از سیستم راهنمای قانون حمایت از خانواده: مرجع پرسش و پاسخ رونمایی کرد

[ad_1]

قانون نظام حمایت از خانواده و قانون جوانان را برای بهبود و تعالی خانواده های ایرانی آشکار می کند. به گفته نمایندگان مجلس، مردم می توانند برای اطلاع از وضعیت و حقوق خود طبق قانون به سایت مراجعه کنند.

صبح امروز سامانه «راهنمای قانون حمایت از خانواده» با حضور سه نماینده مجلس شورای اسلامی برای اجرای قانون حمایت از جوانان و خانواده رونمایی شد.

علیرضا سلیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، دموکراسی‌سازی را یکی از رویکردهای جدید مجلس دانست.

وی ادامه داد: یکی از فعالیت های مجلس برای محبوبیت در بین مردم این است که مصوبات مجلس به راحتی به مردم ارائه شود که در مرحله اول از سامانه قانون جمعیت برای حمایت از جمعیت و خانواده رونمایی کردیم که انجام می شود تا دسترسی مردم به قوانین مصوب مجلس آسان است.»

وی معتقد است ایجاد رسانه ای برای قانون مداری، بیان نظرات و انتقادات را برای مردم آسان می کند تا در صورت وجود ایراد، اصلاح شود. سلیمی امیدوار است ایجاد این سامانه گامی در جهت شفافیت باشد.

سیستم اطلاعاتی حقوق مردم

فاطمه محمدبیگی، نایب رئیس کمیسیون حمایت از جوانان و خانواده نیز با اشاره به تصویب قانون حمایت از جوانان و خانواده گفت:

این قانون در 74 بند و حداقل 240 حکم برای اولویت‌بندی مسائل خانواده و پیشگیری، حمایت و حمایت از خانواده وضع شده است. این قانون برای حمایت از خانواده‌هایی است که در ایفای نقش ازدواج، زایمان و پدری با موانع مواجه هستند.» برخی از برنامه های اشتراک گذاری هدف گذاری که می توانید استفاده کنید.

وی گفت: در این صورت مردم از حقوق قانونی خود مطلع می شوند. بدون شک هدف از دموکراتیزه کردن مجلس و هوشمندسازی آن اطلاع رسانی دقیق از قوانین است.

محمد بیگی می گوید: «از همان ابتدای تدوین این قانون، مشکلات خانوادگی همواره مشکل ساز بوده است.

خانواده‌هایی که می‌خواهند برای فرزندآوری و اداره زندگی خود برای آینده خود برنامه‌ریزی کنند، باید از حقوق و مزایای قانونی خود آگاه باشند تا بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند، بنابراین دولت متعهد است که از تاریخ تصویب این قانون، کلیه مقررات را به درستی اجرا کند. قانون «مثلاً تصویب درمان ناباروری در شورای عالی وام بانکی و بیمه سلامت».

وی با تاکید بر اینکه می توان حقوق گرفت، افزود: هر چه بیشتر حقوق خود را بشناسید و حقوق قانونی خود را مطالبه کنید، دولت تلاش می کند به مفاد قانون پاسخ داده و سریعتر آن را اجرا کند.دولت باید به مجلس گزارش دهد. هر شش ماه. “

جوهره سادات لاجوردی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز نظارت را یکی از وظایف قانونی مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: از این سامانه برای نظارت دقیق بر اجرای قانون استفاده می شود.

امیرحسین یزدان پناه، سردبیر خبرگزاری خان ملا، «شفافیت و محبوبیت» را یکی از مهمترین بیانیه های مجلس یازدهم خواند و گفت:

وی ادامه داد: یکی از مشکلات این بود که مردم از قوانین مصوب مجلس اطلاع نداشتند، به این معنی که پس از تصویب هر قانونی، مردم نمی‌دانستند مشمول چه بند قانونی هستند و چه امکانات قانونی دارند. دانش لازم در این زمینه.»

[ad_2]

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما