طرز تهیه میوه های خشک در خانه به روشی بسیار ساده

[ad_1]

فراد میوه خشک یا چیپس میوه یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین تنقلات است که معمولا در شب های طولانی زمستان مصرف می شود و طرفداران زیادی دارد. آجیل خشک نیز برای کودکان بسیار مفید است که می تواند جایگزین مناسبی برای تنقلات مضر باشد. آجیل خشک نیز یکی از میان وعده های محبوب شب یلدا است. بسیاری از میوه های خشک آماده مصرف و عرضه شده در بازار را با وجود گران بودن نمی توان با میوه های تازه یا روش های طبیعی و سالم درست کرد.

به گفته فرخ، درست کردن آجیل در خانه مطمئن تر و سودآورتر خواهد بود. خیلی ها فکر می کنند برای تهیه میوه خشک در خانه باید فر یا دستگاه خشکبار داشته باشند تا بتوانید هر نوع میوه ای را به راحتی روی اجاق گاز یا اجاق گاز خشک کنید. در این مطلب طرز تهیه آجیل خانگی روی اجاق یا فر را به روشی بسیار ساده و سریع به شما کاربران عزیز معرفی می کنیم.

مواد لازم برای تهیه میوه های خشک

میوه ها (پرتقال، سیب، کیوی، موز، خرمالو و …): به میزان دلخواه
شکر: 1 لیوان
آب: یک لیوان شراب قرمز
آب لیمو: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه میوه های خشک

میوه های خشک شده

برای تهیه آجیل می توانید از هر نوع میوه ای استفاده کنید. ابتدا میوه را به خوبی بشویید و خشک کنید. سیب زمینی را پوست گرفته و حلقه ای برش دهید. با استفاده از وردنه یا کاتر دایره ای کوچک، هسته وسط سیب را بردارید و یک سوراخ کوچک در مرکز حلقه سیب ایجاد کنید. پرتقال را پوست گرفته و پوست آن را بگیرید. سیب زمینی ها را پوست گرفته و به صورت عمودی برش دهید. بعد از پوست کندن کیوی، آن را به صورت عمودی برش دهید. حالا آب، شکر و آبلیمو را در ظرفی بریزید و هم بزنید تا شکر حل شود. سپس تکه های پرتقال، سیب و کیوی را به شربت اضافه کنید و بگذارید نیم ساعت بماند.

تکه های موز را جداگانه در شربت قرار دهید. این به این دلیل است که می توان آن را در تماس با سایر میوه ها له کرد. سپس میوه را از شربت خارج کرده و به مدت یک ساعت در نالا نگه دارید. حالا سطح اجاق را با فویل بپوشانید و تکه های میوه را یکی یکی روی فویل قرار دهید. توجه داشته باشید که اگر از بخاری استفاده می کنید، حتما روی فویل را با پارچه نخی بپوشانید و بعد از اینکه فویل روی سطح را پوشاند، روی میوه را با فویل بپوشانید.

همچنین حرارت اجاق گاز باید خیلی کم باشد تا میوه ها نسوزند. بعد از چند ساعت میوه را برعکس کنید تا دو طرف آن کاملا خشک شود. با این روش میوه ها به سرعت خشک می شوند و پس از 1 روز آجیل خوشمزه و مقوی شما آماده مصرف است. نوش جان

توجه داشته باشید

وقتی میوه خشک شد و رطوبت و تازگی نداشت، آن را از روی اجاق یا فر خارج کنید. اگر میوه بعد از خشک شدن زیاد روی آتش بماند رنگ و طعم اصلی آن از بین می رود.

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما