مذاکرات اوکراین و روسیه، ژانویه 6 متهم با هیئت منصفه، مذاکرات MLB 5 چیز که دوشنبه باید بدانید

[ad_1]

هیئت اوکراینی با مقامات روسیه در نزدیکی مرز بلاروس دیدار می کند

دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که یک هیئت اوکراینی قرار است روز دوشنبه با مقامات روسیه در نزدیکی مرز بلاروس دیدار کند. این مذاکرات یک روز پس از ورود نیروهای روسی به دومین شهر بزرگ اوکراین، خارکف، انجام خواهد شد. رئیس جمهور جو بایدن نیز قرار است صبح دوشنبه با متحدان ایالات متحده تماس بگیرد تا در مورد واکنش هماهنگ آنها به وضعیت اوکراین گفتگو کند. روز یکشنبه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در پاسخ به «اظهارات تهاجمی» قدرت‌های ناتو و تحریم‌های اقتصادی غرب، به نیروهای هسته‌ای روسیه دستور داد تا در حالت آماده باش باشند. یک مقام ارشد وزارت دفاع گفت روسیه هیچ تهدیدی از سوی ایالات متحده و متحدانش در ناتو نیست. این مقام که خواست نامش فاش نشود، گفت: پنتاگون مطمئن است که می تواند از ایالات متحده و متحدانش محافظت کند. مقامات اوکراینی روز یکشنبه گفتند که تعداد کشته شدگان غیرنظامی به 352 نفر رسیده است.

تهاجم به اوکراین چه معنایی برای هزینه های انرژی دارد؟

تهاجم روسیه به اوکراین به افزایش قیمت انرژی که اروپا و ایالات متحده را درگیر کرده است، می افزاید، هزینه های مصرف کننده را کاهش می دهد و رشد اقتصادی را متوقف می کند. تحلیلگران بانک برنبرگ می گویند که اگر قیمت نفت به 120 دلار در هر بشکه افزایش یابد و قیمت گاز همچنان بالا بماند، تورم افزایش می یابد و رشد اقتصادی در سال جاری کاهش می یابد. برخی از تحلیلگران بر این باورند که بنزین معمولی می تواند در ماه های آینده به طور متوسط ​​به 4 دلار در هر گالن در ایالات متحده برسد. مارک ولف، مدیر اجرایی انجمن مدیران ملی کمک به انرژی، گفت: “این نگرانی زیادی را در مصرف کنندگان ایجاد می کند و دولت ما راه حلی برای کمک به خانواده هایی که قیمت بنزین در حال افزایش هستند ارائه نکرده است.”

مرد تگزاس اولین ژانویه خواهد بود. 6 متهم با هیئت منصفه روبرو می شوند

یک عضو شبه نظامی 48 ساله تگزاس اولین متهم از بیش از 700 متهمی خواهد بود که در ماه ژانویه متهم شدند. 6 شورش کاپیتول روز دوشنبه به دادگاه می رود. دادستان ها می گویند که گای وسلی رفیت به صدها نفر دیگر در یک حمله شبه نظامی سه درصد ملحق شد که در فاصله کمی از آستانه توسط پلیس متوقف شد. او با اتهاماتی از جمله مانع تراشی در کنگره، دخالت در اجرای قانون و ورود به ساختمان کنگره با سلاح مواجه است. در حالی که پرونده‌های بعدی هنوز در راه است – به ویژه توطئه ادعایی گروه نگهبانان سوگند در تلاش برای سرنگونی دولت – انتظار می‌رود که پیگرد رفیت آتش بازی خود را ارائه دهد و یک الگوی احتمالی برای محاکمه‌های بعدی ارائه دهد.

MLB، اتحادیه بازیکنان با نزدیک شدن مهلت احتمالی ملاقات می کند

لیگ برتر بیسبال و اتحادیه بازیکنان قرار است در ساعت 10 صبح روز دوشنبه به وقت شرق به امید دستیابی به توافقی برای حفظ شروع فصل عادی دیدار کنند. دو طرف یکشنبه را صرف تبادل فرضیات مختلف بدون یک پیشنهاد رسمی کردند. MLB آن را یک “جلسه سازنده” خواند، در حالی که مقامات اتحادیه گفتند که طرفین هنوز در مورد مسائل مهم “بسیار دور از هم” هستند. در حالی که MLB اصرار داشت که یک معامله باید تا عصر دوشنبه تکمیل شود تا اطمینان حاصل شود که فصل عادی از 31 مارس شروع می شود، دو طرف معتقدند که اگر پیشرفت قابل توجهی حاصل شود، مذاکرات می تواند تا سه شنبه یا حتی اواخر هفته بدون نیاز به تاخیر ادامه یابد. یا فصل را کوتاه کنید

دستورالعمل های به روز شده ماسک مدرسه ایلینویز به اجرا گذاشته می شود – به جز در شیکاگو

فرماندار ایلینوی تصمیم جی بی پریتزکر مبنی بر کنار گذاشتن ماسک مدارس در سراسر ایالت از دوشنبه، چیزی را در شیکاگو، چهارمین سیستم بزرگ مدارس دولتی کشور تغییر نخواهد داد. تصمیم پریتزکر برای پیروی از رهبری تعداد فزاینده ای از فرمانداران در حالی است که CDC دستورالعمل های خود را برای جوامعی که کووید-19 در آن کنترل خود را کاهش می دهد به روز می کند. این آژانس با اشاره به کاهش فشار بر سیستم های مراقبت های بهداشتی با کاهش شدید موارد جدید، می گوید ممکن است تقریباً در دو سوم شهرستان های ایالات متحده به ماسک نیاز نباشد. این منطقه در نامه ای به والدین و دانش آموزان اعلام کرد که ماسک در 650 مدرسه آن الزامی خواهد بود. در این نامه آمده است: «همه ما مشتاقانه منتظر روزی هستیم که دیگر نیازی به ماسک در مدارس نباشد. ما قصد داریم با شرکای کارگری و بهداشت عمومی خود بر روی بهترین راه برای حفظ یک محیط آموزشی امن برای همه کار کنیم.”

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما