به روز رسانی زنده: ربوده شدن مبلغین آمریکایی در هائیتی

[ad_1]

تصویرعضو باند در پورتو پرنس ، هائیتی.  ربوده شدن مبلغین مسیحی آمریکایی روز شنبه آخرین حادثه است زیرا خشونت گروه های مسلح در پورتو پرنس افزایش یافته است.
اعتبار …جوزف اودلین / آسوشیتدپرس

به گفته مقامات امنیتی هائیتی ، 17 مبلغ مسیحی از ایالات متحده و اعضای خانواده آنها ، از جمله کودکان ، روز شنبه توسط گروهی در پورتو پرنس ربوده شدند.

جزئیات این آدم ربایی همچنان مبهم است ، اما مقامات محلی می گویند مبلغان از اتوبوسی که به سمت فرودگاه حرکت می کرد ربوده شدند تا برخی اعضای گروه را قبل از عزیمت به مقصد دیگر در هائیتی رها کنند.

هائیتی سالهاست که دچار آشفتگی سیاسی است و ربودن افراد فقیر و ثروتمند به طرز وحشتناکی رایج است. اما حتی در کشوری که دچار هرج و مرج گسترده است ، ربودن چنین گروه بزرگی از آمریکایی ها مقامات را شوکه کرد.

خشونت ها در پایتخت پورتو پرنس در حال افزایش است. بر اساس برخی برآوردها ، در حال حاضر تقریباً نیمی از شهر را گروه ها کنترل می کنند. روز دوشنبه ، گروه ها به اتوبوس مدرسه در پورتو پرنس شلیک کردند و دست کم پنج نفر از جمله دانش آموزان زخمی شدند ، در حالی که یک اتوبوس عمومی دیگر نیز توسط یک باند ربوده شد.

امنیت کشور به هم خورده است زیرا سیاست کشور مختل شده است. معترضانی که از فساد گسترده خشمگین بودند ، دو سال پیش خواستار برکناری رئیس جمهور جوینال موسه شدند و عملاً کشور را فلج کردند. این مانع مانع از درمان بیماران در بیمارستان ، رفتن کودکان به مدرسه ، رفتن کارگران به مشاغل کمیاب در دسترس آنها و قطع برق در برخی از مناطق کشور شد.

از آن زمان ، گروه ها فقط قاطع تر شده اند. آنها هر طور که دوست دارند رفتار می کنند ، کودکان را در راه مدرسه ربوده و در مرکز خدمات آنها کشیش هستند.

آشفتگی سیاسی کشور پس از ترور آقای موسی در خانه اش در ماه ژوئیه افزایش یافت ، قتلی که هنوز نجات نیافته است. بقیه کشور به زودی مبارزه برای کنترل دولت را آغاز کردند و جناح بندی برای ماه ها ادامه داشت و مقامات یکدیگر را به طرح ترور رئیس جمهور متهم کردند.

ربودن مبلغان آمریکایی یک روز پس از آن صورت می گیرد که روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل متحد ماموریت خود را در هائیتی به مدت 9 ماه تمدید کرد. بسیاری از مردم هائیتی از ایالات متحده می خواهند که نیروهای خود را برای تثبیت اوضاع بفرستد ، اما دولت بایدن از انجام عملیات زمینی خودداری می کند.

سخنگوی وزارت خارجه از اظهارنظر درباره ربوده شدن شنبه شب در هائیتی خودداری کرد.

برخی از مناطق پایتخت هائیتی ، جایی که آدم ربایی ها انجام شد ، به قدری خطرناک است که بسیاری از ساکنان آن فرار کرده و تقریباً خیابان های شلوغ را تقریباً خالی از سکنه کرده اند. بسیاری در خیابان ها تسلیم گروه ها شده اند ، برخی از عابران پیاده حتی در طول روز بیرون می روند.

این باند فروشندگان را در خیابان های بسیار فقیرانه ربوده اند و وقتی چیزی در کیف پول خود پیدا نمی کنند ، گاهی اوقات اعضای باند از آنها می خواهند تا وسایل خانه خود مانند رادیو و یخچال را بفروشند. در اوایل سال جاری ، یک کلاس درس دانشجویی با هم پول باج دانشجویی جمع آوری کرد.

اعتبار …والری بریسویل برای نیویورک تایمز

کلیسای مسیحی نقش اصلی را در زندگی هائیتی ایفا می کند. برای بسیاری از هائیتی ها ، تنها منبع کمک در طول زندگی خود ، در غیاب نهادهای دولتی قوی ، کلیسا است ، بخشی از چشم انداز هائیتی از زمان استعمار و برده داری اروپایی.

فقر شدید ، خشونت سیستماتیک گروهک ها ، همه گیری ها و سابقه دولت ناکارآمد ، مبارزات 11 میلیون نفری هائیتی را تشدید کرده است.

این مبارزات اهمیت کلیسا را ​​به عنوان منبع کمک ، آموزش و ثبات برای بسیاری از نقاط کشور ، بدون شبکه امنیت اجتماعی دیگر ، تقویت کرده است. کاتولیک توسط صاحبان بردگان فرانسوی به دین رسمی هائیتی تبدیل شد و از شورش برده ها و استقلال هائیتی جان سالم به در برد ، بسیاری از مردم هائیتی وابسته به ایمان هستند.

اما هائیتی ، به عنوان اولین ملت مستقل سیاه پوست جهان ، آیین های کاتولیک را پذیرفت و آنها را با آداب و رسوم محلی ترکیب کرد و ایمانی منحصر به فرد برای ملتی ایجاد کرد که بسیاری به آن افتخار می کنند.

کلیساها به ویژگی اصلی جوامع سراسر کشور تبدیل شدند ، محل ملاقات ، سرپناه گرفتن و دریافت غذا و آموزش. این نیازها تنها در حالی تشدید شده است که کشورهایی – که زمانی ثروتمندترین آنها در کارائیب بودند – در 100 سال گذشته در فقر قرار گرفته اند. مداخله خارجی ایالات متحده ، که به قدرت سیاسی و دیکتاتوری حمله کرد و از آن حمایت کرد ، ناامیدی را افزایش داد.

موسسات خیریه مذهبی نقش کلیدی در جمع آوری کمک های مالی برای قربانیان زلزله مهیب در اوایل سال جاری ایفا کردند. به عنوان مثال ، خدمات امداد کاتولیک تیم هایی را به لس کایس ، هائیتی و مناطق اطراف فرستاد تا آب تمیز ، بهداشت ، سرپناه و لوازم اضطراری ارائه دهند. موسسات خیریه کاتولیک اسقف اعظم میامی ، یکی از اجتماعات عمده ای از افراد دارای حاشیه هائیتی ، برای کمک به زلزله کمک های مالی را پذیرفتند.

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما