راننده ایرانی دنیای ورزش را تکان داد!

[ad_1]

اتفاقی که در دور نهایی مسابقات فرمول یک 2021 افتاد، نام ایرانی را به ترند توییتر تغییر داد.

به گزارش ورزش سه، تنها کاری که باید انجام دهید این است که نام خانوادگی او را به انگلیسی در توییتر بیابید. در چند ساعت گذشته 15000 توییت پیدا خواهید کرد. توییت هایی که او را به یکی از ترندهای توییتر تبدیل می کند. در مورد نیکلاس لطیفی صحبت می کنیم.

طبق دستور پدرخوانده وارد فرمول یک شوید

نیکلاس لطیفی سال گذشته نامی برای خود دست و پا کرد. در آن زمان، برخی از رسانه ها ادعا کردند که پدر ثروتمند نیکلاس برای پیوستن به تیم ویلیامز به پسرش حدود 35 میلیون دلار پرداخت کرده است. پدر او مایکل نیز سرمایه گذار مک لارن است و بسیاری حدس می زنند که نیکلاس مک لارن در چند سال آینده به این تیم خواهد پیوست.

از این راننده پولی که برخی رسانه ها آن را به نام راننده جنتلمن نیز می شناسند، به شوخی به کسانی گفته می شود که نه تنها برای پیوستن به تیم فرمول یک دستمزد دریافت می کنند، بلکه مبالغ هنگفتی نیز پرداخت می کنند یا وارد گود می شوند. حامیان چاق و نرم. و پیشنهادی که رد کردنش آسان نیست! لطیفی به این ترتیب وارد مسابقه فرمول یک شد و جورج راسل که یک راننده پولی نیز بود، قراردادی را به عنوان راننده ویلیامز امضا کرد.

وقتی لطیفی به ردبول زد!

ویلیامز، راننده ایرانی-کانادایی که رانندگی را از سنین پایین شروع کرد و در مسابقات مختلف در رشته رانندگی حضور داشت، دومین سال حضور خود در تیم ویلیامز را با یک اتفاق مفرح به پایان رساند; اتفاقی که به نوعی سرنوشت قهرمانانه این دوره را رقم زد و همیلتون را از تاریخ سازی باز داشت. فقط ساعاتی قبل، آینده این فصل توسط مسابقات فرمول یک در پیست مارینا در ابوظبی تعیین شده بود و مکس بولپن، راننده هلندی تیم ردبول، لوئیس همیلتون را شکست داد و عنوان قهرمانی را به دست آورد. این راننده هلندی بود که قهرمان شد و بار دیگر نام نیکلاس لطیفی را به زبان آورد.

نیکلاس لطیفی

جورج راسل و نیکلاس لطیفی، رانندگان ویلیامز در فرمول یک 2021

در حالی که پنج دور باقی مانده بود و همیلتون با لاستیک های خسته اش و 11 ثانیه از مکس عقب بود، نیکلاس لطیفی راننده ایرانی-کانادایی ویلیامز از ریل خارج شد و به نگهبان قطار برخورد کرد. این امر منجر به ایجاد یک خودروی ایمنی در مسیر شد که تاخیر زمانی بین رانندگان را از بین برد و فقط نظم قطارها را حفظ کرد.

ماشین ایمنی Lap 58 تا دور آخر در مسیر بود و همیلتون تنها یک تساوی با قهرمانی فاصله داشت، اما با بیرون آمدن ماشین ایمن، مسابقه دوباره باز شد و Max Firstpain توانست از لاستیک های نرم استفاده کند. سریعتر از لوئیس همیلتون به سمت چپ بپیچید. تیم های مرسدس و ردبول در حالی که دهان خود را از تعجب بسته بودند به آرامی از خط پایان عبور کردند.فرمول یک

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که خودروی ایمن دقیقاً چیست و چه ربطی به تصادف لطیفی و در نهایت از دست دادن عنوان همیلتون دارد؟

لازم به ذکر است که فرمول یک در طول مسابقات و در مواقع اضطراری مانند تصادفات یا باران های سیل آسا و آبگرفتگی مسیرها که مستلزم کاهش سرعت خودرو بدون توقف مسابقه است، اقدام خودرویی ایمن خواهد کرد. حضور این خودرو در تمامی مسابقات الزامی است و در هر لحظه که توسط مدیر پیست شناسایی شود بلافاصله وارد پیست می شود.

فرمول یک

در این شرایط مدیر پیست با نشان دادن پرچم های زرد حامل پرچم و نمادهای Essie به شرکت کنندگان اطلاع می دهد که خودرو برای ورود به پیست امن است. از سال 2007، تمام قطارهای فرمول یک ملزم به نصب لامپ های مخصوص روی فرمان هستند که رنگ پرچم را در مسیر منعکس می کند.

یک چراغ زرد نشان دهنده یک خودروی ایمن در مسیر مسابقه است. ماشین ایمنی به پیست می رسد و با سرعت متوسطی روی ماشین دیگر حرکت می کند و مسیرهای مارشال را پاک می کند یا ماشین تصادفی را با جرثقیل به داخل گاراژ منتقل می کند. ورود خودروی ایمنی به پیست با پرچم قرمز مشخص می شود. در حال حاضر هیچ گونه سبقت مجاز نیست و هیچ خودرویی حق سبقت گرفتن از خودروی ایمنی را ندارد. راننده به دلیل تخلف از این موارد جریمه می شود.

فرمول یک

توضیحات بالا مطمئنا به شما کمک می کند تا ارتباط بین خودروی ایمن، نیکلاس لطیفی و قهرمان این مسابقه فرمول یک را درک کنید. اکنون که لطیفی را می شناسید و کاملاً از ماجرا مطلع هستید، توجه شما را به گزیده ای کوتاه متشکل از 15000 توییت که در این چند ساعت در مورد راننده ایرانی کانادایی منتشر شده است جلب می کنیم:

فرمول یک

فرمول یک

فرمول یک

فرمول یک

به لطف نیکلاس لطیفی ناخواسته اما بزرگ، توییت های زیادی به Red Bull و Max FirstPain اختصاص داده شده است. از بسته پستی جدید ردبول برای لطیفی و راننده پر از یخچال ردبول گرفته تا تونل غرور ردبول برای این راننده، همه چیز با تصاویر طنز در توییتر منتشر شد:

فرمول یک

در این توییت صحنه معروف فینال یورو 2021 را می بینیم که با اتفاق امروز مقایسه می شود و لطیفی در نقش کیهلینی مانع از حرکت یک انگلیسی دیگر (این بار همیلتون) می شود.

فرمول یک

توییت های زیادی هم به شوخی به حضور لطیفی در جمع ردبول ها بعد از بازی امشب اشاره می کنند.

عکس یادگاری معروف رونالدینیو با بارسلونا در جام خوان گمپر که آبی اناری ها در تیم ردبول حضور دارند و لطیفی رونالدینیو!

عکس یادگاری معروف رونالدینیو با بارسلونا در جام خوان گمپر که آبی اناری ها در تیم ردبول حضور دارند و لطیفی رونالدینیو!

فرمول یک

پس از این اقتباس عظیم و ناخواسته، این کاربر پیش بینی می کند که لطیفی برای سال 2022 به ردبول خواهد پیوست.

فرمول یک

فرمول یک

برخی از توییت ها به واکنش مرسدس بنز و همیلتون به این حرکت ظریف اختصاص دارد. وقتی همیتلون مورینیو به استتار نیکلاس سیمپسون می رسد، در پارکینگ منتظر توتو ولف (رئیس مرسدس بنز) است تا با لطیفی تسویه حساب کند!

توئیت های زیادی به تعجب همیلتون و ناآگاهی او از وجود رویدادی به نام لطفی اختصاص دارد که از بین آنها تعدادی را انتخاب کرده ایم:

فرمول یک

فرمول یک

فرمول یک

[ad_2]

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما