بهترین تریلر روانشناسی تاریخ

[ad_1]

بهترین فیلم های هیجانی روانشناختی به ژانر خود وفادار هستند و سرشار از ارتباط ، ترس و پیچیدگی هستند. آنها مخاطب را مجبور می کنند تا ذهن خود را گسترش داده و با ظهور شخصیت ها در تعلیق فرو رود.

همانطور که از نامش پیداست ، یک تریلر روانشناختی یک فیلم روانشناختی یا یک تریلر خالص نیست ، اما ترکیب این دو نوع به کاهش عوامل دیگر مانند ترس ، جنون و سایر احساسات کمک می کند و در نهایت از تأثیرات م effectiveثر و پایدار بر آن آگاه است. به

در این مقاله ، نگاهی خواهیم داشت به برخی از محبوب ترین و شناخته شده ترین فیلم های قرن 20 و 21 و همچنین توانایی های فوق العاده کارگردانان و قدرت قصه گویی آنها. تریلر روانشناسی از دیوید فینچر و کریستوفر نولان گرفته تا تاد فیلیپس و بونگ جون هو (انگل) یکی از ژانرهایی است که هر فیلمساز زمان خود به طور منحصر به فرد آن را ایجاد کرده است.

مهم نیست که داستان از چه راهی به تعویق بیفتد ، این فیلم ها بیننده را در موقعیتی قرار می دهند که باید از ذهن خود در مقابل شخصیت ها استفاده کند و درگیری های آنها را حل کند. به همین دلیل است که این نوع فیلم ها و همچنین فیلم های پلیسی در بین تماشاگران بسیار محبوب هستند. وقتی آنها را می بینید ، نه تنها خسته می شوید ، بلکه با تمام وجود در داستان غرق می شوید.

اکنون ، ما می خواهیم به 10 اثر تریلر روانشناختی اشاره کنیم ، فیلم هایی که بدون شک نام آنها را بارها شنیده اید اما هنوز فرصتی برای دیدن آنها پیدا نکرده اید.


بیشتر بخوانید:


10. حس ششم

تریلر روانشناسی

قصه گویی پیچیده یکی از بزرگترین ویژگی های قصه گویی در سینما است. این تکنیک در آن زمان برای مخاطبان شناخته شده نبود ، اما م. نایت شملان آمد و آن را با حس ششم دوباره تعریف کرد.

بسیاری از درس های قصه گویی به معنای ششم تدریس می شود. هالی جوئل آزمنت ، پسر جوانی با بازی فوق العاده بروس ویلیس به عنوان روانشناس کودک و توانایی شگفت انگیز او در دیدن ارواح. در این فیلم کارگردان با انتظارات مخاطب بازی می کند که به مهمترین موضوع داستان تبدیل شده است ، پارادوکس تماشا و باور.

9. American Psycho

تریلر روانشناسی

درست یک سال پس از «حس ششم» ، American Psycho به کارگردانی Mary Heron در سال 2000 اکران شد و نوعی روایتگر یک پدیده اجتماعی بود. تمرکز فیلم بر داستان قاتلی به نام پاتریک بتمن است.

کریستین بل نقش قاتل را بازی می کند و درست مانند نام فیلم ، ما شاهد داستان یکی از روانگردان ترین قاتلان سریالی هستیم. دیگر بازیگران “روانی آمریکایی” ریس ویترسپون ، کلیه سانی ، ویلم دافو ، جارد لتو و جاش لوکاس هستند.

مری هرون از فیلم های مشهوری مانند The Shining و Taxi Taxi الهام گرفته است و بینندگان باید حرکات و انگیزه های شخصیت ها را در طول فیلم حدس بزنند.



8. بسته شدن کامل چشم ها

تریلر روانشناسی

جدیدترین اثر استنلی کوبریک ، مانند دیگر آثار او ، جنجالی و تحسین برانگیز است و پس از مرگ وی در سال 1999 منتشر شد. دور چشم یک ماجراجویی شگفت انگیز را از طریق چشم هارتفورد (تام کروز) نشان می دهد.

البته این فیلم تنها اثر کوبریک در این لیست نیست. توجه به جزئیات در این فیلم بسیار ملموس و شگفت انگیز است و در عین حال جستجوی عشق ، شهوت ، مکتب فکری و … به شیوه ای متفاوت و کامل انجام می شود. مقایسه آثار قبلی کوبریک در سال 2001: ادیسه فضایی دشوار است. کوبریک از نظر حرفه ای بهترین است و بازیگران آن بی نقص هستند.

دکتر هارتفورد و همسرش آلیس (نیکول کیدمن) به کلوپ شبانه دعوت می شوند. دکتر هارفورد به طور غیر منتظره ای متوجه انحراف میزبان ویکتور هاوس شد. روز بعد ، اتفاقات عجیبی در هارتفورد رخ داد که هیچ یک از آنها غیر واقعی نبود.

7. سوغات

تریلر روانشناسی

کریستوفر نولان ، یکی از تأثیرگذارترین کارگردانان در این ژانر ، داستانهای متنوعی در این ژانر دارد که ممتو یکی از آنهاست.

یادمان یک فیلم نئونوآر است که ب psychologicalعد روانی یک داستان شخصی را با محوریت لئونارد شلبی بررسی می کند. لئوناردو شلبی (گای پیرس) از یک بیماری نادر زوال عقل رنج می برد و رویدادهایی را قبل از بیماری به یاد می آورد. او سعی می کند با کمک یادداشت ها ، خالکوبی ها و عکس های خود ، خلاء حافظه خود را پر کند.

یادگاری ها شامل سکانس های سیاه و سفید هستند که روایت آنها خطی و منحصر به فرد از زمان حال است و رنگ آمیزی که در آن وقایع به صورت معکوس (از انتها تا ابتدا) روایت می شوند و در پایان داستان این دو نوع داستان به هم مرتبط هستند. به کریستوفر نولان ، متخصص چنین ژانرهایی ، فیلمنامه ای را بر اساس داستان کوتاهی از برادرش جاناتان نوشت.

این فیلم نه تنها برای دیگران بلکه برای خود نولان نیز الهام بخش شد تا بتواند این روند را در سایر آثار خود در قرن بیستم ادامه دهد. فیلم هایی که به یادماندنی ترین تریلر روان شناختی تلقی می شوند.

6. انگل ها

تریلر روانشناسی

فیلم کره ای Parasite که در سال 2019 اکران شد ، در مورد بازی خیره کننده اش حرفی برای گفتن ندارد.

این فیلم برای اولین بار نامزد بهترین کارگردانی ، بهترین فیلمنامه ، بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان در پنجاه و هفتمین دوره جوایز گلدن گلوب در سال 2020 شد و همچنین جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان را از آن خود کرد.

انگل ها را می توان یک فیلم چند ژانری دانست که یکی از آنها تریلر روانشناسی است. در این فیلم به کارگردانی بونگ جون هو ، ما زندگی دو خانواده کاملاً متفاوت را می بینیم و به عنوان بیننده می توانیم به راحتی از اعماق ذهن شخصیت ها درس بگیریم و انگیزه ها ، خواسته ها و نیازهای آنها را درک کنیم.

انگل ممکن است منعکس کننده تریلر روانشناسی نباشد ، اما هیچ تفاوتی با آن ندارد. در عین حال ، فیلم می تواند حال و هوای بسیاری از ژانرهای مختلف مانند کمدی و درام تاریک را برانگیزد و در عین حال ، به هیچ یک از آنها محدود نمی شود.

او از طریق این فیلم رویکردی هولناک و افراطی به زندگی عمومی افرادی با زمینه های کاملا متفاوت اتخاذ کرده و در مخاطب این احساس را ایجاد کرده است که می تواند احساسات ، تعلیق ها و همچنین اضطراب شخصیت ها را درک کند.

5. روانی

تریلر روانشناسی

روانشناسی به کارگردانی آلفرد هیچکاک یکی دیگر از شاهکارهای او در ژانر وحشت است که به گفته منتقدان سینما در فهرست 100 فیلم اول تاریخ سینما رتبه هجدهم را دارد. در آثار جاودانه هیچکاک آنتونی پرکینز ، جانت لی ، ورا مایلز ، جان گوین ، مارتین بالسام و جان مک اینتایر بازی می کنند.

داستان فیلم حول محور زن جوانی به نام مارین کرین (جانت لی) می چرخد ​​که با انجام کاری فرار می کند و در راه هتل بیتس که توسط مرد جوانی به نام نورمن بیتس (آنتونی پرکینز) اداره می شود استراحت می کند. صحنه ای از فیلم ، که شامل چاقو زدن در حمام است ، یکی از مشهورترین و تأثیرگذارترین لحظات در این ژانر است و آثار هیچکاک است.

فیلم سیاه و سفید هنوز مورد استقبال سینماها است و دائماً توسط اساتید دانشگاه و محققان فیلم مورد بررسی قرار می گیرد. نکته مهم این است که این فیلم چیزی فراتر از ژانر خود به مخاطب می دهد ، یعنی یک تریلر روانشناختی.

4. نصب

تریلر روانشناسی

Inception یک تریلر روانشناختی است که برخی از بینندگان پس از تماشای آن هنوز گیج می شوند. فیلم هایی از این دست اغلب برای ساخت یک تریلر اکشن و روانشناختی به دنیایی منحصر به فرد نیاز دارند و چه مکانی بهتر از یک رویا.

در فیلم سال 2010 به کارگردانی کریستوفر نولان ، لئوناردو دی کاپریو نقش یک دزد حرفه ای را بازی می کند که به ضمیر ناخودآگاه افراد نفوذ می کند و افکار آنها را می دزدد. در ایالات متحده ، جایی که پرونده های قضایی تشکیل شده است ، او باید با پیشنهاد حذف پرونده خود در ازای چیزی که غیر ممکن به نظر می رسد مواجه شود: ایجاد ایده در ناخودآگاه شخص.

نمایش خیره کننده بازیگران این فیلم یکی از دلایل جذابیت آن است. در این فیلم کریستوفر نولان بر ساختار توصیفی پیچیده ای تکیه می کند که فکر را برای مخاطب بسیار دشوار می کند.

در واقع فیلم به گونه ای ساخته شده که نتیجه گیری را به عهده مخاطب می گذارد. به همین دلیل فیلم هایی مانند Inception بارها و بارها مرور می شوند و طرفداران همیشه به دنبال پاسخ های متفاوت هستند.

3. درخشش

تریلر روانشناسی

با The Shining به دومین اثر ماندگار استنلی کوبریک در این لیست می رسیم. این فیلم بر اساس داستانی به همین نام نوشته استفان کینگ ساخته شده است [که به استاد ژانر وحشت معروف است] ساخته شده در سال 1980 ، می توان آن را یکی از بهترین آثار هنری تاریخ سینما دانست.

این فیلم ممکن است نه تنها یک فیلم ترسناک باشد ، بلکه جنبه ذهنی شخصیت اصلی آن و شخصیت عجیب جک تورنس (با بازی کامل جک نیکلسون) نیز ممکن است باشد. در این فیلم ما داستان مردی نویسنده را به همراه همسر و فرزندش می بینیم که به عنوان سرایدار در هتل اقامت دارد تا داستان خود را در زمستان و در آرامش محیط هتل به پایان برساند. اما فضای وحشتناک این هتل و تنهایی در این مکان نوعی روحیه را در جک ایجاد می کند.

توجه کوبریک به جزئیات همیشه مورد توجه فیلمسازان و منتقدان بوده است. این درخشش از نظر بصری شگفت انگیز است و داستان ها و رویدادها به گونه ای پیش می روند که به آرامی به عمق ذهن مخاطب نفوذ می کند. البته استفان کینگ در این زمینه شنیده شده است.

استفان کینگ می گوید این فیلم از نظر تصویر به یاد ماندنی است ، اما اقتباس بسیار ضعیفی از فیلم است و تا آنجا که به خاطر دارد ، این تنها اقتباسی از رمان های اوست که از او “متنفر” بود.



2. باشگاه مبارزه

تریلر روانشناسی

دیوید فینچر از آن دسته کارگردانانی است که با ژانر هیجان انگیز روانشناختی آشنا نیست ، اما این اثر به ویژه یکی از مشهورترین فیلم ها هنگام اشاره به این ژانر است.

علیرغم فیلم هایی مانند زودیاک و Gain Girl ، فینچر توانست استعداد بی نظیر خود را در خلق فیلم های هیجان انگیز روانی و نمایشی نشان دهد. بهترین نمونه این ژانر محبوب Fight Club است که بر اساس رمانی به همین نام از چاک پالاهنوک ساخته شده است.

در این فیلم ، ما دو شخصیت بسیار پیچیده را می بینیم ، اما شبیه یکدیگر هستیم ، نقش هایی که برد پیت و ادوارد نورتون ایفا می کنند. نورتون نقش مردی را بازی می کند که از کار روحانی خود ناراضی است و یک “باشگاه مبارزه” به نام تایلر داردن ، با بازی برد پیت راه اندازی می کند. او عاشق او و زنی به نام مارلا سینگر (هلنا بونهام) می شود.

Fight Club که در سال 1999 منتشر شد ، مورد استقبال محققان ، منتقدان و تماشاگران قرار گرفت و اگرچه به تنهایی یکی از بزرگترین عناوین دهه 1990 است ، اما همیشه در صدر فهرست بهترین فیلم های ترسناک ، درام های جنایی و به ویژه روانشناسی بوده است. تریلر.

1. سکوت بره (سکوت برده ها)

تریلر روانشناسی

“American Psychic” یک قاتل سریالی دارد ، در ابتدا ما یک داستان روانشناختی منحصر به فرد را مشاهده می کنیم و پیچیدگی حس ششم فراموش نشدنی است. یک فیلم سینمایی مانند سکوت برده ها می تواند این سه فیلم را در خود جای دهد.

این فیلم در کنار پرتره های فریبنده جودی فاستر و آنتونی هاپکینز ، داستان کلاریس استارلینگ (جودی فاستر) را آموزش می دهد ، کارآموز جوان FBI که توسط جکی کرافورد استخدام شد تا با هانیبال لکتر (آنتونی هاپکینز) صحبت کند. این فیلم برنده جوایز متعددی شده است: بهترین فیلم ، بهترین بازیگر مرد ، بهترین بازیگر زن ، بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه اقتباسی.

سکوت برده ها به کارگردانی جاناتان دمی در سال 1991 مورد استقبال محققان ، منتقدان و تماشاگران قرار گرفت و اگرچه بزرگترین عنوان دهه 1990 بود ، اما همیشه در لیست بهترین فیلم های ترسناک ، جنایات قرار داشت. نمایش ها و به ویژه تریلرهای روانشناختی. کیفیت بالایی دارد.

به نظر شما چه فیلمهای دیگری در این لیست وجود دارد؟


با تکنیک های فعلی Visito آشنا شوید (بدست آورید ، بدست آورید).:

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما