به‌روزرسانی‌های زنده اسپیس ایکس: مأموریت Crew-3 ناسا آماده پرتاب به ایستگاه فضایی است.

[ad_1]

تصویرتلویزیون ناسا نمای ایستگاه فضایی بین‌المللی را از کپسول Dragon Crew-2 هنگام خنثی کردن دوشنبه ارائه کرد.
اعتبار …توسط ناسا، آسوشیتدپرس

روز چهارشنبه، حدود شش ساعت قبل از پرتاب ماموریت Crew-3 ناسا به مدار، ایستگاه فضایی بین‌المللی مجبور شد خود را دستکاری کند تا از تکه‌ای از زباله‌هایی که توسط آزمایش تسلیحات ضد ماهواره چینی در سال 2007 ایجاد شده بود جلوگیری کند.

قطعه آشغال قرار بود به یک منطقه مربع شکل به نام “جعبه پیتزا”، به عمق 2.5 مایل و عرض 30 مایل، جایی که ایستگاه در مرکز قرار دارد، برود. مقامات ناسا با استفاده از مدل داده ای در مورد مکان اجرام فضایی که توسط فرماندهی فضایی ایالات متحده قرار داده شده است، منطقه را زیر نظر دارند.

در مواجهه با تهدید منطقه، آژانس با آژانس فضایی روسیه در مسکو برای پیشران ایستگاه آتش نشانی که ارتفاع آن را به کمتر از یک مایل کاهش داد، همکاری کرد.

جوئل مونتالبانو، مدیر ایستگاه فضایی ناسا در یک کنفرانس خبری سه شنبه به خبرنگاران گفت: «فقط منطقی است که جلو برویم و آن را بسوزانیم و پشت سر بگذاریم تا بتوانیم از ایمنی خدمه اطمینان حاصل کنیم.»

لاشه هواپیما بقایای ماهواره هواشناسی Fengyun-1C چین است که در سال 1999 پرتاب شد و در سال 2002 لغو شد اما در مدار باقی ماند. در سال 2007، چین یک ماهواره شکست خورده را با یک موشک بالستیک روی زمین هدف قرار داد، ماهواره را منفجر کرد و بیش از 3000 زباله ایجاد کرد. آزمایش موشکی در آن زمان با مخالفت آمریکا و دیگر کشورها مواجه شد.

به گفته جاناتان مک داول، ستاره شناس هاروارد، که اجرام را در فضا ردیابی می کند، انتظار می رفت که بقایای این ماهواره پنجشنبه شب آینده از نزدیک ایستگاه فضایی عبور کند. اما اکنون که ایستگاه حرکت کرده است، خطر برخورد کمتر شده است.

انتظار می‌رود بخش بزرگی از این ابر برای دهه‌ها در مدار باقی بماند و تهدیدی برای ایستگاه‌های فضایی و سایر فضاپیماها باشد.

یک سال پس از شروع ساخت، این ایستگاه از سال 1999 تاکنون 29 توصیه اجتنابی را ارائه کرده است. در برخی موارد، فضانوردان مجبور بودند به فضاپیمای خود بروند و در صورت برخورد با ایستگاه و آسیب دیدگی، برای خروج اضطراری آماده شوند.

تنها ایالات متحده، روسیه، چین و هند آزمایش‌های ضد ماهواره‌ای را انجام داده‌اند. آخرین مورد در سال 2019 اتفاق افتاد، زمانی که هند یک ماهواره شکست خورده را در تلاش برای نشان دادن توانایی خود در پرتاب قدرت نظامی به فضا پرتاب کرد.

ماموریت اسپیس ایکس که در ماه آوریل چهار فضانورد را برای ناسا، ژاپن و فرانسه به ایستگاه فضایی برد، از زباله های فضایی بیم داشت. SpaceX Mission Control به فضانوردان هشدار داد که قرار بود این کپسول تکه‌ای از ابر فضایی را خاموش کند، اگرچه چیزی نزدیک نشد و خدمه در 24 آوریل به سلامت به ایستگاه فضایی رسیدند.

چند روز بعد، فرماندهی فضایی ایالات متحده تشخیص داد که این اخطار نتیجه یک “خطای گزارش دهی” است و “هرگز خطر برخورد وجود ندارد زیرا کپسول در خطر برخورد نبود.” با این وجود، این پدیده در مورد خطر فزاینده توده های فضایی و سایر عوامل حواس پرتی در مدار پایین زمین بحث کرد.

اعتبار …جوئل کووسکی / ناسا / EPA، از طریق Shutterstock

پرتاب موشک فالکون 9 اسپیس ایکس، فضانوردان روی دراگون خدمه، برای چهارشنبه ساعت 21:03 برنامه ریزی شده است. ناسا پخش زنده را در تلویزیون ناسا و کانال یوتیوب آن از ساعت 4:45 بعد از ظهر میزبانی خواهد کرد.

انتظار می رود که این جریان ویدئویی در ساعت 7:10 بعد از ظهر به ایستگاه فضایی برسد. فضانوردان اندکی پس از آن سوار ایستگاه خواهند شد و در یک مراسم پخش زنده در ساعت 21:20 برای استقبال از ساکنان فعلی ایستگاه فضایی شرکت خواهند کرد.

به گفته مقامات هواشناسی نیروی فضایی، آب و هوا در اطراف مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا، جایی که فالکون 9 پرتاب خواهد شد، برای پرتاب به موقع و با تاخیر 30 درصدی به دلیل آب و هوای بد مطلوب خواهد بود.

اما، ویل اولریش، افسر هواشناسی که چهل و پنجمین بال فضایی نیروی فضایی را در کیپ کاناورال، فلوریدا پرتاب می کند، گفت: “این چیزی نیست که در سکوی پرتاب اتفاق می افتد.”

مقامات همچنین شرایط آب و هوایی را در فضاپیمای فالکون 9، مسیری به نام کریدور صعود به شمال ساحل شرقی، زیر نظر دارند. اگر اژدهای خدمه بخواهد سیستم سقط جنین اضطراری خود را راه اندازی کند تا فضانوردان را از مشکلات در هنگام پرتاب موشک نجات دهد، کپسول باید در هر نقطه از آن راهرو در هوای خوب فرود بیاید.

آقای اولریش پیش بینی کرد: «متاسفانه این شرایط کمی مساعدتر است. شرکای من این راهرو صعودی را نظارت خواهند کرد.

در صورت بدتر شدن شرایط جوی در مسیر صعود، پرتاب Crew-3 به پنجشنبه یا جمعه شب موکول خواهد شد.

اعتبار …جوئل کووسکی / ناسا / EPA، از طریق Shutterstock

سه فضانورد از چهار فضانورد Crew-3 برای اولین بار به فضا می روند که بر اساس داده های نگهداری شده توسط ناسا، تعداد کل انسان ها در فضا به بیش از 600 نفر می رسد.

فرمانده این مأموریت، راجا چاری، 44 سال سن دارد و پنجمین فضانورد هندی خواهد بود که به فضا می رود – و بطور رسمی 599 امین انسان در کل. او که در سدار فالز، آیووا بزرگ شد و در زمینه هوانوردی و فضانوردی در مؤسسه فناوری ماساچوست تحصیل کرد، یک خلبان آزمایشی و خلبان نیروی هوایی بود که از ماموریت های جنگی در عراق پرواز می کرد قبل از اینکه در سال 2017 به سپاه فضانوردان ناسا بپیوندد.

ماتیاس مورر، متخصص مأموریت خدمه-3، یک فضانورد آلمانی است که نماینده آژانس فضایی اروپا است. آقای مورر، 51 ساله، در سال 2015 به عنوان پیراپزشک، دانشمند ادبیات و مهندس به سپاه فضانوردان اروپا پیوست. در سال 2016، او 16 روز را در Aquarius با گروهی از فضانوردان و دانشمندان دیگر گذراند، یک اقامتگاه تحقیقاتی و آموزشی برای مأموریت‌های فضایی آینده که در 62 فوت زیر سطح دریا در نزدیکی فلوریدا کیز قرار دارد.

به طور رسمی به عنوان اولین متخصص ماموریت خدمه-3، شری منصوب شد. مورر 600 امین فردی است که رسماً به فضا می رسد.

کایلا بارون 34 ساله نیز در سال 2017 به سپاه فضانوردان ناسا پیوست. او در سال 2010 مدرک لیسانس مهندسی سیستم را از آکادمی نیروی دریایی ایالات متحده دریافت کرد و یک سال بعد مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی مولکولی از دانشگاه کمبریج دریافت کرد. او یکی از اولین زنانی بود که در یک زیردریایی نیروی دریایی خدمت کرد و افسر یک زیردریایی موشک بالستیک سه پاترول بود.

او علاوه بر این که یک متخصص ماموریت است، 601 امین انسانی خواهد بود که به فضا می رسد.

خانم بارون و آقای. چاری همچنین عضوی از سپاه فضانوردان آرتمیس ناسا است – کادری متشکل از 18 فضانورد که واجد شرایط سفر به ماه یا اطراف ماه به عنوان بخشی از برنامه میلیارد دلاری آژانس هستند. ماموریت های آینده به مریخ

چهارمین فضانورد خدمه-3 تام مارشبرن 61 ساله است که سومین سفر مداری خود را از زمان پیوستن به سپاه فضانوردان ناسا در سال 2004 آغاز خواهد کرد. آقای. مارشبرن قبلاً از دو فضاپیما پرواز کرده بود و به عنوان خدمه در فضاپیمای ناسا خدمت می کرد. شاتل اندیور در سال 2009 و فضاپیمای سایوز در روسیه در سال 2013.

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما