آیا واردات خودرو آزاد خواهد شد؟

[ad_1]

فارو- براساس یکی از مصوبات کمیته مشترک، سال آینده 50 هزار دستگاه خودروی سواری و 10 هزار دستگاه معدن و سنگفرش و راه های سنگین، کامیون، اتوبوس خارج و داخل شهر، تریلر و تریلر یخچال دار صادر می شود. همچنین بر اساس پیش بینی کمیسیون، درآمد دولت از محل آزادسازی واردات خودرو 60 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

به گزارش فرارو، در حالی که هنوز منبع ارز این واردات مشخص نیست، از سوی دیگر نمایندگان مجلس که بر تصمیم قبلی خود در خصوص واردات خودرو تاکید داشتند، این طرح را برای بررسی بیشتر در شورای سودآوری به سازمان صنعت خودرو ارجاع دادند. .

در پی خروج آمریکا از برگام، مسیر واردات این خودرو به اسرائیل پس از چندین ماه فراز و نشیب به طور کامل بسته شد و مسئولان وزارت صمت دلیل این محدودیت را حفظ منابع ارزی کشور در برابر تحریم ها عنوان کردند.

سپس همزمان با افزایش نرخ ارز، بازار خودرو نیز با انفجار قیمت های انفجاری روبرو شد و اکنون پس از گذشت نزدیک به چهار سال، شاهد حباب قیمتی عظیم در بازار خودروهای وارداتی هستیم که با وجود این مدت، همچنان ادامه دارد. در بین خریداران بسیار گران است.

از سوی دیگر برخی از اعضای شورای امکان سنجی به شدت با واردات خودرو مخالف هستند، ضروری نیست و نباید ارز دولتی را صرف واردات خودرو کرد.

سیگنال کارمزد تلفیق قیمت به بازار؛  آیا قیمت خودروهای لوکس باز هم افزایش می یابد؟آیا واردات خودرو آزاد خواهد شد؟
پروود ایدنتی کارشناس صنعت خودرو است گفتگو با فارو وی با اشاره به اینکه واردات خودرو در سال آینده آزاد می شود، گفت: با توجه به کسری شدید بودجه دولت راهی برای آزادسازی واردات خودرو از سوی دولت و مجلس وجود ندارد، بنابراین مخالفت برخی نمایندگان، مدیران ارشد دولتی و یا به نظر می رسد. تابلوی منطق بی اثر است که در لایحه بودجه سال آینده گنجانده شده است.

وی افزود: یکی از راه هایی که دولت می تواند بدون ایجاد پول، کسری بودجه خود را جبران کند، گمرک و مالیاتی است که از واردات خودرو دریافت می کند و بر این اساس کمیته تلفیق واردات خودرو را تایید کرده است. تصویب در مجلس اشکالاتی دارد.

همان گفت: اگر طبق مصوبه کمیته تشکیل، 60 هزار دستگاه خودرو وارد شود و دولت 60 هزار میلیارد یوان دریافت کند، بیش از یک میلیارد اونس برای هر خودرو خواهد داشت که در این صورت قیمت هر خودرو در بازار خواهد بود. بیش از دو و نیم میلیارد تومان است، در حالی که تعداد این خودروها در حال حاضر بازار بسیار اندک است، اما میزان واردات این گونه خودروهای لوکس همواره کمتر از 5000 دستگاه در سال بوده است.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: اگر این تعداد خودرو با این درآمد وارد دولت شود، همگی قیمت بالایی خواهند داشت که به نظر القاعده جذابیت این تعداد خودروی لوکس را ندارد. 70 هزار دستگاه خودرو نیز با قیمت متوسط ​​600 میلیون تومان قابل واردات است که درآمد دولت به طور بهینه 45 هزار میلیارد تومان خواهد بود، اما اگر طبق مصوبه مجلس 50 هزار خودرو سواری وارد می شد، قطعاً درآمد 60 هزار میلیارد تومانی برای کشور امکان پذیر نبود. دولت.

وی خاطرنشان کرد: اگر طبق روال گذشته واردات آزاد شود و بتوان تمامی ادارات و بخش های وارداتی را حذف کرد، قیمت خودروهای وارداتی به شدت کاهش می یابد، این خودروها امروز حباب های زیادی دارند، این رشد غیرقابل توقف ناشی از تورم نیست، بلکه به دلیل تورم است. به دلیل ممنوعیت و کمبود این مدل ها واردات در تمامی ادارات، بی شک قیمت ها به ویژه در خودروهای لوکس با فاصله بین محورهای بلند و همچنین در برندهای خاص کاهش می یابد و این موضوع شدیدتر شده و قیمت ها به شدت کاهش می یابد.

زاوه با تاکید بر اینکه قیمت خودروهای وارداتی در سال های اخیر حداقل 12 برابر شده است، گفت: در حالی که در برخی از مدل های وارداتی تا 20 برابر افزایش قیمت داشته و ممنوعیت واردات چنین طوفانی در بازار ایجاد کرده است. به طور قطع نمی گویند کاهش قیمت چقدر است، اما قطعا این کاهش قیمت خودروهای وارداتی قابل توجه خواهد بود.

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما