت استراتژیک ضد رادار پیشرفته است که توسط نیروی هوایی ایالات متحده استفاده می شود. این جنگنده که در مرکز سیستم های هوانوردی در پایگاه نیروی هوایی رایت-پترسون در اوهایو توسعه یافته است، یک جنگنده تخلیه رادارگریز تک سرنشین، دو موتوره است که در دسامبر 2005 در نیروی هوایی ایالات متحده وارد خدمت شد.

به گزارش فرارو، رپتور به عنوان یک جت هوایی طراحی شده است، اما همچنان قادر به حملات زمینی، جنگ الکترونیک و ماموریت های اطلاعاتی سیگنال است. این هواپیما با تاکید بر سرقت رادار، چابکی و برد، جایگزین جت های جنگنده F-15 نیروی هوایی خواهد شد.

با این حال، نیروی هوایی ایالات متحده به طور رسمی تولید این جت های جنگنده را در آوریل 2009 به حالت تعلیق درآورد، زیرا رابرت گیتس وزیر دفاع در بیانیه ای اعلام کرد که پنتاگون به برنامه F-22 Raptor لاکهید پایان می دهد و تولید جت های جنگنده F-35 را افزایش می دهد. .

اما در روزهای اخیر، نیروی هوایی آمریکا قراردادی 10 ساله با لاکهید مارتین برای ارتقاء F-22 Raptor امضا کرده است. البته این معامله 10.8 میلیاردی همچنان امکان پذیر است و نهایی نشده است.

نیروی هوایی ایالات متحده آخرین F-22 خود را در سال 2012 دریافت کرد. این نیرو می گوید در حال حاضر دارای 183 فروند F-22 رپتور است.

دارای یک جنگنده نسل پنجم لاکهید مارتین F-22 Raptor

F-22 Raptor اولین هواپیمای جنگنده نسل پنجم نیروی هوایی ایالات متحده است. یک هواپیمای جنگنده دو موتوره و تک خلبان برتری هوایی عمده. این جنگنده قادر است تا 1600 مایل دریایی (2963 کیلومتر) را طی کند.

این جنگنده به شبه فناوری مجهز است که حفاظت از خطرات هوا به هوا و سطح به هوا و کشندگی را فراهم می کند.

این هواپیما دارای Match 2 Match 2 (2450 کیلومتر در ساعت)، دو حمله ترکیبی با 1000 سلاح تهاجمی مستقیم GBU-32 و یک توپ M61A2 است.

علاوه بر پیکربندی هوا به هوا، جنگنده رپتور دارای شش AIM-120 AMRAAM و دو جانبی AIM-9 است.

ویژگی های لاکهید مارتین F-22 Raptor Supersonic Fighter چیست؟

همچنین از یک سیستم اویونیک داخلی برای پشتیبانی از ناوبری و توزیع سلاح استفاده می کند.

جزئیات این جنگنده 18.92 متر طول و طول بال ها به 13.56 متر رسیده است. وزن خالی آن 19700 کیلوگرم است و وقتی اسلحه پر می شود تا 29410 کیلوگرم وزن دارد.

ظرفیت سوخت رپتور 8200 لیتر است. اما دو پیل سوختی اضافی برای جت جنگنده 12000 لیتری ساخته شده است.

ویژگی های لاکهید مارتین F-22 Raptor Supersonic Fighter چیست؟

آیا پایان F-22 Raptor نزدیک است؟

اوایل سال جاری، ژنرال کلینتون هینوتی، یکی از مقامات نیروی هوایی ایالات متحده، اعلام کرد که تولید رپتور تا سال 2030 به چهار دهه خواهد رسید. وی همچنین گفت که عمر این رزمنده رو به پایان است

هینوته همچنین تصریح کرد که با توجه به قدمت این هواپیما، دیگر نمی تواند جنگنده مناسبی برای محافظت از کشورهای متحد مانند تایوان، ژاپن و فیلیپین در برابر تهدید فزاینده چین باشد.

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما