مگاموتور به زودی پیشرانه جدیدی را برای محصولات سایپا طراحی و می سازد

[ad_1]

مگاموتور؛ سایپا موتور، شرکت تولیدی گیربکس و اکسل، بزرگترین تولید کننده نیروی محرکه در خاورمیانه است. این شرکت در سال 1372 با هدف ساخت موتور، گیربکس و موتورهای مگاموتور اکسل تأسیس شد و مسئولیت کاهش وابستگی گروه خودروسازی سایپا به تولید خودروسازی کشورمان به‌ویژه نیروی محرکه خارج از کشور به عهده آن شد.

مگاموتور به زودی پیشرانه جدیدی را برای محصولات سایپا طراحی و می سازد [به روز رسانی] – نوامبر 1400

شرکت مگاموتور در شانزدهمین نمایشگاه قطعات خودرو مجموعه ای از قطعات پیشرانه تنفس طبیعی 16 سوپاپه غوطه ور شد که به گفته مسئولان غرفه این شرکت قطعات مذکور بخشی از نیروی محرکه جدید سایپا خواهد بود.

به احتمال زیاد این موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری حداکثر قدرت 110 تا 115 اسب بخار و حداکثر 142 تا 150 نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. گفته می شود این موتور با استاندارد آلایندگی یورو 5 طراحی و ساخته شده و احتمالاً سال آینده بر روی نسخه های سدان سایپا شاهین، آریا و P90 نصب خواهد شد.

موتور جدید سایپا به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ورودی (CVVT) مجهز می شود و بر همین اساس، مسئولان مگاموتور مدعی هستند محصولاتی که از این موتورها استفاده می کنند، مصرف سوخت کمتری خواهند داشت.

کارشناسان بر این باورند که پیشرانه جدید سایپا بر اساس نیروی محرکه گروه ECA EC5 EC5 ساخته شده و ویژگی های مشابه این دو موتور گواه این مدعا است. EC5 قرار بود با نسخه اصلی سیتروئن C3 در کشورمان عرضه شود که متاسفانه به دلیل اعمال مجدد تحریم ها علیه صنعت خودرو از این امر جلوگیری شد.

به نظر می رسد پروژه تعلیق نسخه پایه سیتروئن C3 منجر به بومی سازی موتور EC5 توسط مگاموتور، یکی از زیرمجموعه های گروه خودروسازی سایپا شده است.

ساخت موتور M15GSI برای خودروی سایپا با شاسی X200 آغاز شد [به روز رسانی] – خرداد

در همین راستا اخیراً اعلام شد که این شرکت قصد دارد وارد فاز اجرا و ساخت موتور M15GSI شود.

مدیرعامل مگاموتور با تایید این خبر گفت: هدف از پروژه توسعه موتور M15GSI (موتور بهبود یافته تیبا) کاهش مصرف سوخت خودروهای X200 از محصولات گروه خودروسازی سایپا و بهبود پارامترهای عملکرد موتور است.

مهندس جمشید کندری در تشریح روند اجرای این پروژه اظهار داشت: تولید این موتور با توجه به الزامات مربوط به کاهش مصرف سوخت می تواند تا پایان سال 1400 ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: پس از اتمام مرحله طراحی اختیاری و تفصیلی، نقشه ها و مدارک اولیه موتور و نمونه سازی قطعات تکمیل می شود و در طی چند ماه تغییرات و تکرار در طراحی برخی از قطعات انجام می شود.

موتور M15GSIکاندری می گوید: «موتور M15GSI با کاهش مصرف سوخت در نقاط کار موتور به میزان شش تا هفت درصد، افزایش قدرت موتور تا حدود هفت درصد و کاهش پنج درصد گشتاور موتور، تمام الزامات قانونی را برای کاهش مصرف سوخت در پایان سال 1400 برآورده می کند. گفت.

مدیرعامل مگاموتور با اشاره به نحوه تایید این محصول افزود: برای استانداردسازی طراحی محصول، مجموعه ای از تست های مکانیکی شامل رفتار روانکاری و خنک کننده، سایش پیستون، NVH، مقاومت حرارتی، تهویه، رفتار دینامیکی انجام می شود. موتور. تست های سیستم و همچنین دوام انجام شده است، همه این تست ها با موفقیت پشت سر گذاشته شده است.”موتور M15GSI

به گفته مهندس کندری، فاز توسعه موتور M15GSI به پایان رسیده و پروژه وارد فاز کالیبراسیون موتور و خودرو شده است. M15GSI را راه اندازی و روی خودروهای ساینا و کوئیک سایپا نصب کنید.

وی موتور M15GSI را موتور استراتژیک چند سال آینده گروه خودروسازی سایپا می داند و می گوید: همه اینها باید با جدیت انجام شود که خوشبختانه در حال پیگیری است و در سطح قابل قبولی در حال انجام است.

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما