(تصویر) جستجوی مسن ترین فرد صلیب زده شده!

[ad_1]

در رفتن باستان شناسان در بریتانیا اسکلتی را کشف کردند که میخ آن از استخوان پاشنه راست بیرون آمده بود. این بقایای احتمالاً بقایای مردی است که توسط رومیان باستان در قرن چهارم پس از میلاد مصلوب شد، به این معنی که این قدیمی‌ترین شواهد فیزیکی از مصلوب شدن در دوران روم باستان است.

به گزارش فرارو، این اسکلت در ده ها اسکلت دیگر که در دهکده رومی سابق بین کمبریج و هانتینگتون در انگلستان دفن شده بودند، پیدا شد. کاوش ها در این منطقه در سال 2017 به رهبری دیوید اینگام از گروه باستان شناسی آلبانی آغاز شد، اما نتایج به دلیل همه گیری کووید-19 به تعویق افتاد. حفاری در پنج گورستان جداگانه در قرن سوم یا چهارم، بقایای 40 بزرگسال و پنج کودک را کشف کرد.

(تصویر) جستجوی مسن ترین فرد صلیب زده شده!

در کاوش‌های باستان‌شناسی در این مکان، پین‌های میناکاری شده، شانه‌های استخوانی، تعداد زیادی سکه، سفال‌ها و نهشته‌های استخوان حیوانات کشف شده است. شواهد تجارت نشان می دهد که این منطقه یک سکونتگاه معمولی رومی بوده و احتمالاً توقفگاهی برای مسافران بوده است.

در میان اسکلت‌های مدفون مردی وجود داشت که به صلیب میخ شده بود، میخ آهنی بزرگی که در استخوان پاشنه راست او فرو رفته بود، نشان می‌دهد. دانشمندان می گویند این اولین شواهد از یک صلیب رومی کشف شده در بریتانیا و همچنین اولین شواهد در شمال اروپا است. جزئیات این کشف قابل توجه اوایل این هفته در مجله باستان شناسی بریتانیا منتشر شد.

(تصویر) جستجوی مسن ترین فرد صلیب زده شده!

“شانس، سالم نگه داشتن جسد و میخ زدن آن به استخوان ها ما را به یک مدل تقریبا منحصر به فرد تبدیل کرد، چه رسد به هزاران کاوشگر که هرگز اتفاق نیفتادند.” “

در واقع، در حالی که سوابق متعددی از مصلوب شدن توسط رومیان وجود دارد، شواهد فیزیکی این عمل وحشیانه بسیار نادر است. اینگام می گوید: «اگرچه اشارات و تصاویر تاریخی زیادی بر روی صلیب رومی وجود دارد، اما شواهد معتبری از مصلوب شدن شخصی برای دومین بار پیدا کرده ایم. نمونه دوم در سال 1968 در Giwat Ha-Mivtar در فلسطین اشغالی یافت شد، جایی که استخوان پاشنه پاشنه سمت راست ناخن را نگه می داشت. دو نمونه دیگر نیز در ایتالیا و مصر یافت شده است، اما هیچ میخی بر روی پایه یافت نشده و تنها آثاری از آن باقی مانده است.

(تصویر) جستجوی مسن ترین فرد صلیب زده شده!

مصلوب شدن یک شکل آهسته از آزار و اذیت و اعدام در طول امپراتوری روم بود که سرانجام توسط امپراتور کنستانتین اول در قرن چهارم لغو شد. میخ های آهنی مورد استفاده در این نوع تنبیه اغلب برای استفاده مجدد از بدن قربانی خارج می شد. البته در این حالت طبق تحقیقات باید ناخن را در جای خود نگه داشت زیرا در استخوان خم شده و ثابت است. تجزیه و تحلیل اسکلت نشان داد که این مرد قبل از مرگ جراحات دیگری نیز داشته است. تجزیه و تحلیل DNA استخوان تایید کرد که اسکلت متعلق به یک مرد است، در حالی که سطح ساییدگی دندان های آسیاب نشان می دهد که این مرد بین 25 تا 35 سالگی مرده است.

اینگام گفت که دوره مصلوب شدن، در حدود قرن سوم یا چهارم پس از میلاد، قابل توجه بود زیرا “در زمانی رخ داد که استفاده از مصلوب به طور کلی بسیار محدود بود.” وی در ادامه افزود که ممکن است این شخص در جنایتی دست داشته باشد که دولت به طور خاص آن را جدی گرفته است که می تواند به قیام مردم محلی کمک کند. با این حال، این قدیمی ترین شواهد فیزیکی قطعی از تحمیل مصلوب شدن در طول امپراتوری روم است که در آن زمان به طور کلی لغو شد.

منبع: gizmodo

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما