ویلانل و حوا؛ دزد و پلیس جذاب

[ad_1]

برترین ها – آرمان رمضانی: «کشتن حوا» یک سریال کمدی-درام-جاسوسی بریتانیایی است که توسط بی‌بی‌سی آمریکایی پخش می‌شود. این سریال بر اساس رمان «ویلانل» نوشته لوک جنینگز نویسنده بریتانیایی ساخته شده است و هر فصل تیم نویسندگی متفاوتی نسبت به فصل های دیگر دارد.

حوا را بکش

داستان سریال حول محور دو شخصیت اصلی زن می چرخد. ایو پلاستر (با بازی ساندرا آهن) زنی باهوش است که برای سرویس اطلاعات بریتانیا (IMICS) کار می کند. مشکل اینجاست که زندگی و کار حوا مثل قبل نیست. بنابراین، از یک سو، ما زنان عاقلی هستیم که از وضعیت ناراضی هستیم و روزهای خود را با نشستن پشت میز تلف می کنیم. و از طرفی ویلانل (با بازی جودی کامر) قاتل بسیار قدرتمندی است که بر خلاف ایو اوقات فراغت خود را در رفاه می گذراند.

زمانی که ایو وظیفه یافتن و دستگیری ویلانل را بر عهده می گیرد، زندگی آنها در هم تنیده می شود. از اینجا، با پیشرفت بازی موش و گربه، همه چیز پیچیده تر می شود.

این سریال در سایت iMediaBay امتیاز 8.3 را کسب کرده و جوایز متعددی را نیز از آن خود کرده است. دریافت این همه جوایز زمان زیادی می برد، اما بد نیست بدانید که دو شخصیت اصلی و گروه نویسندگی بیشترین تشویق را به خود اختصاص داده اند.

بیشترین توجه به تیم هنری و نویسندگی کارگردان و همچنین انتخاب لباس برای شخصیت ها بود.
در این مقاله به بررسی برخی از کاورهای اصلی دو شخصیت اصلی سریال می پردازیم.

ولانل

جلد ویولن در عروسی

حوا را بکش

سام پری، طراح لباس فصل سوم می گوید: «ما از ابتدا می دانستیم که ویلانل از آن دسته زنانی نیست که شبیه یک عروس با لباس شب عروسی سفید باشد. در واقع می دانستیم که ویلانل یکی از آن افرادی بود که کاری را که می خواست انجام می داد. او عادت به پاسخگویی ندارد و عواقب کار خود را در نظر نمی گیرد. بعد از کلی تامل بالاخره اون کاپشن مشکی دنباله دار و بلوز سایمون روشا رو انتخاب کردیم و با توجه به واکنش ها انتخاب درستی بود.

پوشش ویلانل در بازگشت از روسیه

حوا را بکش

احتمالاً تنها صحنه ای در سریال که ویلانل مطابق میل خود لباس نمی پوشید. اینجاست. در این صحنه ویلانل پس از یک تجربه غم انگیز از روسیه باز می گردد. در اینجا ویلانل را می بینیم که کت و شلوار دهه هشتادی مادرش را پوشیده است. دیدن شرور قاتل در این شرایط این احساس را ایجاد می کند که او پس از بازگشت به خانه و اتفاقات پس از آن به نوعی تغییر کرده است.

پری درباره کاور گفت: در این صحنه توانستیم با استفاده از لباس مادر و تلفیق آن با سبک دخترانه (ویولن) حس گرمی از نوستالژی و خاطرات خانوادگی را به مخاطب منتقل کنیم.

ژاکت سبز شارلوت نولز و شلوار گوچی

حوا را بکش

جالب است بدانید که در این صحنه هلن (شخصیت دوم سریال) ولانل را به عنوان یک هیولای زیبا توصیف می کند. پری (طراح صحنه و لباس) معتقد است: وقتی شخصیت شرور را در آن ژاکت سبز شارلوت نوئلز با شلوار گوچی قرار دادیم. متوجه می شوید که او برای شروع دوباره آماده است. در واقع تیم طراحی صحنه و لباس با انتخاب این پوشش چشم نواز می خواهد به مخاطب یادآوری کند که ویلانل همچنان به نظرات دیگران اهمیتی نمی دهد و آماده است تا به آنچه می خواهد برسد.

لباس زرد لوچا

حوا را بکش

در پایان فصل سوم، شخصیت والنل تغییر می کند. غیرممکن است که بدون فاش کردن داستان متوجه این تغییرات شوید، اما این را هم بدانید که به نظر می رسد شخصیت شرور با پشت سر گذاشتن این تجربیات (گاهی اوقات تجربه های تلخی مانند از دست دادن یکی از عزیزان) اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کند. وقتی او را در لباس های زرد برند لوکس لوک می بینیم اعتماد به نفس بیشتری به نظر می رسد. سم پری و تیمش در پایان فصل سوم جلد ویولن متفاوتی را انتخاب می‌کنند و به بینندگان نوید شخصیتی بالغ‌تر و پخته‌تر را در فصل آینده می‌دهند.


EO

بارانی

حوا را بکش

نکته مهم در مورد بارانی و تقریباً تمامی لباس های شخصیت حوا، کاربردی بودن آنهاست. در واقع تیم طراحی صحنه و لباس سریال، لباس حوا را با یک بارانی 100 پوندی انتخاب کرده اند تا او با لباس های برند لوکس جلوی ویولن بایستد.

لباس آبی

حوا را بکش

بد نیست بدانید که اوا را قبلا در سریال دیده بودیم که این لباس را خریده بود و متوجه شدیم که ایوا از خرید این لباس مطمئن نیست و تنها پس از تایید نیکو راضی به خرید آن خواهد شد. طراحان لباس سریال بر این عقیده اند که پوشیدن این لباس نشان دهنده تغییر شخصیت اوست. در واقع ایو به آرامی سپر اطراف خود را می شکند و آماده ورود به دنیای تبهکاران است.

ژاکت و کلاه بافتنی

حوا را بکش

اگرچه لباس های حوا به عمد انتخاب شده بود تا تماشاگران آنها را فراموش نکنند، شاید به خاطر کلاهی که بر سر داشت. او از این قاعده مستثنی است. ژاکت حوا مانند بسیاری از لباس هایش ساده و کاربردی است، اما کلاه خز کت او ترکیبی جدایی ناپذیر با طرح بافت شال و کلاه ایجاد کرده است.

[ad_2]

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما