چهره سال 2020; از کوبی برایانت تا توتال هریس

[ad_1]

قسمت فوقانی: در زیر ارزشمندترین داده ها برای اخبار 2020 آورده شده است و این فهرست شامل روسای جمهور کشورهای مختلف، دانشمندان، هنرمندان و ورزشکاران است.

انیو موریکونه / آهنگساز سال

انیو موریکونه آهنگساز، تنظیم کننده، رهبر ارکستر و نوازنده ایتالیایی بیشتر به خاطر موسیقی متن فیلم وسترن «روزی روزگاری در غرب» یا «خوب، بد، زشت» شناخته شده است. بسیاری از تماشاگران سینما با موریکونه با لئونه، سه گانه سه گانه کلینت ایستوود بر پایه وسترن آشنا هستند.

چهره سال

سه گانه وسترن و نقشی که موسیقی بی نظیر این آهنگساز ایتالیایی در موفقیت خود ایفا کرد، وارد تاریخ سینمای جهان شده است. انیو موریکونه در 7 جولای 2020 در سن 91 سالگی درگذشت. او در 7 دهه فعالیت حرفه ای برای حدود 400 فیلم موسیقی ساخت.


کوبی برایانت / قهرمان سال

کوبی برایانت، پنج بار قهرمان لیگ ملی بسکتبال ایالات متحده، تمام دوران حرفه ای خود را در لس آنجلس لیکرز گذرانده است و یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ بسکتبال جهان بوده است.

چهره سال

او به دلیل «دقت ۹۹ درصدی در سریعترین ضربات» به «مومبای سیاه» معروف بود. کوبی بین برایانت در 26 ژانویه 2020 بر اثر سانحه هوایی درگذشت. برایانت در 13 آوریل 2016 راه خود را از دنیای بسکتبال حرفه ای جدا کرد. او در آخرین بازی خود با یوتا جاز 60 امتیاز کسب کرد.


چادویک بوزمن / قهرمان سال

چادویک بوزمن، بازیگر آمریکایی و بازیگر نقش اول فیلم «پلنگ سیاه»، یک ژانر ابرقهرمانی که با وجود تشخیص سرطان، به ایفای نقش خود ادامه داد.

چهره سال

چادویک بوزمن اولین بار در سال ۲۰۱۶ در «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» در نقش «پلنگ سیاه» و دو سال بعد در «پلنگ سیاه» ساخته رایان کوگلر، اولین کارگردان سیاه‌پوست مارول، بازی کرد. این فیلم با قهرمان سیاه پوست توانست نقطه عطف فرهنگی در هالیوود ایجاد کند. چادویک بوزمن در 28 آگوست 2020 در سن 43 سالگی درگذشت.


جو بایدن / برنده سال

جو بایدن دموکرات در پنجاه و پنجمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد.

چهره سال

بایدن، سیاستمدار کهنه کار آمریکایی، 33 سال پس از اعلام رسمی آرزوهای خود برای ریاست جمهوری و 50 سال تجربه در دنیای سیاست، سرانجام به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده وارد کاخ سفید شد.


امانوئل مکرون / خالق خبر سال

انتقاد شدید امانوئل مکرون از اسلام گرایی رادیکال پس از سر بریدن یک معلم فرانسوی موجی از اعتراضات را در جهان اسلام برانگیخت و معترضان رئیس جمهور فرانسه را به «اسلام ستیزی» متهم کردند.

چهره سال

ماکرون با این اظهارات در واقع از کاریکاتوریست ها محافظت کرد. مسلمانان از این امر خشمگین شدند و آن را نمونه ای از «اسلام ستیزی» و «اسلام هراسی» خواندند.


رجب طیب اردوغان / جنجال سال

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که در جنگ اخیر قره باغ کوهستانی آذربایجان و ارمنستان از حمایت کامل آذربایجانی ها برخوردار بود، چند روز پس از پایان جنگ برای شرکت در رژه “پیروزی” به باکو سفر کرد. ارتش آذربایجان در فتح مجدد برخی از مناطق اشغالی شرکت کرد.

چهره سال

در این مراسم، اردوغان بیتی از آهنگ محبوب ترکی را خواند که در داخل ایران طنین انداز گسترده ای داشت.


مارادونا / اسطوره سال

دیگو آرماندو مارادونا که برخی او را بهترین بازیکن تاریخ فوتبال می دانند. ستاره سابق تیم ملی آرژانتین و باشگاه های ناپل و بارسلونا در نظرسنجی های معتبر فیفا در قرن بیستم همیشه در رتبه اول و یا پس از پله در رتبه دوم قرار داشته است.

چهره سال

مارادونا در 91 پیروزی برای آرژانتین 34 گل به ثمر رساند، اما یک بازی ملی مارادونا را در اوج دوران حرفه ای خود به یک اسطوره جهان تبدیل کرد: انگلیس و آرژانتین در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 1986 در این بازی حساس گلزنی کردند. و به آرژانتین کمک کرد تا به نیمه نهایی برسد و قهرمان جام جهانی شود. او بعداً گفت که دروازه “کمی به لطف سر ماردونا و کمی به لطف دست خدا” ترک خورده است. مارادونا سه هفته پس از تولد 60 سالگی خود بر اثر حمله قلبی درگذشت.

دونالد ترامپ / بازنده سال

دونالد ترامپ قبل از اینکه رئیس جمهور شود یکی از مشهورترین و پر سر و صداترین میلیاردرهای آمریکا بود.

چهره سال

بدترین کابوس برای شخصیت خودشیفته دونالد ترامپ اتفاق افتاد، او در انتخابات ریاست جمهوری شکست خورد و رئیس جمهور تک دوره ای شد.


کرونا / کشف نجات غریق سال

اوزالم تراچی و اوغور شاهین، این دو عالم امروزه به عنوان منجیان زمین شناخته می شوند. نجات غریق هایی که قرار است پس از گذشت چندین ماه از طاعون کرونا، به تدریج جهان را از این کابوس رها کنند.

چهره سال

البته، به گفته مدیر عامل Bionetek، این زوج و تیمشان ممکن است بدون همکاری با غول دارویی آمریکایی Pfizer قادر به تولید واکسن به این سرعت نباشند.

جانی دپ / سال شکست می خورد

جانی دپ، ستاره «دزدان دریایی کارائیب» که از روزنامه های انگلیسی به دلیل افترا و انتشار مقاله ای با عنوان «زن بدسرپرست» شکایت کرده بود، در دادگاه شکست خورد.

چهره سال

این پرونده که قرار است بزرگترین دادگاه توانبخشی بریتانیا در قرن بیست و یکم باشد، در ماه جولای به مدت بیش از سه هفته در دادگاه سلطنتی لندن مورد رسیدگی قرار گرفت. این دعوا منجر به از دست دادن نقش گلرت گریندل والد در “حیوانات شگفت انگیز 3” شد.

قطعا هریس / معاون سال

هریس یک دموکرات متولد اوکلند از کالیفرنیا است. هریس بدون شک اولین زن و اولین سیاه پوست و آسیایی آمریکایی است که معاون رئیس جمهور شده است.

چهره سال

هریس نه تنها به خاطر برنامه های سیاسی اش، بلکه بیشتر به خاطر ریشه های خانوادگی و تلاش برای عدالت اجتماعی، هم در سیستم قضایی و هم در مجلس سنای ایالات متحده شناخته می شود.

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما