فروشگاه های زنجیره ای باید حمایت شوند

[ad_1]

فروشگاه های زنجیره ای در کشور نقش مهمی در تامین و توزیع کالاهای اساسی برای مصرف کنندگان و مردم دارند، اما نقش آنها در افزایش قیمت ها کاملاً صفر است.

صدها فروشگاه زنجیره ای در سراسر کشور فعال هستند که علاوه بر خدمات رسانی به عموم، برای بیش از 40000 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده اند. این مدل از فروشگاه می تواند به عامل مهمی در برقراری عدالت موثر و اجتماعی در بحران ها، تامین کالاهای اساسی و نیازهای مردم با قیمت و کیفیت برابر در سراسر کشور تبدیل شود.

اعضای فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی در این باره می گویند: ثبات قیمت کالاها، نظارت دقیق و آسان و دسترسی آسان به کالاها و خدمات از آثار مثبت فروشگاه های زنجیره ای است که باید آسیب ها را در این زمینه به حداقل برسانیم. حوزه.”

جلال رشیدی کوچی با اشاره به لزوم حمایت از فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌گوید: فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور به چند سال قبل بازمی‌گردد و برخی از این فروشگاه‌ها به مدت خیلی وقت است. امروز نیز شاهد گسترش فروشگاه های زنجیره ای در سراسر کشور هستیم.”

وی افزود: یکی از جنبه های مهم و مثبت فعالیت فروشگاه های زنجیره ای بحث عادلانه قیمت کالاهای عرضه شده به مشتریان در این فروشگاه است.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی می گویند: تثبیت قیمت اجناس در این فروشگاه بسیار مفید و مهم است و نکته مثبت آن نظارت بر عملکرد است که راحت تر و دقیق تر است.

آنها تاکید می کنند: به دلیل سیستم فروش فروشگاه و به طور گسترده در معرض دید عموم، فعالیت فروشگاه بهتر رصد می شود و در صورت بروز تخلف، دستگاه های نظارتی می توانند به سرعت شناسایی و وارد عمل شوند. از سوی دیگر توسعه فروشگاه های زنجیره ای به فرهنگ شهری و فرهنگ خرید رونق بخشیده و دسترسی مردم به اقلام مورد نظر را آسان کرده است.

رشیدی کوچی در ادامه گفت: امروز مردم می توانند با مراجعه به فروشگاه های زنجیره ای، سبد خرید کامل متناسب با نیاز خود را دریافت کنند و قابل کنترل است.

وی با اشاره به شایعاتی مبنی بر مذاکره فروشگاه ها با تولیدکنندگان برای کاهش کیفیت و کمیت کالاها و کاهش قیمت، گفت: دولت می تواند به عنوان یک ناظر قوی در این زمینه عمل کند. هر چقدر هم به تعداد فروشگاه های زنجیره ای و توسعه فعالیت آنها نگاه کنید، در واقع این نگرانی کاذب در ذهن برخی وجود دارد که مثلاً فروشگاه های زنجیره ای به دلیل قدرتش می توانند چانه بزنند. کیفیت و قیمت محصول و کالا افزایش یا کاهش می یابد. چنین مشکلاتی امکان پذیر نیست و هیچ تولیدکننده ای از فروشگاه های زنجیره ای متضرر نمی شود.

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر به نظر من صاحبان فروشگاه های زنجیره ای به این سطح دسترسی ندارند تا تلاش کنند تولیدکنندگان را تحت تاثیر قرار دهند که گاها کالاهای صادراتی نیز تولید می کنند. ما باید از این حاشیه فاصله بگیریم و به سمت ارتقای خدمات این فروشگاه به مردم حرکت کنیم.»

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما