کشف دو مجسمه بزرگ ابوالهول در مصر

[ad_1]

فارو- به گفته وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر، باستان شناسان در مصر دو مجسمه عظیم از سنگ آهک پادشاه آمنهوتپ سوم را کشف کردند که شباهت زیادی به ابوالهول دارد.

به گفته فارو، این کشف توسط یک پروژه مشترک باستان شناسی مصر و آلمان که در منطقه ساکن اقصر امروزی حفاری شده است، انجام شد. در این کشف دو مجسمه ابوالهول مانند به ارتفاع حدود 26 فوت (8 متر) پیدا شد که برای پادشاه آمنهوتپ سوم، پادشاه سلسله هجدهم ساخته شده بود، که سلطنت او از حدود 1390 قبل از میلاد تا 1353 قبل از میلاد به طول انجامید. این پادشاه بیشتر به خاطر صلح و رفاهی که در دوران سلطنت او حاکم بود و همچنین نوه اش، پادشاه توت عنخ آمون، شهرت دارد.

وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر اعلام کرد که این تیم ابوالهول ها را در پایتخت باستانی تووا (امروز) در مقبره پادشاه آمنهوتپ سوم، که توسط مصریان باستان به عنوان “معبد میلیون ها سال” شناخته می شود، کشف کرده اند. مجسمه های ابوالهول مانند این فرعون بزرگ به عنوان لباس یا مجسمه بزرگتر از واقعی شناخته می شوند. به گزارش المانیتور، ماموریت باستان شناسی – پروژه حفاظت از یک معبد کلاسیک در برابر Manon و Amenhotep III که در سال 1998 آغاز شد – همچنین خرابه هایی از ستون ها و دیوارها را در مقبره معبد نشان داد که مصریان باستان آن را با صحنه های تشریفاتی تزئین می کردند.

مصطفی و زیری، دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر در بیانیه ای اعلام کردند که سنگسارهای مصر باستان، دو مجسمه بزرگ آمنهوتپ سوم را با روسری به شکل انبه، ریش سلطنتی و گردن بند پهن نشان می دهد. هوریگ سوروسیان، مصر شناس و رئیس هیئت باستان شناسی، به المانیتور گفت: تعداد مجسمه ها، مدل ها و تزئینات دیواری قبل از آسیب دیدن آن در زلزله ویرانگر 1200 قبل از میلاد.

کشف دو مجسمه بزرگ ابوالهول در مصر

در این مأموریت همچنین سه مجسمه نسبتاً به خوبی حفظ شده از الهه قدرتمند ساچمت (که همچنین اسکیمت نامیده می شود) یافت شد که سر یک شیر را بر روی بدن یک زن نشان می داد. مجسمه های سنگی در مقابل یک حیاط داخلی باز قرار داشتند که به حیاط پیش استایل معروف است. سروسیان به المانیتور گفت: «در پراستایل، نقش برجسته‌های جدید رونمایی شده صحنه‌های جالبی از مراسم هبست دارد. “این جشنواره ای بود که آمنهوتپ سوم پس از 30 سال حکومت راه اندازی کرد و پس از آن هر سه سال یک بار تکرار شد.”

عبدالرحیم ریحان، مدیر تحقیقات، تحقیقات باستان شناسی در وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر، به التزاگ گفت: «این یکی از مهم ترین جشن ها برای مصریان باستان بود که پایان سی امین سالگرد سلطنت پادشاه را جشن می گرفت. تاج و تخت در حال چرخش است، در حالی که اطرافیان او با شادی و هیجان منتظر سخنرانی او هستند و به آنها یک حکومت 30 ساله سعادت و شکوه را تضمین می کند.»

باستان شناسان خاطرنشان می کنند که پروژه اکتشاف و حفاظت از چهار بخش تشکیل شده است. پس از کاوش در سایت، تیم ویرانه‌ها را کاوش کردند و سپس قصد دارند تمام آثار باستانی جدید را در مکان اصلی خود در معبد قرار دهند. سروزیان گفت: در نهایت این تیم قصد دارد این سایت را به حالت اولیه خود بازسازی کند تا بتواند شکوه اولیه خود را تا حدودی در زمان گلدهی به خوبی نشان دهد. به عبارت دیگر، هدف اصلی این گروه کاوش و مرمت، بازگرداندن مقبره معبد به شکل اولیه آن است و قصد بر این است که تمامی اشیاء کشف شده در این منطقه اعم از مجسمه های موجود در این مکان و محل اصلی آن، بازسازی اولیه را انجام دهند. شکل این ساختمان تا حد امکان.

منبع: Sciencealert

ترجمه: مصطفی جرفی فارو

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما