اینتل برنامه های بزرگی را برای افزایش قدرت پردازنده تا سال 2025 اعلام کرد – زومیت

[ad_1]

در یک بیانیه مطبوعاتی اخیر در کنفرانس بین المللی IEEE در مورد دستگاه های الکترونیکی، اینتل بارها به قانون مور اشاره کرد که نشان دهنده علاقه این شرکت به پیشرفت حوزه های مختلف محاسبات مدرن است. طبق قانون مور، راندمان رایانه ها از نظر سرعت و ظرفیت هر دو سال یکبار دو برابر می شود و این به دلیل پیشرفت های مختلف فناوری از جمله افزایش تعداد ترانزیستورهایی است که می توانند در یک ریزتراشه گنجانده شوند.

مقالات مرتبط:

به گفته اینتل، این شرکت بر بسیاری از زمینه‌های تحقیقاتی تمرکز دارد و در زمینه فناوری مقیاس‌پذیر که برای ارائه ترانزیستورهای بیشتر در محصولات آینده استفاده می‌شود، گام‌های بزرگی برداشته است. مهندسان اینتل مدت‌هاست که برای دست‌کم یک دهه تلاش کرده‌اند تا راه‌حل‌هایی برای افزایش تراکم رابط ماژول‌های تراشه بیابند.

اینتل در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد از فناوری بسته‌بندی تراشه جدیدی به نام Foweros Direct در رویداد شتاب‌دهی اینتل در جولای 2022 (ژوئیه 1401) رونمایی کند که از تکنیک‌های انباشتگی سه بعدی برای فعال کردن طراحی ماژولار استفاده می‌کند. تراشه های شرکت این غول فناوری از دیگر تولیدکنندگان خواسته است تا برای ایجاد استانداردهای صنعتی جدید و روش‌های آزمایشی که امکان ایجاد اکوسیستم‌های جدید تراشه‌های پیوند هیبریدی را فراهم می‌کند، با یکدیگر همکاری کنند.

اینتل برنامه‌هایی را برای افزایش ظرفیت تراشه‌های سیلیکونی و تصویب قانون مور با افزودن ترانزیستورهای بیشتر در هر میلی‌متر مربع تراشه ترسیم کرد که بدون تغییر اندازه تراشه، قدرت پردازش را افزایش می‌دهد. این نیز با قرار دادن چندین ترانزیستور سیم کارت (CMOS) انجام می شود که به گفته اینتل، مقیاس پذیری تراشه را 30 تا 50 درصد بهبود می بخشد.

علاوه بر این، اینتل سخت روی فناوری DRAM (حافظه دسترسی مستقیم پویا) کار می کند و امیدوار است از مواد فروالکتریک جدید برای سرعت بخشیدن به خواندن و نوشتن داده ها و حجم حافظه استفاده کند. دستیابی به این پیشرفت می تواند تقاضای رو به رشد برای محاسبات قدرتمند، از بازی های سنگین گرفته تا هوش مصنوعی را برآورده کند.

مقالات مرتبط:

اینتل قول داده است که ترانزیستورهای Seamus جدید را با ویفرهای 300 میلی متری ادغام کند تا سرعت انتقال نیرو در پردازنده های خود را افزایش دهد و در عین حال بهره وری انرژی و افزایش فضا را در مادربردهای آینده افزایش دهد.

در این رویداد، اینتل از اولین دستگاه منطقی چرخش مغناطیسی الکتریکی در دمای اتاق رونمایی کرد که گامی به سوی ایجاد نوع جدیدی از ترانزیستور بر اساس آهنرباهای سوئیچ در مقیاس نانو است. پس از عرضه موفقیت آمیز پردازنده Alderlic، طبق گزارش ها، اینتل مصمم است از رقبای خود پیشی بگیرد و برنامه هایی را برای سال آینده اعلام خواهد کرد که شامل خطوط جدیدی از کارت های گرافیک می شود. پیشرفت قابل توجهی در زمینه های مختلف محاسبات صورت گرفته است.

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما