همه چیز در مورد تسهیلات زیر 100 میلیون تومان بدون ضامن

[ad_1]

در رفتن در جلسه اخیر با ابراهیم رئیسی و یکی از بانک های زیرمجموعه انجمن مالی دولت، درخواست 100 میلیون تومان بدون ضامن به متقاضیان تایید شد. اکنون وزرای دارایی و دارایی از اجرای این دستور خبر داده اند. این مصوبه که گفته می شود شامل همه متقاضیان می شود، نشان می دهد که تنها بخشی از متقاضیان را در بر می گیرد.

به گفته فرارو، بر اساس اعلامیه ازدواج بانک های زیرمجموعه دولت، موظفند کمتر از 100 میلیون تومان به حقوق بگیران و بازنشستگان فاقد ضامن با رتبه اعتباری مناسب پرداخت کنند.

به گفته وزیر دارایی، بخشنامه ای به برخی بانک ها برای اجرای این طرح بدون ارائه ضامن ارسال شده است. وی گفت که امروز و فردا سایرین اعزام خواهند شد.

بالاخره این دستور از اوایل هفته آینده در بانک های دولتی اجرا می شود.

در خصوص روند اخذ مزایا نیز گفته می شود تسهیلات تا سقف 50 میلیون تومان بدون ضامن و با کسر نامه از حقوق امکان پذیر است. اما برای تسهیل 50 تا 100 میلیون تومان باید علاوه بر نامه کسر از حقوق وام گیرنده، چک یا سفته نیز ارائه شود.

چه کسانی بدون ضامن از مزایای زیر 100 میلیون تومان بهره مند می شوند؟

بررسی اظهارات مسئولان وزارت اقتصاد و دارایی نشان می دهد که پرداخت تسهیلات زیر 100 میلیون تومان به جز ضامن برای همه متقاضیان امکان پذیر نیست.

به گفته عباس حسینی معاون اقتصادی وزیر دارایی، در فاز اول تسهیلات خرد برای کارکنان، بازنشستگان، بازنشستگان، وزارتخانه ها، دستگاه ها و نهادهای اجرایی و شرکت های دولتی و سازمان های دولتی و غیردولتی ارائه می شود. ، باید در اختیار شرکت های بزرگ بخش خصوصی قرار گیرد.

این افراد می توانند از شعب بانک های پولی وام های بدون وثیقه دریافت کنند. البته اگر در رتبه های اعتباری الف، ب و ج باشند می توانند بدون ضامن تسهیلات بگیرند.

البته مشخص نیست مرحله دوم چه زمانی برگزار می شود و شامل چه گروهی می شود.

کدام بانک ها تسهیلات بدون وثیقه می دهند؟

به گفته سید احسان خندوجی، در مرحله اول فقط بانک‌های زیر نظر وزارت دارایی این دستور را اجرا می‌کنند. بنابراین متقاضیان تنها می توانند از بانک های ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، رفاه کار، پست بانک، توسعه صادرات، صنعت و معدن، قرض الحسنه مهر ایران، صادرات، ملت و تجارت تسهیلات بدون وثیقه دریافت کنند.

در خصوص بانک های خصوصی، مقامات وزارت دارایی می گویند که بانک های خصوصی زیر نظر وزارت دارایی نیستند، بنابراین بانک مرکزی باید بانک های خصوصی را برای تمدید این بخشنامه راهنمایی کند.

این در حالی است که برخی رسانه ها به نقل از روسای برخی از شعب بانک ها مدعی شده اند که روند ارائه تسهیلات نزدیک به یک ماه است که متوقف شده است. وی گفت: روند بازپرداخت وام از سال آینده از سر گرفته می شود.

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما