کارشناس داوری فن – استاگالال با پنج صحنه

[ad_1]

به گزارش “ورشو سا”، در آخرین بازی هفته شانزدهم لیگ برتر، تیم های استاگلال و وادار در حالی به مصاف هم رفتند که آبی ها برنده این بازی شدند و موفق شدند با 38 امتیاز در صدر جدول باقی بمانند.

داوری این بازی که صحنه های جنجالی زیادی هم داشت بر عهده سید عسگر مومانی بود و سید ایجوب حجتی و حیا بهمنی نیز کمک داوران این بازی بودند. در دقیقه 9 این بازی اولین گل استاگالال در یک ضربه پنالتی به ثمر رسید و در ادامه بازی در صحنه، هواداران به اشتباه هند را باور کردند. همچنین در دقایق پایانی بازی اخراج سیابش یزدانی جنجال به پا کرد.

این در حالی است که گل پیروزی تیم استاگلال نیز مورد انتقاد قرار گرفته و برخی معتقدند به اشتباه بازیکن استاگلال آن را همراهی کرده است.

با ما همراه باشید تا صحنه های داوری این بازی را مرور کنیم:

* دقیقه 9 (پنالتی استگلال):

مایع رودنیل: پنالتی که به استگلال زده شد کاملا درست بود اما اخطار به این بازیکن نادرست بود. هر تنبیهی هشدار نیست. بازیکن می رود و خطای پنالتی می دهد، بهترین پنالتی خطای پنالتی است و کاری را که به او تذکر داده شده انجام نداده است.

حسین عسگری: جمله صحیح اعلام شد.

ابراهیم میرزبیگی: این پنالتی درست است زیرا بازیکن آبی به بازیکن سفید پرداخت می کند.

گلمرزا جباری: پنالتی که برای استاگلال گرفته شد درست بود زیرا این بازیکن هوادار با دست راست سعی دارد تعادل بازیکن استاگلال را به هم بزند. با توجه به اینکه استگلال برای کنترل توپ از سرعت خود کم می کند، همین فشار کافی است تا تعادل بازیکن به هم بریزد و خطا رخ دهد.

* دقیقه 48 (صحنه مشکوک در محوطه جریمه استاگالال هند)

مایع رودنیل: اشتباه هند رخ نداد و بقیه بازی درست بود.

حسین عسگری: هند مرتکب اشتباه نشد زیرا دست این بازیکن در شرایط عادی بود و حتی اگر توپ در دست او بود، هیچ حمله بومیان آمریکا وجود نداشت.

ابراهیم میرزبیگی: این صحنه پندل نیست و ادامه بازی تصمیم درستی است.

گلمرزا جباری: نه هند چرا که حتی اگر توپ در دست بازیکن استاگالال باشد، هیچ فاکتور لازمی برای اشتباه هند در این صحنه وجود ندارد.

* دقیقه 84 (گل دوم توسط استاگالال)

مایع رودنیل: گل سالم بود

حسین عسگری: گل دوم استاگلال اشتباه بود. بازیکن دیگری در کنار گلزنی، به وضوح با دو دست، سپر هوادار را هل داد و آقای مطهری هم گلزنی کرد.

ابراهیم میرزبیگی: در این صحنه اشتباهی رخ نداد و داور به درستی دروازه را شناسایی کرد.

گلمرزا جباری: گل استاگلال سالم بود و خطایی در محوطه جریمه رخ نداد.

* دقیقه 88 (سیاباش یزدانی پاتر)

مایع رودنیل: اخراج یزدانی درست بود اما داور در دقایق پایانی بازی آشفته و صحنه را ندید و اگر داور به او کمک نمی کرد نتوانست او را شناسایی کند. داور امروزی داور بازی های بزرگ نیست.

حسین عسگری: داور اشتباه وحشتناکی داشت و مجبور شد یک پنالتی را به نفع هوادار اعلام کند. اگر بازیکنی با پرتاب جسم یا توپی که وارد زمین شده است در بازی اختلال ایجاد کند و داور بازی را به دلیل این تخلف متوقف کند، باید یک ضربه آزاد مستقیم اعلام کند و چون محل خطا در محوطه جریمه بود، یک . او اعلام کرد که باید یک ضربه پنالتی برای یک هوادار اعلام شود.

ابراهیم میرزبیگی: او می توانست به بیرون برود اما یک حرکت غیراخلاقی انجام داد و توپ را نگه داشت و کارت زرد دوم برایش مناسب بود. در قوانین جدید مقرر شده است که ضربه آزاد مستقیم باید از نقطه ای که توپ جدید وارد زمین می شود زده شود و در این صحنه باید یک پنالتی به نفع هوادار اعلام شود.

گلمرزا جباری: اخراج سیابش یزدانی درست بود زیرا او عمدا قصد داشت قانون شکنی کند و بازیکنان و داوران را فریب دهد.

* دقیقه 87 (ظن خطای استاگال روی هند در ضربات پنالتی)

گلمرزا جباری: در تنبیه حتی اگر توپ به یکدیگر برخورد کند. چون دست به بدن بازیکن سرخپوشان چسبیده است و قصد بازی با دست را ندارد.

حسین عسگری: هند نیست که دست بازیکن عادی است و از دست استفاده نکرده و به بدنش حجم نمی دهد. حتی اگر درگیری وجود داشته باشد، تقصیر هند نیست.

مایع رودنیل: خطایی رخ نداد و ادامه بازی در این صحنه درست بود.

[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما