شبکه Lightning چیست؟ – زومیتی

[ad_1]

آغاز سال 2015 (2015) ، جوزف پون و دریای تادئوس ایده شبکه Lightning در کاغذ سفید ارائه شد و در ژانویه 2018 (فوریه 2017) شرکت Blackstream از این ایده برای راه اندازی شبکه آزمایشی Lightning برای بیت کوین استفاده کرد. شایان ذکر است که جک دورسی بعداً حمایت خود را از این شبکه اعلام کرد.

Lightning Network به عنوان محبوب ترین پلتفرم برای مقیاس بندی ارزهای رمزنگاری شده شناخته می شود. به همین دلیل ، بسیاری از توسعه دهندگان ابزارهایی را برای تسهیل مبادلات با هدف کار با شبکه ها ارائه کرده اند. این شبکه می تواند بلاک چین و مقیاس پذیری قابل توجهی را برای پرداخت های مقرون به صرفه و فوری ارائه دهد. با گسترش گسترده این شبکه ، داشتن دانش کامل از نحوه عملکرد آن بسیاری از مشکلات را برطرف می کند و مزایای استفاده از آن بسیار مهم شده است.

مسئله بی نهایت را توضیح دهید

بیت کوین با هدف حذف واسطه ها در معاملات ایجاد شد و تلاشی برای دستیابی به ویژگی عدم تمرکز بلاک چین با حذف این واسطه ها بود. اما حفظ ماهیت غیر متمرکز بلوک های تاشو یک مشکل بزرگ بین آنها ایجاد کرده است.

مقالات مرتبط:

یکی از مشکلات بزرگ فناوری بیت کوین محدودیت های آن است. این به این دلیل است که هزینه های معاملاتی ثابت در بستر بیت کوین و سرعت پایین ارتباط بین خریداران و فروشندگان سرعت شبکه پرداخت این ارز رمزنگاری شده را در مقایسه با سایر شبکه های پرداخت کند می کند.

برای درک بهتر کندی شبکه بیت کوین ، در نظر بگیرید که شبکه ویزا معمولاً 24000 تراکنش در ثانیه را پردازش می کند. شبکه بیت کوین تنها می تواند 7 تراکنش در ثانیه را پردازش کند.

مقیاس پذیری در بلاک چین به این معنی است که با افزایش تعداد کاربران و معاملات ، می توان تقاضای حاصله را مدیریت کرد و عملکرد عادی شبکه را مختل نکرد.

برای کسانی که اخیراً روی بیت کوین سرمایه گذاری کرده اند یا این ارز دیجیتالی را برای ذخیره سازی طولانی مدت خریداری کرده اند ، به نظر می رسد غیر متعارف بودن مشکل جدی نیست. زیرا آنها مجبور نیستند چند ثانیه دیگر منتظر بمانند تا تراکنش مزاحم انجام شود. با این حال ، اگر شبکه بیت کوین به روش اصلی پرداخت تبدیل شود ، باید بتواند هزاران تراکنش را در ثانیه پردازش کند. زیرا هیچ کس حاضر نیست از روش پرداخت الکترونیکی خود استفاده کند که انتقال آن ساعت ها طول می کشد.

گستردگی شبکه بیت کوین در اواخر سال 2017 و اوایل سال 2018 (اواخر 2017) زمان لازم برای تأیید تراکنش ها و کارمزد آنها را افزایش داد.

وارد شبکه Lightning شوید

با مقایسه فناوری مورد استفاده در شبکه های لایتنینگ و بلاک چین ، می توان دریافت که بیت کوین در شبکه های لایتنینگ نیازی به ثبت دقیق و سریع تراکنش ها ندارد و در عوض کانال های امن بین افراد ایجاد می شود که از طریق آنها بیت کوین قابل مبادله است. مبادله بی نظیر و غیرقابل مقایسه. زنجیره تراکنش اصلی سریعتر ارائه می شود.

مهندسان بلاک چین شبکه Lightning را یک قرارداد هوشمند می دانند که نیازی به ذخیره همه معاملات در بلاک چین را حذف می کند. در ادامه ، با یک مثال ، نحوه عملکرد این شبکه را توضیح می دهیم:

فرض کنید آلیس و باب می خواهند مرتباً بیت کوین مبادله کنند. آنها می توانند از صرافی های معمولی برای این کار استفاده کنند ، اما علاوه بر کاهش سرعت معاملات در این صرافی ها ، باید هزینه ای نیز برای هر تراکنش پرداخت کنند. اگر آلیس و باب به جای مبادله خود یک کانال پرداخت ایجاد کنند و در بلاک چین ثبت نام کنند ، می توانند هر زمان که می خواهند با یکدیگر معامله کنند. هنگام ایجاد یک کانال بین دو کاربر ، اولین معامله در بلاک چین ثبت می شود و در آن ، ارزش رمزنگاری اولیه قرار داده شده در هر کانال مشخص می شود.

کانال قدرت

وقتی دو کاربر می خواهند مبادله خود را به پایان برسانند ، کافی است وضعیت نهایی معامله را به بلوک اصلی چین ارسال کرده و آخرین وضعیت موجودی خود را در بلاک چین ثبت کنند.

آلیس و باب لایتنینگ می توانند یک کیف پول مشترک با استفاده از شبکه ایجاد کنند. کلید عمومی آن دو در واقع امضای این کیف پول است و کلید خصوصی همه راهی برای دسترسی به آن است. پس از ایجاد کیف پول مشترک ، آنها می توانند معاملات نامحدودی را بین خود انجام دهند و این تراکنش ها را در یک شبکه اختصاصی Lightning ثبت کنند ، نه در بلاک چین اصلی. این شبکه تمام تراکنش های بین آنها را ردیابی می کند و بلاک چین اصلی را تنها زمانی که کانال آنها بسته شود ثبت می کند.

زمان مورد نیاز برای تکمیل یک تراکنش در شبکه رعد و برق تنها دو کیف پول متصل به یکدیگر است.

اگر فرض کنید که نتیجه نهایی 100 تراکنش کوچک بین آلیس و باب این است که به آلیس بیت کوین بدهید ، پس از بسته شدن کانال ، باب بیش از یک بیت کوین از کیف پول مشتری دریافت می کند و در ابتدا آن را مسدود می کند. تنها یک برداشت بیت کوین از تمام معاملات ثبت می شود. این فقط معاملات را تسریع نمی کند ؛ برعکس ، فضای اشغال شده در مجرای اصلی را کاهش می دهد.

مزایای شبکه Lightning

مقرون به صرفه بودن و سرعت بالای معاملات تنها مزایای استفاده از شبکه Lightning نیستند. زیرا هیجان انگیزترین نکته در مورد این شبکه امکان تبدیل بیت کوین به یک روش مبادله محبوب است. کانال های پرداخت Lightning مختص افراد نیست و همچنین می تواند در موسسات مالی ایجاد شود.

فقط از این طریق م institutionsسسات مالی معاملات بیت کوین خود را در شبکه Lightning ثبت می کنند و از هر تراکنش بیت کوین فقط برای تسویه حساب در پایان هر دوره استفاده می کنند. ممکن است سرمایه گذاران و دارندگان بیت کوین را به یک شبکه بزرگ و پیچیده از کانال های خصوصی Lightning متصل کنید. م effectiveثرترین روش انتقال بیت کوین به این شبکه را بیابید.

Lightning Networks با هدف استفاده از ارزهای رمزنگاری شده برای مبادلات سهام یا انتقال توکن به بلاک چین های مختلف و در نهایت جایگزینی برای مبادله ارزهای دیجیتال است. برخی از تحلیلگران هنوز شبکه Lightning را یک فناوری سفته بازی می دانند که ارزش خود را در دنیای واقعی ثابت نکرده است ، در حالی که برخی دیگر آن را نقطه عطفی برای شبکه های ارزهای دیجیتال می دانند.

تاثیر شبکه Lightning بر آینده ارزهای دیجیتال

مقالات مرتبط:

ارزهای دیجیتال در حال تبدیل شدن به یک روند اصلی در جهان هستند و شبکه های رعد و برق برای کمک به مقیاس سیستم های خود ایجاد شده اند. این شبکه ممکن است اجازه دهد در آینده بیت کوین به عنوان روش اصلی پرداخت مورد استفاده قرار گیرد.

پس از انتشار ویژگی ها و قوانین شبکه Lightning ، محققان به طور رسمی امنیت این شبکه را تأیید کردند و این احتمال وجود دارد که مانند ارزهای رمزنگاری شده ، این شبکه به مرور در بحث باقی بماند.

به نظر شما آینده شبکه Lightning در صنعت ارزهای دیجیتال چگونه خواهد بود؟

[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما