سیستم عامل اندروید 12 GO رونمایی شد

[ad_1]

در رفتن چند ماه از عرضه اندروید 12 توسط گوگل می گذرد و حالا غول های فناوری نسخه Go را برای گوشی های هوشمند ارزان قیمت معرفی کرده اند.

به گزارش فرارو، سیستم عامل اندروید گو یا اندروید گو نسخه جدیدتر اندروید است که در سال 2017 معرفی شد. Android Go برای اجرا بر روی گوشی های هوشمند ارزان قیمت طراحی شده است. این سیستم عامل برای مناطق کم درآمد و در حال توسعه که دستگاه ها معمولا پردازنده ضعیف و حافظه رم پایینی دارند مناسب است. Android Go فضای کمتری را نسبت به نسخه معمولی اندروید اشغال می کند و به گوشی های هوشمند با فضای کمتر اجازه می دهد تا برنامه های بیشتری داشته باشند.

نسخه Go آخرین نسخه اندروید با تعدادی ارتقاء و بهبود به خصوص از نظر عملکرد دستگاه و حفظ حریم خصوصی ارائه می شود.

به گفته گوگل، سیستم عامل اندروید 12 نسخه گو می تواند تا 30 درصد عملکرد سریع تری نسبت به بهترین گوشی های اندروید گو در بازار ارائه دهد. خوشبختانه، این بدان معناست که کاربران مجبور نخواهند بود چند ثانیه صبر کنند تا برنامه روی صفحه بارگذاری شود.

سیستم عامل اندروید 12 رونمایی شد
به نظر می رسد گوگل نیز عملکرد باتری این سیستم عامل را بهبود بخشیده است، زیرا ادعا می شود که این سیستم به طور خودکار برنامه های طولانی مدت را در حالت خواب زمستانی قرار می دهد. Hibernate به حالتی اطلاق می شود که در آن برنامه حذف نشده است اما دیگر فعال نیست و بنابراین از باتری، رم یا CPU استفاده نمی کند. این کار باعث افزایش سرعت دستگاه و کاهش مصرف انرژی آن می شود.

گوگل به طور فزاینده ای بر روی بهبود تجربه کاربری برای بهبود برنامه تمرکز می کند. در این راستا گوگل قابلیت های جدیدی را اضافه کرده است. به عنوان مثال، گزینه ای را نشان می دهد که در حین پیمایش، محتوای نمایش داده شده در صفحه را به صفحه برنامه های اخیر بازگرداند.

همچنین از اشتراک گذاری برنامه ها با دستگاه های اندرویدی نزدیک با استفاده از Nearby Share و Google Play پشتیبانی می کند. علاوه بر این، نمایه‌ها اکنون در صفحه قفل در دسترس هستند و کار را برای کاربران بسیار آسان‌تر می‌کنند.

با توجه به نگرانی کاربران در مورد حفظ حریم خصوصی، این شرکت اکنون داشبورد حریم خصوصی را معرفی کرده است که به کاربران اجازه می دهد به برنامه هایی که به داده های خصوصی دسترسی دارند دسترسی داشته باشند. همچنین یک نشانگر وجود دارد که وقتی یک برنامه از دوربین یا میکروفون روی دستگاه استفاده می کند، به کاربران اطلاع می دهد.

علاوه بر تغییرات معمول در سیستم، برخی از برنامه های داخلی نیز دارای ویژگی های جدیدی بودند. به عنوان مثال، برنامه Files Go با قابلیتی به روز شده است که به کاربران اجازه می دهد تا فایل های پاک شده را ظرف 30 روز بازیابی کنند.

به گفته گوگل، در حال حاضر بیش از 200 میلیون کاربر در سراسر جهان از دستگاه های دارای نسخه اندروید گو استفاده می کنند. این شرکت تایید کرده است که اولین دستگاه های دارای نسخه اندروید 12 اوایل سال آینده عرضه خواهند شد.

منبع: gizmochina

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما