سراتو سایپا; فروشنده خوب و محبوب

[ad_1]

نزدیک به بیست سال از اولین نسل سدان محبوب کیا، سراتو می گذرد. به دنبال موفقیت نمونه اولیه این خودرو، این شرکت نسل دوم خود را در سال 2008 در سه کلاس هاچ بک، سدان و کوپه ساخت که سهم سایپا در کلاس کوپه و سدان بود. این خودرو هم اکنون در ایران است سراتو سایپا معروف است. در این مقاله به بررسی انواع سراتو با سراتو جایگزین از نظر تکنولوژی، قیمت و بازار می پردازیم.

وضعیت فنی سراتو سایپا چگونه است؟

سایپا این خودرو را با دو موتور 1.6 و 2 لیتری DOHC MPI تولید کرده است. موتور چهار سیلندر و 16 سوپاپ. آخرین محصول سایپا در سال 1377 یک موتور دو لیتری بود. این موتور 156 اسب بخار قدرت و 195 نیوتن متر گشتاور دارد. در زیر برخی از آمارهای مربوط به سراتو آپشنال 2000 سایپا آورده شده است:

  • صفر صد: 10 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 190 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 7.1 لیتر

تمامی این ارقام تجربه رانندگی با سرعت و قدرت بالا را نشان می دهد.

تعلیق

فرقی نمی کند که چه موتوری روی ساراتو نصب شده باشد، این خودرو به گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک مجهز است. گیربکس که کاملا با موتور هماهنگ شده و نرم است. البته گهگاهی در تعویض دنده ها به خصوص در دنده عقب تاخیر وجود دارد.

البته؛ سراتو سایپا یک مشکل معروف دارد و آن خشکی سیستم تعلیق آن است. که مربوط به دستیار این خودرو می باشد.

خشکی کمک ها در کنار ارتفاع کم این خودرو باعث مشکل شاسی و پدال این خودرو شده است. علاوه بر این؛ عملکرد سیستم تعلیق سراتو و سایر قسمت های فرمان به خوبی قابل ارزیابی است. به خصوص فرمان نرم این خودرو که می توان آن را با خودرویی مانند مزدا 3 مقایسه کرد.

ایمنی خودرو

از نظر ایمنی جایگزین سراتو، دریافت 5 ستاره از موسسه آمریکایی IHSS در سال 2010 کافی است. سراتو سایپا 2 مجهز به کیسه هوا و ترمز ABS و EBD است. البته لازم به ذکر است که نمونه اولیه وارداتی این خودرو به سیستم های زیر مجهز است:

  • سیستم کنترل پایداری (ESP)
  • کنترل کشش (TCS)
  • هشدار فشار تایر (TPMS)
  • ترمز دیسکی عقب

این موارد در نمونه های مونتاژ سایپا حذف شده اند. ترمز عقب دیسکی با نوع کاسه ای جایگزین شده است. سایپا دلیلی برای نادیده گرفتن این گزینه های کنترلی دارد قیمت مونتاژ سراتو عنوان است.

ظاهر سراتو سایپا

بدنه این خودرو جمع و جور و شبیه هوندا سیویک 2007 است. به طور کلی می توان سراتو آپشنال را یک سدان اسپرت نامید. جلوپنجره و چراغ های تهاجمی این خودرو اولین ویژگی هایی است که در مقابل آن نمایان می شود. با این حال نمای کناری این خودرو با خطوط و زوایای ساده ساده اما مدرن به نظر می رسد. قسمت عقب سراتو آپشنال کمی اسپرت تر است و سپر بزرگتر نقش مهمی ایفا می کند.

در بحث خودرو تفاوت زیادی بین نسخه های تولیدی سایپا با نمونه های جایگزین سراتو وارداتی وجود دارد. در نمونه های وارداتی شاهد مواد مرغوب با ارگونومی بالا هستیم، در نمونه های تولیدی سایپا به پلاستیک های بی کیفیت پی می بریم.

سراتو سایپا;  فروشنده خوب و محبوب

قیمت سراتو سایپا و بازار آن

قیمت سراتو سایپا مثل اکثر ماشین های ایران همیشه فراز و نشیب های خودش را دارد. به خصوص وقتی نگاه می کنید سراتو سایپا دست دوم و قیمت دست دوم خوب، شما باید با معادله چند جمله ای سر و کار داشته باشید. زیرا عوامل زیادی مانند قطعات تعویض شده یا رنگ شده، نسبت عملکرد و … بر قیمت خودرو سراتو سایپا تاثیر می گذارد. افراد عادی و غیرمتخصص قادر به تشخیص همه این موارد نیستند و نمی توانند قیمت خودرو سراتو سایپا را به درستی تعیین کنند در نتیجه ممکن است دچار عواقب جبران ناپذیری شوند. مکانیک موبایل سعی کرده اند بدهند قیمت روز سراتو سایپا, به شفافیت بازار کمک کنید تا همیشه بتوانید.

در حال حاضر کم مصرف ترین سراتو جایگزین اتوماتیک مدل 1398 با کارکرد حدود 10000 کیلومتر قیمت فعلی حدود 863 میلیون تومان است. تولید اینگونه خودروها با کارکرد 18000 کیلومتر در سال 1397، 783 میلیون تومان است. در تحقیقات بیشتر متوجه شدیم که قیمت سراتو سایپا هر سال حدود 10 درصد کاهش داشته است. دیدن قیمت سراتو سایپا در تمام سال ها وارد صفحه شوید https://www.hamrah-mechanic.com/carprice/saipa/kiacerato/ تبدیل شدن.

البته در مدل های پایین سراتو این خودرو از تنوع بیشتری مانند دنده های سراتو آپشنال، سراتو اتوماتیک و دنده ای برخوردار است که همگی قیمت های پایین تری دارند.

در مورد بازار خودرو نیز باید گفت که سراتو سایپا به دلیل کیفیت بالا همواره مشتریان خاص خود را داشته است. بازار نیز به دلیل کمبود محصولات در دو سال اخیر به ویژه در بین طرفداران خودروهای اسپرت داغ شده است.

مخفف سراتو اختیاری

ساراتو سایپا قدرتمندترین خودروی تولید شده توسط سایپا است. این خودرو دارای موتوری قدرتمند با توان تولید 156 اسب بخار است و با وجود مشکلات جزئی در سیستم تعلیق، تجربه رانندگی خوبی را به راننده می دهد. بدنه و فضای داخلی این خودرو اسپرت بوده و در مدل های وارداتی از کیفیت و آپشن های بهتر و بیشتری برخوردار است.

کیفیت نیز این خودرو را مقرون به صرفه کرده و به همین دلیل یکی از پرفروش ترین خودروهای بازار است.

مورد توجه قرار گرفته است. اگر هدفی دارید خرید سراتو سایپا با مراجعه به آدرس می توانید این کار را انجام دهید https://www.hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/saipa/kiacerato/, خرید مناسب ترین سراتو سایپا از خودروی متخصص با مکانیک.

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما