اخلاق هزینه تبلیغات در فضای مجازی را کنار بگذارید

[ad_1]

بر اساس این گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دنیای سلبریتی ها فقط به شهرت و ثروت ختم نمی شود، آنها همیشه دست به هر کاری می زنند تا در معرض دید عموم باشند. اینترنت و فضای مجازی مزایای مثبت زیادی دارند، اما بیشتر از شناخت جنبه های مثبت فضای مجازی، باعث می شود ضمیر ناخودآگاه شما متوجه شود که مردم از آن سوء استفاده می کنند.

امروزه فضای مجازی بستری را فراهم کرده است تا افراد بتوانند تعداد زیادی فالوور را شناسایی کرده و به آنها دسترسی پیدا کنند. اما برخی افراد برای رسیدن به این هدف نه از استعدادها و توانایی های خود بلکه در راه های نادرست و غیراخلاقی استفاده می کنند.

ما اغلب در دنیای مجازی افرادی را دنبال می کنیم که برایمان جالب هستند و این به این معنی نیست که با آن شخص طرف هستیم، زیرا صمیمی بودن به معنای الگو گرفتن و پیروی از آن است. نباید باور کنیم افرادی که در فضای مجازی فالوورهای زیادی دارند محبوب هستند.

بسیاری از افرادی که در فضای مجازی مشهور هستند، الگوهای نادرستی برای افراد و جامعه دارند و پیامدهای منفی بر جای می گذارند.

مجید صفری نیا، رئیس انجمن روانشناسی اجتماعی ایران و استاد روانشناسی دانشگاه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: حداقل یک چهارم مردم ایران از مشکلات روانی، افسردگی، اضطراب و زوال عقل رنج می برند. برخی از این افراد به روانشناس و برخی به روانپزشک مراجعه می کنند و برخی داروی خود را مصرف می کنند و برخی فکر می کنند که زندگی فقط همین است و نیازی به نگاه کردن به آن نیست.

وی گفت: عده ای هستند که دیگران را در فضای مجازی دوست ندارند و از اعتماد به نفس پایین و خودباوری رنج می برند.

وی افزود: مردانی هستند که در فضای مجازی چادر می زنند تا ببینند یا عده ای فیلم هایی می سازند که برای جمع آوری فالوور بی معنی است، فقط برای این که این گونه کارها را انجام دهند تا معروف شوند.

صفاری نیا گفت: بسیاری از سلبریتی هایی که کارهای عجیب و غریب انجام می دهند، اختلالات روانی دارند که مردم متوجه آن نمی شوند و مخاطبان تنها خواسته ها، خواسته ها و نیازهای خود را در آن سلبریتی ها می بینند.

رئیس انجمن روانشناسی اجتماعی ایران افزود: ضرر مخاطب این است که به مردم اطلاع رسانی نادرست می کنند و مثلاً کاری که تتلو انجام داده شرم و اخلاق را از بین برده است. فحش دادن در بین جوانان گسترش می یابد و می تواند فرهنگ غلط را در جامعه گسترش دهد. مردم باید از طریق جلسات، سخنرانی ها، کارگاه ها و غیره مطلع شوند.


ادامه مطلب


انتهای پیام/

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما