دیجیاتو – راهنمای کامل و جامع در مورد نحوه حل مشکل اتصال به اینترنت

[ad_1]

برای همه شما پیش آمده است که ناگهان اتصال اینترنت خود را از دست داده اید. این می تواند بسیار آزاردهنده باشد ، به خصوص اگر بارها و بارها تکرار شود. در این مقاله ، ما به همه مواردی که می تواند بر اتصال اینترنت شما تأثیر بگذارد نگاهی می اندازیم و همچنین نحوه رفع هر یک از آنها را به شما آموزش می دهیم. در واقع ، یک راهنمای جامع برای حل مشکل اتصال به اینترنت برای شما ایجاد شده است.

چرا از اینترنت استفاده نمی کنید؟

اینترنت شما هنوز پر است و قبلا از آن استفاده کرده اید ، اما ناگهان دیگر نمی توانید به اینترنت متصل شوید. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد ، از مشکلات سخت افزاری گرفته تا بدافزارها. در ادامه این مقاله ، ما می خواهیم همه این مسائل را بررسی کرده و همچنین راه حل هایی برای حل آنها ارائه دهیم ، تا بتوانید تا پایان با دیجیاتو همراه باشید.

از سایت های مختلف دیدن کنید

شایع ترین علت مشکل اتصال به اینترنت زمانی است که سایتی ظاهر نمی شود. دلایل متعددی برای این امر وجود دارد ، از جمله خاموش شدن میزبان سرور یا عدم پرداخت هزینه های مربوط به صاحب وب سایت.

مهم نیست که چرا سایت نمی آید ، نمی توانید وضعیت اتصال اینترنت را با همان سایت بررسی کنید. بنابراین قبل از عیب یابی اتصال به اینترنت ، حداقل از یک یا دو وب سایت معروف مانند Google یا Amazon Mazon دیدن کنید. اگر این سایت ها مشکلی ندارند ، اینترنت شما متصل است ، اما اگر وضعیت متفاوت است ، مراحل بعدی را برای رفع مشکل امتحان کنید.

تنظیمات WiFi رایانه ، تلفن یا رایانه لوحی را بررسی کنید

یکی دیگر از راه های عیب یابی اتصال به اینترنت این است که از اتصال صحیح آن بر روی دستگاه های مختلف اطمینان حاصل کنید. آیا دستگاه شما به درستی به روتر وصل شده است؟ آیا رمز را درست وارد کرده اید؟

صرف نظر از دستگاهی که استفاده می کنید ، در هر صورت باید اطلاعات صحیح را وارد کنید. اگر رمز عبور پیچیده ای برای روتر انتخاب کرده اید ، باید هنگام تایپ آن دقت کنید.

بررسی کنید که آیا روتر روشن است یا خیر

اطمینان از روشن بودن روتر می تواند به خودی خود یک ایده عالی باشد. اگر روتر به برق متصل است ، آن را روشن کنید. اگر وقتی دکمه را فشار می دهید روتر روشن نمی شود ، ممکن است آداپتور مشکلی داشته باشد. در این مرحله باید یک آداپتور جدید تهیه کنید.

شبکه اینترنت قطع شد

ممکن است اینترنت منطقه شما برای مدتی قطع شود. یا شرکتی که از آن اینترنت خریداری کرده اید مشکل دارد.

در این زمان وضعیت اینترنت تلفن همراه را بررسی کرده و از آن برای بررسی وضعیت ارائه دهنده اینترنت یا پیگیری اخبار مربوطه استفاده کنید. اگر مشکل اتصال به اینترنت به دلیل قطع شدن شبکه است ، باید منتظر بمانید تا برطرف شود. البته تا رفع مشکل می توانید از اینترنت همراه استفاده کنید.

اتصال اینترنت روتر را بررسی کنید

اگر داده ها به روتر نرسد و اتصال برقرار نشود ، نمی توانید از اینترنت استفاده کنید. مهم نیست از چه نوع اینترنت خانگی استفاده می کنید ، زیرا در هر صورت ، اتصال از طریق پورت و کابل روی دیوار خانه به روتر شما می رسد و می توانید به اینترنت متصل شوید.

ممکن است روتر شما دارای کابل مخصوص باشد ، اما مطمئن شوید که آن را به روتر وصل کرده اید. اگر فکر می کنید این کابل مشکل دارد و مانع اتصال شما به اینترنت می شود ، آن را تعویض کنید.

همچنین می توانید با ورود به صفحه مدیر روتر ، اتصال اینترنت خود را بررسی کنید. اطلاعات ورود به این صفحه در روتر است و برای دسترسی به صفحه سرپرست باید از مرورگر استفاده کنید. بنابراین اگر روتر روشن است ، باید بتوانید به این صفحه دسترسی داشته باشید. پس از دسترسی به این صفحه ، اطلاعات مربوط به اتصال به اینترنت را مشاهده کنید.

پینگ رو چک کن

ارتباط بین رایانه و روتر شما با استفاده از پینگ تعیین می شود. Ping یک دستور شبکه است که داده ها را به آدرس IP یا وب سایت خاصی ارسال می کند و می تواند مشکلاتی را در اتصال اینترنت شما ایجاد کند.

  • آدرس IP روتر خود را پیدا کنید.
  • رابط خط فرمان را در رایانه خود اجرا کنید ، برای مثال Windows PowerShell.
  • فرمان پینگ [IP_ADDRESS] وارد شوید و البته محل [IP_ADDRESS]، IP خود را وارد کنید

اگر نتیجه پینگ مجموعه ای از “پاسخ ها” باشد ، مشکلی در اتصال به روتر شما وجود ندارد.

از کابل اترنت جداگانه استفاده کنید

کابل های اترنت سریعتر از Wi-Fi هستند ، اما ممکن است برای مدتی کار نکنند. برای بررسی خرابی کابل اترنت ، از یک کابل جدید برای اتصال سیستم خود به روتر استفاده کنید. در صورت وجود مشکل در کابل ، می توانید با کابل جدید دوباره آنلاین شوید.

بین کانال های بی سیم جابجا شوید

اگر اترنت کار می کند اما مشکلات Wi-Fi دارد ، احتمالاً به دلیل کانال انتخابی روتر است. بسته به محل زندگی شما ، روتر دارای دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتز و 28 کانال است. با این حال ، همیشه چندین کانال برای انتخاب وجود دارد.

اگر روتر و همسایگان شما در یک کانال کار می کنند ، هر دو عملکرد ضعیفی دارند. بهترین کار این است که این بار کانال WiFi را تغییر دهید. برای این کار پیشنهاد می کنیم این مقاله digito را مطالعه کنید.

به روز رسانی سیستم عامل روتر

با به روزرسانی سیستم عامل می توانید مشکل روتر خود را برطرف کنید. زمان بارگیری این فایل بستگی به کیفیت شبکه دارد و می توانید از رایانه کار یا سیستم دوست خود برای بارگیری این فایل و کپی آن در روتر با استفاده از فلش مموری USB استفاده کنید.

برای اطلاع از کارکرد این روش ، باید از سایت سازنده روتر دیدن کرده و سیستم عامل موجود روتر خود را بررسی کنید. علاوه بر سیستم عامل رسمی سازنده ، می توانید از سیستم عامل روتر شخص ثالث نیز استفاده کنید.

وجود بدافزار روی سیستم را بررسی کنید

بدافزار می تواند اتصال اینترنت شما را مسدود کند ، که یک تکنیک ساده است و از بارگیری آنتی ویروس یا ضد بدافزار برای حذف خود جلوگیری می کند.

اگر هنوز اتصال به اینترنت ندارید ، سیستم خود را برای حذف بدافزار اسکن کنید. می توانید از هر آنتی ویروسی که دارید ، حتی Windows Defender استفاده کنید. اگر این امکان پذیر نیست ، نرم افزار ضد بدافزار را با سیستم دیگری بارگیری کرده و روی سیستم خود نصب کنید.

ریست کارخانه روتر

حتی اگر مجبور باشیم یک کار ساده را انجام دهیم ، بازنشانی روتر به تنظیمات کارخانه می تواند مشکل را برطرف کند. اما این باید آخرین راه حل شما باشد زیرا رمز عبور را به طور پیش فرض می گیرد و باید آن را به صورت دستی تغییر داده و مجدداً به همه دستگاه ها وصل کنید. اما اگر به اینترنت دسترسی ندارید ، مفید است و می توانید دوباره به اینترنت متصل شوید.

اگر هنوز با تمام این راه حل ها به اینترنت دسترسی ندارید ، با ISP خود تماس بگیرید و مشکل را با آنها در میان بگذارید. آنها ممکن است راه حل هایی را در این مقاله پیشنهاد دهند ، اما اگر این روش ها جواب نداد ، ممکن است مشکل در جای دیگری باشد و ISP آن را برطرف کند.

[ad_2]

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما