دلیل نزدیک شدن ناگهانی اردوغان با اسرائیل چیست؟

[ad_1]

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد که ایساک هرتزوگ در اوایل ماه آینده به ترکیه سفر خواهد کرد. اردوغان در مصاحبه با NTV ترکیه گفت که این سفر می تواند فصل جدیدی را در روابط دوجانبه بگشاید و آماده است برای هماهنگی با اسرائیل در همه زمینه ها گام بردارد.

این گروه گفت: «این خبر که ما را شگفت زده نکرد، به نظر می رسد که بسیاری از حامیان اردوغان، به ویژه آنهایی که با اسلام سیاسی، به ویژه اخوان المسلمین مرتبط هستند، شگفت زده شده و آنها را شوکه و ناامید می کند.» هنگامی که او کشتی هایی را به نوار غزه فرستاد. در سال 2010 برای شکستن محاصره، کشتی هایی توسط فرماندهان نیروی دریایی اسرائیل مورد حمله قرار گرفتند که در آن ده نفر کشته شدند. مجاهدین ترکیه شکنجه شدند.

اردوغان بار دیگر بر تمایل خود برای کاهش مشکلات با همه دشمنان در منطقه عربی و بازگرداندن روابط به وضعیت سابق خود مانند گروه‌های مخالف در مصر و عربستان سعودی که قبل از ایران توسط ترکیه کمک می‌کردند، تاکید کرد.

جالب است بدانید که این گروه ها که مقر آنها در استانبول است، چه به دلیل برکناری برخی از رفقای خود از مقر اردوغان و چه به دلیل تعطیلی دفاتر یا شبکه های تلویزیونی، هیچ انتقادی از رئیس جمهور ترکیه نداشته اند. مربوط به آنها و حتی پس از اعلام نزدیکی ترکیه به رژیم اشغالگر و تاکید بر از سرگیری روابط کامل اقتصادی و سیاسی با آن.

بر اساس آمارهای موجود، فروپاشی وضعیت اقتصادی ترکیه، از دست دادن 40 درصد پول محلی و افزایش میانگین تورم به 32 درصد، منجر به اختلال در شرایط زندگی و ادامه نارضایتی از حزب عدالت و توسعه شد.

بازکردن باب روابط با رژیم اشغالگر، پذیرفتن تمامی شروط آن و گذاشتن فرش قرمز برای نخست وزیر رژیم صهیونیستی هرگز اقتصاد ترکیه را از بحران خارج نکرده و نمی تواند به افزایش نسبت نخبگان ترکیه به دلیل اشتباهات مهلکی که مرتکب شده است کمک کند. دولت ترکیه در سوریه و جذب نزدیک به 5 میلیون آواره سوری که در حال حاضر با سیاست های نژادپرستانه دست و پنجه نرم می کنند، علاوه بر تغییرات پارلمانی. یک نظام سیاسی برای ریاست جمهوری که همه اختیارات را تحمیل می کند. و تمام تصمیمات تحت مسئولیت او، همه به کاهش دستاوردهای دولت AKP کمک زیادی کرد.

اردوغان در زمان نادرست به دنبال تقویت روابط با تل آویو به ویژه پس از شکست های پی در پی اسرائیل و ارتش آن در تمام جنگ های اخیر و به ویژه نبرد سیف القدس است که قدرت سیاسی و نظامی مقاومت را به اثبات رساند. . . ما نمی دانیم روابط اردوغان با گروه های مقاومت اسلامی مانند حماس پس از این نزدیکی سریع با رژیم اشغالگر چگونه خواهد بود. رئیس‌جمهور ترکیه در سال‌های اخیر رابطه ائتلافی ویژه و مشخصی با این گروه‌ها برقرار کرده و به آنها اجازه فعالیت سیاسی در ترکیه داده است که این احتمال را ایجاد می‌کند که شرط برقراری روابط نزدیک اسرائیل با ترکیه، تعلیق فعالیت گروه‌های اسلامی باشد. در ترکیه حماس.

سیاست همجواری با رژیم اشغالگر و پیش از آن مصر، امارات و عربستان سعودی، بر اهمیت اردوغان برای اولویت دادن به منافع خود در باقی ماندن در قدرت بر هر چیز دیگری و سایر اقدامات ظاهری وی از جمله تهدید به اخراج تاکید می کند. سفیر امارات. بوقلمون. پس از امضای قرارداد ابراهیم بین امارات متحده عربی و اسرائیل، این فقط یک شعار است.

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما