ایرانی سرنوشت مسابقات فرمول یک را تغییر داد

[ad_1]

به گزارش ورزش سه، مرحله نهایی مسابقات فرمول یک عصر امروز در پیست یاس مارینا ابوظبی آغاز شد و مکس فرست پین راننده هلندی ردبول ابتدا مسابقه را آغاز کرد. پس از مبارزه تاریخی مکس و لوئیس همیلتون در جده هفته گذشته، هر دو راننده با یک امتیاز به مسابقه رسیدند و در واقع مارینا یک مسابقه مرگ و زندگی برای هر دو بود. با روشن شدن چراغ سبز، لوئیس همیلتون یک پرش ناگهانی انجام داد و با عبور از مکس ورست پین در اولین کرنر نشان داد که حتی یک شانس را برای کسب عنوان هشتم از دست نخواهد داد.

در دور هفتم مسابقه با هیجان زیادی پیش رفت تا اینکه مکس توانست لحظه ای از همیلتون سبقت بگیرد اما در پیچ بعدی همیلتون دوباره جای او را گرفت و با وجود اینکه از بیرون پیست وارد پیست شد جریمه نشد. همیلتون با استفاده از لاستیک های سخت پیشتاز را حفظ کرد.

در اواسط مسابقه مکس و ردبول از لاستیک های نرم استفاده کردند و با وجود اینکه فاصله زیادی بین او و همیلتون وجود داشت، مکس تمام تلاش خود را کرد تا فاصله زمانی را کاهش دهد. FirstPen به تدریج مسافت خود را به 11 ثانیه افزایش داد و همچنین چهار بار بهترین زمان را برای یک دور کسب کرد.

اما در حالی که پنج دور باقی مانده بود و همیلتون با لاستیک های خسته خود و 11 ثانیه از مکس عقب بود، نیکلاس لطیفی راننده ایرانی کانادایی ویلیامز از ریل خارج شد و به گارد قطار برخورد کرد. این حادثه باعث شد خودروی ایمنی در مسیر قرار بگیرد و به این ترتیب فاصله زمانی بین راننده از بین رفته و فقط نظم خودروها حفظ شود.

نیکلاس لطیفی، راننده ایرانی تیم ویلیامز پس از برخورد با دیوار پیست، سرنوشت مسابقه را رقم زد.

ماشین ایمنی Lap 58 تا دور پایانی در مسیر بود و همیلتون فقط یک درو با قهرمانی فاصله داشت، اما مسابقه از سر گرفته شد زیرا ماشین ایمنی خارج شد و Max FirstPain توانست سریعتر از بقیه دورها حرکت کند. لوئیس همیلتون با لاستیک های نرم. تیم های مرسدس و ردبول در هنگام عبور از خط پایان دهان خود را از تعجب بسته بودند.

صدای شادی مکس فرستپن پس از عبور از خط پایان، اولین قهرمانی او در فرمول یک و البته از دست دادن رکورد هشت قهرمانی لوئیس همیلتون بود. در پایان مسابقه، مکس فرست پین که همچنان از کسب عنوان قهرمانی در ثانیه های پایانی شوکه شده بود و با توجه به اقبالش در انتخاب استراتژی استفاده از لاستیک های نرم، در نهایت صحبت کرد و قهرمانی را مرهون زحمات رد دانست. اتحادیه گاو نر.

همیلتون در آخرین دور فصل در ابوظبی مغلوب مکس ورسپتون شد. لحظات پیوستن به تاریخ مسابقات فرمول یک.

لوئیس همیلتون با آرامش و ملایمت پیروزی مکس را تبریک گفت، در حالی که توتو ولف، مدیر مرسدس، صحنه پایانی را در حالتی بسیار غمگین و عصبانی تماشا کرد.

بدین ترتیب، فصل 2021 فرمول یک با دو مسابقه بسیار عجیب و خارق العاده در پایان جاده و قهرمانی مکس فرستپن ردبول به پایان رسید.

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما