عکس های منتشر نشده از قیام ورشو; حقیقتی که هیتلر سعی کرد پنهان کند

[ad_1]

عکس‌های بی‌سابقه‌ای که توسط یک سرباز آلمانی در طول جنگ جهانی دوم گرفته شده است، برای اولین بار پس از انتشار از یک حراج آنلاین به نمایش درآمد.

به گفته فررو، مجموعه ای از 59 عکس سیاه و سفید، که بین 2 تا 13 سپتامبر 1944 گرفته شده است، سربازان آلمانی را در طول قیام ورشو نشان می دهد، بزرگترین قیام مقاومت علیه نیروهای نازی در طول جنگ.

چنین عکس هایی از خط مقدم سربازان نازی در محاصره در آن زمان هرگز منتشر نشد زیرا می توانست به تلاش های دستگاه تبلیغاتی نازی آسیب برساند. نازی ها که در تصاویر احاطه شده اند، خسته و فرسوده به نظر می رسند، و اگر کنترل نشود، سیستم تبلیغاتی نازی ها ممکن است فلج شود.

قیام ورشو که در 1 اوت 1944 آغاز شد و تا 2 اکتبر 1944 ادامه یافت، باعث شد هیتلر دستور تخریب کامل شهر را صادر کند. تخمین زده می شود که بیش از 15000 سرباز لهستانی و 200000 غیرنظامی در جریان این قیام کشته شدند. بسیاری از آنها به اردوگاه های کار اجباری آلمان برده شدند و بعد کشته شدند. شهر ورشو در طول جنگ متحمل خسارات سنگینی شد و پس از قیام توسط هیتلر به طور کامل ویران شد.

یان اولدکوفسکی، مدیر موزه خیزش ورشو می گوید: «این عکس ها بسیار ارزشمند هستند. اولداکوفسکی افزود: ببینید توصیه هایی که در مورد نحوه عکس گرفتن از سربازان آلمانی وجود دارد در مورد آنها صدق نمی کند، بنابراین آنها اغلب کثیف و کثیف هستند و در موقعیتی می نشینند که رئیسشان خوشحال نیست.

این عکس‌های منحصربه‌فرد که از نظر تاریخی ارزشمند توصیف شده‌اند، اخیراً توسط کارکنان موزه ورشو رایزینگ پس از فروش در یک سایت حراج آنلاین کشف شده‌اند. یک کتابفروش در جمهوری چک موافقت کرد که در صورت دریافت پول ظرف 48 ساعت، موزه را به قیمت 20002000 بفروشد.

اگرچه هویت سربازی که این عکس ها را گرفته هنوز یک راز باقی مانده است، ریچارد ماچوفسکی، مورخ می گوید که این می تواند گردان 302 رادیویی باشد زیرا سلاح های مورد استفاده سربازان در آن زمان در عکس ها دیده می شود. با این حال، ممکن است به بانچوتز نیز مربوط باشد، زیرا مقامات راه آهن آلمان در عکس ها دیده می شوند.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما