ارتباط هلیکوپتر ابتکار ناسا به مدت 15 دقیقه قطع شد

[ad_1]

ناسا هفدهمین پرواز هلیکوپتر Mars Initiative را در روز یکشنبه 5 دسامبر انجام داد. این هلیکوپتر که برای ارزیابی سطح سیاره سرخ و گرفتن تصاویر بیشتر طراحی شده است، از سیگنال های رادیویی برای برقراری ارتباط با مریخ نورد “تحمل” استفاده می کند – خوب گفته می شود، مریخ نورد توسط یک ربات کنترل می شود.

در این پرواز همه چیز طبق برنامه پیش رفت. این هلیکوپتر پرواز کرد و 614 فوتی شمال شرقی پرواز کرد. اما در مراحل پایانی فرود، ارتباط هلیکوپتر سربی و مریخ نورد «استقامت» مختل شد.

ناسا معتقد است که پیچیدگی چالش برانگیز این سیستم منجر به از بین رفتن پیوند رادیویی شده است. قدرت سیگنال رادیویی به شفافیت فضای بین فرستنده و آنتن گیرنده بستگی دارد. در زمین های ناهموار، خط دید را می توان توسط تخته سنگ ها و تپه ها مسدود کرد. بنابراین، اگر استقامت در شرایطی باشد که گیرنده ها از هلیکوپتر دور شوند، ارتباط قطع می شود. چالش های ارتباطی در این پرواز به دلیل وجود تپه ای به نام «برس» بود که بین استقامت و ابتکار بود. این تپه تنها 13 فوت ارتفاع دارد اما می تواند ترافیک را مختل کند.

با این حال، این ونچر در هفدهمین پرواز خود، همانطور که انتظار می رفت، توانست 117 ثانیه در ارتفاع 33 فوتی مریخ پرواز کند و در چند ثانیه بعد، زمانی که ارتفاع 10 فوتی داشت و به مرحله فرود نزدیک می شد، ظرفیت خود را از دست داد. ارتباط

ناسا برای تجزیه و تحلیل آنچه در حال حاضر اتفاق می‌افتد به داده‌های گمشده نیاز داشت. ارقام منتشر شده در روز چهارشنبه نشان می دهد که قدرت پنل خورشیدی طراحی شده بر اساس ابتکار عمل که در شش باتری لیتیوم یونی منتقل می شود، برای ایستادن هلیکوپتر در این زمان کافی بوده است.

به نظر می رسید هلیکوپتر قادر به فرود موفقیت آمیز نبود، اما در نهایت، پس از 15 دقیقه داده های نفس گیر، داده های ارسالی نشان داد که باتری ها و تجهیزات الکترونیکی پرواز سالم هستند.

کاهش چگالی هوا در مریخ به دلیل تغییر فصول یکی دیگر از چالش های ادامه عملیات است. در این صورت کاهش تراکم ارتباط بین دو ربات را دشوارتر می کند. برای ادامه کار در این شرایط، ناسا باید سرعت موتور هلیکوپتر را افزایش دهد.

[ad_2]

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما