آیا توانایی انتشار ویروس کرونا در هوا افزایش می یابد؟ – زومیتی

[ad_1]

انواع جدید ویروس های کرونا مانند سویه های آلفا و دلتا بسیار مسری هستند و افراد بیشتری را نسبت به ویروس اصلی آلوده می کنند. دو مطالعه جدید نشان می دهد که ویروس به گونه ای در حال تکامل است که به طور م moreثرتری از طریق هوا منتقل می شود.

سال گذشته ، پی بردن به اینکه ویروس کرونا از طریق هوا منتقل می شود ، تحولی در تلاش برای مهار جهانی شدن ایجاد کرد و بحث داغی را در مورد ماسک ها و فاصله اجتماعی و تهویه در اماکن عمومی برانگیخت.

اکنون اکثر محققان موافقند که ویروس کرونا در درجه اول توسط قطرات بزرگ که به سرعت روی سطح قرار می گیرند منتقل می شود ، و همچنین توسط ذرات کوچکی به نام دریچه های هوا ، که می توانند مسافت های طولانی را در داخل خانه طی کرده و مستقیماً وارد ریه ها شوند.

مطالعات اخیر اساساً این رویکرد را تغییر نمی دهد. اما یافته ها نیاز به ماسک بهتر در برخی شرایط را نشان می دهد و نشان می دهد که ویروس به گونه ای در حال تغییر است که باعث ترس بیشتر می شود. وینسنت مانستر، در حالی که یک مطالعه جدید در زمینه ویروس شناسی و موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی لر انجام می داد ، اشاره کرد که چنین تغییری تعجب آور نیست. او گفت:

این مانند تغییر ویروس برای انتقال کارآمدتر و چیزی است که ما انتظار داشتیم و اکنون به نظر می رسد در حال رخ دادن است.

تیم دکتر مونستر نشان داد که هواده های کوچکتر مسافت بیشتری را نسبت به قطرات بزرگتر طی می کنند و احتمال انتقال بیشتر از طریق انتقال هوادهی گونه های آلفا وجود دارد.

مطالعه دیگری نشان داد افرادی که به آلفا آلوده بودند 43 برابر بیشتر از افرادی که مبتلا به استرس مزمن بودند ، ویروس آزاد کردند.

این مطالعات گونه های آلفا را با ویروس های بومی یا دیگر گونه های قدیمی مقایسه می کند. اما نتایج ممکن است توضیح دهد که چرا گونه دلتا بسیار مسری است و نسخه های دیگر ویروس تغییر کرده است. به لنج ضربه بزنیدویرجینیا تک ، متخصص ویروس هوانوردی گفت:

این نتایج نشان می دهد که ویروس به گونه ای در حال تکامل است که از نظر انتقال در هوا کارآمدتر است. من تعجب نمی کنم اگر این ویژگی در مورد دلتا حتی بیشتر باشد.

مقالات مرتبط:

سرایت بالای این گونه ها می تواند نتیجه عوامل زیادی باشد. این ممکن است به این دلیل باشد که عفونت به ویروس های کمتری نیاز دارد ، یا گونه های جدید سریعتر تکثیر می شوند ، یا ذرات ویروس بیشتری در مجاری هوایی یا هر سه مورد آزاد می شوند.

شواهد نشان می دهد که ویروس آلفا دو برابر ویروس اولیه مسری است و جهش در گونه های دلتا وجود دارد که باعث مسری شدن بیشتر آن می شود. کارشناسان می گویند با توسعه ویروس ، گونه های جدید ممکن است ظهور کرده و بیشتر گسترش پیدا کنند.

دستگاه های موجود بهتر می توانند شیوع ویروس را متوقف کنند. بر اساس مطالعه ای که این ماه در مجله بیماریهای عفونی بالینی منتشر شد ، ماسک های پارچه ای و ماسک های جراحی که کاملاً روی صورت قرار نمی گیرند ، نیمی از تمام راه های هوایی حاوی ویروس را مسدود می کنند. فقط، دان میلتونیک کارشناس هوانوردی در دانشگاه مریلند ، سرپرست این مطالعه ، می گوید: “حداقل در برخی مکان های شلوغ ، بهتر است از ماسک هایی استفاده کنید که به افراد محافظت بیشتری می دهد.” او گفت:

همانطور که ویروس ایجاد می شود و جریان هوا بهتر ایجاد می شود ، ما نیاز به کنترل بهتر و محافظت شخصی بیشتری داریم. ما به مردم توصیه می کنیم از ماسک هایی استفاده کنند که بیشتر می چسبند.

برای مقایسه نحوه انتشار گونه های مختلف در هوا ، تیم میلتون از شرکت کنندگان مبتلا به عفونت خفیف یا بدون علامت خواست الفبای ساده یا شعری را بخوانند. افراد مبتلا به عفونت آلفا سطوح بالاتری از ویروس را در بینی و حلق خود داشتند که بسیار بیشتر از افرادی بود که در بینی و گلو دچار عفونت اولیه ویروسی بودند. با این حال ، حتی با توجه به تأثیر این تفاوت ، افراد آلوده به گونه آلفا حدود 18 برابر بیشتر ویروس را در سوراخ های کوچک هوا پخش می کنند.

با این حال ، محققان فقط 4 نفر آلوده به آلفا و 45 نفر آلوده به گونه های مسن را مورد مطالعه قرار دادند. سیما لکداوالاکارشناسان ویروسی تنفسی در دانشگاه پیتسبورگ گفتند این می تواند تفاوت های مشاهده ای بین گونه ها را مخدوش کند.

افراد آلوده می توانند تعداد زیادی از افراد را به این ویروس آلوده کنند یا اصلاً آن را آلوده نکنند. میزان انتقال ویروس توسط آنها بستگی به این دارد که ویروس در کدام قسمت از راه هوایی ، ظاهر غشاهای مخاطی در محیط خود و سایر میکروارگانیسم های دیگر ویروس کرونا حمل می شود.

دکتر لاکداوال گفت: “ما هنوز نمی دانیم چرا برخی از افراد ابررسانا هستند و چرا برخی دیگر اینطور نیستند.” “تفاوت های زیادی بین مردم وجود دارد.” او گفت که داده های مطالعه بزرگتر قانع کننده تر خواهد بود. اما این مطالعات در مجموع نشان می دهد که افزایش انتقال هوایی حداقل تا حدی به ماهیت عفونی گونه کمک می کند.

ویروس کرونا در هوا پخش می شود

یک مطالعه جدید نشان داده است که افراد آلوده به دلتا 43 برابر بیشتر از افراد آلوده به گونه های مسن ویروس را با بازدم هوا پخش می کنند.

انسانها در مطالعه دکتر مونستر ، که بر روی یک همستر سوری انجام شد ، شرکت نکردند. استفاده از این حیوانات محققان را قادر می سازد تا شرایط محیطی را بهتر کنترل کرده و تنها بر حرکت هواپیماها تمرکز کنند. محققان جفت همستر را با کانال هایی با طول های مختلف جدا کردند تا هوا بدون تماس فیزیکی جریان یابد. آنها نحوه انتقال گونه های مختلف ویروس را از همسترهای آلوده به همسترهای غیر آلوده بررسی کردند.

هنگامی که قفس ها بیش از دو متر از هم فاصله دارند ، فقط دریچه های کوچک (ذرات کوچکتر از پنج میکرون) همستر آلوده را آلوده می کنند. همانطور که انتظار می رفت ، گونه های آلفا در عفونت همسترهای آلوده عملکرد بهتری دارند. نتایج این مطالعه در وب سایت مقاله از پیش منتشر شده bioRxiv منتشر شد. اکنون محققان در حال آزمایش گونه های دلتا هستند و انتظار دارند که تأیید کنند که از نظر انتقال کارآمدتر است.

به گفته کارشناسان ، یافته های جدید بر اهمیت استفاده از ماسک برای افراد واکسینه شده ، به ویژه در مکان های شلوغ تأکید می کند. اگرچه احتمال واکسیناسیون افراد غیر واکسینه نسبت به افراد غیر آلوده کمتر است ، اما ماهیت عفونی این گونه ها خطر را افزایش می دهد. دکتر مونستر گفت:

میلیاردها نفر در سراسر جهان واکسینه شده اند و حتی اگر میلیاردها نفر هنوز واکسینه نشده اند ، ویروس می تواند به طرق غیر منتظره تغییر کند. به عنوان مثال ، ممکن است فشارهای تکاملی دیگری وجود داشته باشد که بر تکامل ویروس ها تأثیر می گذارد.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما