خیلی مزخرف است

[ad_1]

فارو- چند وقتی است که تبوتاب سرمایه گذاری در ترکیه به بالاترین سطح خود رسیده است و رسانه های داخلی و خارجی به طور مداوم از اقبال ایرانیان به سرمایه گذاری و خرید ملک در این کشور خبر می دهند. در زیر فهرستی از موضوعاتی است که ایالات متحده آمریکا در سال های اخیر به آنها مرتبط کرده است.

به گزارش فرارو، عمده افرادی که اقدام به خرید ملک در ترکیه می کنند، برای حفظ ارزش سرمایه خود و همچنین امکانات این کشور، مبادرت به این کار می کنند، اما اکثر افراد این کار را بدون بررسی های لازم انجام می دهند که در نهایت متضرر می شوند. در همین رابطه مصطفیقلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه خطرات خرید مسکن در همسایه را بارها گوشزدم، گفت: بسیاری از املاک ترکیه فاقد مجوزهای قانونی هستند و نمی‌توانند; اگر نمایه ای ندارید، می توانید این صفحه را جستجو کنید، می توانید عنوان این صفحه را در صفحات دیگر جستجو کنید یا گزارش های مربوطه را جستجو کنید.

سید جلال ابراهیمی رئیس خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه نیز با اشاره به اینکه از سال 1974 در ترکیه حضور داشته است، اظهار کرد: در دادگاه های این کشور به دادرسی های ایرانی ها که سرمایه خود را به طمع سرمایه گذاری در ملک از دست اندر می دهند، گفت: تعداد و موقعیت پنجره ثابت نیست.

پیش از این، سیدمحمد مرتضوی، عضو هیأت مدیره کانون سراسری انبوه سازان نیز با بیان اینکه قوانین ملکی ترکیه طرفدارانه است و در جهت حمایت از سرمایه گذاران خارجی نیست، گفته شده است: در دورهای که خرید ملک رونق گرفت و آماری بود، ترکیه یکسری قوانین را نشان داد. در حمایت از مردم خود و در مواجهه با سرمایه گذاران خارجی وضع کرد که خریدار تا 3 سال زمان خرید، امکان فروش ملک را از خود داشته باشد و در صورت فروش هم فقط باید ملک خود را به اتباع ترکیه بفروشد.

در ادامه فهرستی از مهم ترین کاستی های این مجموعه آورده شده است.این خیلی مزخرف در هواست
مرتضی افقه رایس گروه آفت در فارو با اشاره به تبعات خروج سرمایه از کشور و صرف آن برای خرید ملک در ترکیه، اظهار داشت: طی چند سال گذشته شاهد هستیم که میلیاردها تومان از سرمایه های ایرانی به دلیل وضعیت اسفناک اقتصادی و نااطمینانی موجود نسبت به کشور آینده، به ترکیه منتقل شده است، زیرا می توان از آن برای پیکربندی استفاده کرد، و نمی تواند پیکربندی کند، و نمی تواند هیچ تنظیماتی را باز کند.

وی افزود: این فرار سرمایه قبلاً به مانند امارات گرجستان و ارمنستان انجام می شود، اما طی چند سال آینده با توجه به جذابیت های ترکیه این کشور گوی سبقت را از دیگران ربوده بود و به اولین مقصد سرمایه های ایرانی تبدیل می شود.

افقه اظهار داشت: اما با توجه به قوانینی که ترکیه در حوزه سرمایه گذاری گذشته، در اعمال قوانین تبعیض آمیز است، زیرا اگر یک فرد ایرانی برای اقامت در ترکیه ملک بخرد، تا سه سال حق فروش آن را ندارد و اگر این کار را انجام دهد. اجازه دادن به او باطل می شود و یا اینکه بعد از سه سال نیز تنها خانه را می توان به خود ترک ها بفروشد که این موضوع نیز مسائل و مشکلات را به بار می آورد.

وی اضافه کرد: زیرا ترکها به دلیل اینکه میدانند ایرانیها و یا سایر اتباع خارجی خانه را تنها به آنها می توانند بفروشند، ملک را حتی به نصف قیمت یا یک سوم قیمت خانه میخرند، بنابراین فرد یا باید با ضرر و زیان خانه را بفروشد یا سرمایه. خود را برای مدتی بیخیال شود، از اینکه حتی بعد از اینکه ملک خود را میفروشد، نمی تواند سرمایه خود را از خارج کند، بلکه باید برای چندین سال سرمایه خود را در بانکهای ترکیه قرار دهد تا اجازه برداشت پول و خروج آن را داشته باشد. باشد.

این اقتصاددان ادامه داد: حتی باید به این موضوع اشاره کرد که همین امروز اقدام به خرید ملک می کند با توجه به وضعیت دلال بازی و کلاهبرداری که در این زمینه وجود دارد، خانه ها را حتی 40 درصد بیشتر از قیمت واقعی خرید می کنند، بنابراین تا تا زمانی که چنین وضعیتی وجود دارد، با ضرر و زیان فراوانی در ترکیه می‌توانند، افرادی که می‌خواهند در ترکیه اقدام به ملک کنند، باید تمام جوانب امرار بسنجند و با آگاهی کامل این کار را انجام دهند، در غیر این صورت بازنده می‌شوند. واهند بود.

افقه با اشاره به ریشه های شکل گیری خروج سرمایه از کشور، بررسی ها کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی که در کشور حکمفرما است، بسیاری از افرادی که سرمایه دارند یا باید سرمایه خود را به ارز و سکه تبدیل کنند یا به خارج از کشور تبدیل کنند. که هردو بسیار آسیب‌زا است، تا زمانی که ما ثابت قدم نباشیم و مطمئن باشیم که از آینده نمی‌توانیم داشته باشیم که بسیاری از افراد سرمایه خود را در ایران نگه دارند.

وی مشخص کرد: بنابراین برای خروج کشور از این وضعیت فاجعهآمیز، در وهله اول باید برجام احیا شود تا تحریم ها رفع شود و در وهله دوم نیز با تصویب افیتیاف در داخل و خروج از لیست سیاه این نهاد بین المللی، مراودات بانکی با سایرین. منبع داده همان منبعی است که توسط کاربر استفاده می شود.

افقه بیان کرد: از سال 96 به این طرف روند خروج سرمایه از کشور بسیار شتاب گرفته و نسبت به یک دهه گذشته برابر است، از سویی تا زمانی که دیدگاه منفی و بدبینانه به سرمایه گذاری و سرمایه گذاری وجود داشته باشد، نمی توانم کشور را در زمینه های مختلف تصور کنم. اقتصاد با رشد و شکوفایی روبرو می شود، بر این اساس ما نیاز به تغییر نگاه کلان در زمینه اقتصادی و اصلاح ساختارها و نظام حکمرانی اقتصادی داریم تا از این وضعیت منفعلانه خارج شویم.

[ad_2]

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما