واکنش حسن یزدانی به جدایی از کشتی

[ad_1]

حسن یزدانی درباره زرق و برق تیم ملی کشتی فرنگی در این رقابت ها گفت: همه این اتفاقات از رحمت خدا بود و بخشی از زحماتی که در این سال ها کشیدیم جبران شد. کشتی من و حریف آمریکایی ام خیلی حساس بود، اما خدا کمک کرد، مربیان و حریفان تمرینی هم همینطور، بنابراین بهتر آماده شدم. در نهایت در دنیا این اتفاق افتاد و من این کشتی گیر خوب آمریکایی را شکست دادم و سهم کوچکی در شادی مردم داشتم.

وی در خصوص آنالیز حریفان خود قبل از حضور در جام جهانی 2021 تاکید کرد: موفقیت یکباره به دست نمی آید و همه چیز دست به دست هم می دهد تا به نتیجه برسیم. همه کمک کردند و ما دست دادیم که این اتفاق افتاد و خوشبختانه این تلاش ها به پیروزی منجر شد. بعد از المپیک که پیژمان درستکر سکان تیم را در دست گرفت، زمان کمی تا جام جهانی داشتیم، یک سری تمرینات تست شد و سعی کردیم این تمرینات را انجام دهیم تا بدنمان آماده شود. خوشبختانه همه چیز خوب بود و توانستیم بخشی از مشکلات خود را در نروژ جبران کنیم.

یزدانی که مهمان برنامه دایره طلایی بود با اشاره به ارتباط معنوی کشتی گیران با این تیم گفت: به همه مربیان احترام می گذارم، آقای پژمان، آنها من را دوست دارند. در تمرینات که شوخی نیست و در پست سرمربی که کاملا مشخص است اما خارج از بحث تمرین با آقای پژمان درستکر و سایر مربیان ارتباط دوستانه و صمیمی داریم. برای کودکان راحت با کارکنان.

وی با بیان اینکه در تمرینات تکنیک های خاص خود را به تیم آموزش می دهد، تصریح کرد: من اول از همه می گویم که از تیم تایید می گیرم و اگر یکی از بچه ها از من بخواهند که به آنها تکنیک یاد بدهم قطعا با تایید مربیان خواهد بود و من. تو کار تیم دخالت نکن الان آرپن الهی و رحمان آموزد و هیروهای دیگه اگه سوالی از من دارن از صمیم قلب کمک میکنم و خوشحال میشم تو موفقیتم تاثیر بذارم.این قهرمانان من رو دوست دارن.

گاه به گاه در مورد اینکه او تا چه مدت کشتی را نگه می دارد؟ وی گفت: اگر در آن سال ها شکست می خوردم حریفم بهتر از من بود که می توانست من را شکست دهد اما آخرین بار خدا کمکم کرد و حریف آمریکایی را شکست دادم. قطعا تا زمانی که بتوانم برای تیم ملی و کشتی پربارم خواهم جنگید. انشاالله هیچ اتفاقی در این راستا نمی افتد. هدفم المپیک 2024 است و تا آن زمان بازی های آسیایی و جهانی در پیش است و اگر به تیم نایب قهرمانی راه پیدا کنم می خواهم مردم را خوشحال کنم.

قهرمان کشتی جهان در سال 2021 درباره چرخه انتخابی تیم ملی گفت: من لیسانس ندارم می جنگم و قانون را رعایت می کنم، هر چه می گیرند، من به عنوان یک عضو کوچک اطاعت می کنم، کارم کشتی گرفتن است، چرخه خیلی خوبه این دوره تو مسابقات کشوری ارزش زیادی داره و هرکسی که ادعای نایب قهرمانی تیم رو داره وارد مسابقات قهرمانی کشور شده و قله های کشور به آسیا میره چند سالی هست که این اتفاق نیفتاده. نمی توان از این چرخه انتقاد کرد نقشی در انتخاب کشتی گیر و خود کشتی گیر باید حق خود را در وسط تشک ورزش کند.

وی در اعلام اینکه قرار است در آخرین مرحله از چرخه انتخابی تیم مبارزه کند، افزود: من هر سال در انتخابی تیم کشتی گرفتم و حتی اول از همه مرا انتخاب کردند تا قهرمانان دیگر بیایند و مبارزه کنند. اکنون فرصتی برای همه بچه ها و همچنین وزنه برداران من که ادعای دونده تیمی دارند، فراهم شده است و دوست دارم همه در این چرخه کشتی بگیرند تا در نهایت همه حق داشته باشند در این چرخه به تیم ملی برسند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کار دیگری به جز کشتی انجام می دهد یا خیر، گفت: تمام ذهنم در کشتی است و راهی برای رفتن به جای دیگری ندارم، اما اگر حضورم بارور باشد، با جان و دل این کار را انجام می دهم، اما این کار را انجام می دهم. او شغل خاصی ندارد.”

یزدانی درباره افتتاح سالن ورزشی خود در مازندران گفت: مجموعه ورزشی و اردویی است که در چند محور فعال خواهد بود. گام به گام اداره می شود و سالن کشتی راه اندازی می شود. اگر مجوز بگیرند، کشتی گیران تمرینات خود را آغاز می کنند. نقش من به عنوان یک ورزشکار این بود که گامی در جهت کشتی و ورزش در منطقه خود بردارم. امیدوارم قهرمانان خوبی را به جامعه بیاوریم. با هزینه خودم انجامش میدم هیچ حمایتی دریافت نکردم داخل سالن فقط یک تشک هست، دوست دارم امکانات بیشتری در سالن داشته باشم که اینجا تبدیل به یک آکادمی برای استعدادیابی شود. در صورت حمایت، اردویی خواهد بود که در آن قهرمانان با استعداد شناسایی می شوند. ما علاوه بر کشتی در رشته های قایقرانی، سفالگری و … نیز سر و کار داریم و قدم به قدم پیشرفت می کنیم. هیچ کمکی از سازمان های دولتی دریافت نکرده ام و این کار را با هزینه شخصی انجام می دهم.

دارنده مدال طلای جهان و المپیک با بیان اینکه افرادی هستند که معتقدند بدن او در المپیک در مقابل نیپونوف روسی و تیلور آمریکایی ناسالم بوده است، گفت: بین المپیک و نروژ 4 مرحله اردو را پشت سر گذاشتیم. از نظر بدنسازی یک سری حرکات جدید انجام دادیم و نحوه تمرین تغییر کرد. هر مربی روش متفاوتی برای تمرین دارد. پژمان درستکر روش جدیدی را معرفی کرد که با خوشحالی به نتیجه خوبی رسیدیم. در توکیو اما در روز اول مسابقات بدنم خالی بود و به خوبی پر نشده بود. نمیتونستم بخورم حتی پاستاشون هم بو داشت و نمیتونستم بخورم و بدنم پر نمیشد. به هر حال حریف روسی را شکست دادم و خدا کمک کرد. روز دوم بدنم بهتر بود که در فینال این اتفاق افتاد و باعث شد به نتیجه ای که می خواستم نرسم.

وی ادامه داد: علاوه بر تجزیه و تحلیل مجموعه ای از عوامل از جمله تمرینات، تاکتیک ها و مسائل روحی و روانی که در کسب نتیجه موثر است. در نروژ همه کمک کردند. آقای پژمان، دکتر دویر و بچه هایم و حریفان تمرینی به من کمک کردند که این اتفاق برای تیلور افتاد و ما بعد از مدت ها طلسم را شکستیم، امیدوارم این روند پیروزی برای همه بچه ها ادامه داشته باشد.

کشتی گیر 27 ساله تیم ملی گفت: اگر اتفاقی نیفتد الان هدفم صعود به المپیک پاریس است. آینده غیر قابل پیش بینی است. دو مسابقه جهانی پیش رو دارم و اگر شایسته و نایب قهرمان تیمی باشم فعلا به کسب افتخار کشتی در جهان فکر می کنم.

وی با اشاره به انگیزه درونی خود برای شکست دادن تیلور تاکید کرد: در کنار انگیزه درونی که بسیار موثر بود، ناامید نشدن و پشتکار نیز بسیار موثر بود. من هرگز ناامید نشدم و به کار ادامه دادم. رمز موفقیت پشتکار، تلاش و اراده و ناامید نشدن است.

قهرمان المپیک 2016 ریو درباره سن کشتی به صراحت گفته است: قهرمانی که می خواهد وارد تیم شود باید از 10-11 شروع کند، اما هنوز مشخص نیست که او می خواهد به کجا برود. بعضی ها در 19 سالگی از من می پرسند که می توانی کشتی را شروع کنی یا نه، به آنها می گویم یک سال تمرین کن، اگر تغییری در تو دیدی ادامه بده، اما اگر تغییر نکردی، ادامه نده، کشتی یک ورزش سخت شروع از سنین پایه و سنین 11-12 هنوز بسته به اراده، پشتکار و استعداد کشتی گیر به نتایج می رسد.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال بازگشت به وزن 74 کیلوگرم گفت: اگر می خواستم به وزن 74 کیلوگرم برگردم وزنه را تغییر نمی دادم. در آن زمان من 81 کیلو وزن داشتم و وزن کل روز قبل بود. بعد از المپیک ریو وزنه زدم 86-87 و تغییر وزن دادم و در همین وزن خواهم ماند چون شرایطم خوب است.

حسن یزدانی ضمن تشکر از پدر و مادرش، تیم ملی و انجمن کشتی و کادر خانه کشتی، از زحمات مسلمی و امید اسماعیل‌فور دو تن از مربیانش نیز قدردانی کرد و در جایی که مردم او را ببینند، گفت: ممکن بود این اتفاق بیفتد اما اکنون به دلیل کرونا امکان پذیر نیست. من به دلیل مشغله زیاد وقت می گذرانم اما گاهی اوقات در یک میزانسن و شهرم این امکان وجود دارد و دوستی دارم که چنین کارهایی را انجام می دهد تا در صورت امکان در خدمت عزیزانم باشم.

[ad_2]

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما