می ترسم در بارداری فلوکستین بخورم

عوارض جانبی شایع داروی فلوکستین شامل سوءهاضمه، مشکلات خواب، اختلال عملکرد جنسی، کاهش اشتها، خشکی دهان و حساسیت پوستی می باشند. این دارو به بهبود خلق و خو، خواب، اشتها و سطح انرژی کمک می کند و همچنین باعث بازگشت علاقه به فعالیت های روزمره می شود. فلوکستین، جذب سروتونین را توسط سلولهای عصبی (نورونها) مهار میکند و به افراد مبتلا به افسردگی، هراس (پانیک)، اضطراب یا علائم وسواس کمک میکند. البته احتمال این هست که گرایش به خودکشی در افراد بالای ۲۴ سال در مواردیاندکی کاهش می یابد و به طور معنی داری در گروه سنی ۶۵ سال و بیشتر البته این احتمال خیلی کمتر است. این هشدار مبتنی بر بررسی های آماری انجام شده توسط متخصصین روانپزشکی مشخص کرده است که افزایش ۲ برابری افکار خودکشی و اقدام به خودکشی در کودکان و نوجوانان، و افزایش ۱٫۵ برابری گرایش به خودکشی در گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال مشاهده می شود. بنابراین فرد برای حل مشکلات خود تفکر می کند، اما چون هنوز افسرده است و درمان نشده، به فکر خودکشی برای رهایی از مشکلات می افتد. بنابراین می توان فلوکستین را به عنوان دارو به بیماران افسرده مبتلا به زخم معده تجویز نمود. سیتالوپرام: اوج غلظت پلاسمایی ۴ ساعت پس از تجویز رخ می دهد.

با داروساز خود درباره مصرف یک داروی مسکن صحبت کنید.

به عنوان مثال ، شنیدن اینکه انزال زودرس گاه به گاه طبیعی است و متوسط زمان از شروع رابطه تا انزال حدود پنج دقیقه است ، سبب ایجاد اطمینان خاطر می شود. دکتر رنجبر درباره جایگزین های فلوکستین می گوید: «برای هر مراجعی درمان مخصوصی در نظر گرفته می شود، به طوری که ممکن است به ازای یک میلیون فرد افسرده، یک میلیون هم دستور دارویی وجود داشته باشد. دکتر رنجبر درباره کاهش وزن با فلوکستین نیز توضیح می دهد: «یکی از عوارضی که برای فلوکستین در نظر گرفته می شود کاهش وزن است اما وقتی از عوارض یک دارو صحبت می شود ممکن است فقط در یک نفر رخ دهد و قرار نیست در همه کسانی که از دارو استفاده می کنند دیده شود. با داروساز خود درباره مصرف یک داروی مسکن صحبت کنید. هنگام مراجعه به پزشک و همچنین داروساز باید نام تمام دارویی که مصرف می کنید را به او بگویید. قبل از شروع مصرف کلردیازپوکساید و هر بار که دوباره تمدید مصرف میکنید، راهنمای دارویی را که توسط داروساز تهیه شده است بخوانید. علائم مصرف زیاد کلردیازپوکساید ممکن است شامل خشکی دهان، تاری دید، کمتر ادرار کردن، یبوست، خواب آلودگی شدید، گیجی، ضعف عضلانی یا از دست دادن هوشیاری باشد.

کپسول فلوکستین ۲۰

همچنین ممکن است انجام وسواسگونه و مکرر کارهای روزانه مانند شستن دستها، شمارش و بررسی کردن چیزها را که باعث اختلال در زندگی روزمره میشود کاهش دهد.فلوکستین میتواند علائم پیش از قاعدگی مانند زودرنجی، افزایش اشتها و افسردگی را کنترل کند. گزارش شده است که داروهای SSRI مانند فلوکستین، سرترا لاین و پاروکستین باعث ریزش مو در تعداد بسیار کمی از بیماران می شوند. قرص اکستازی از موادی به نام آمفتامینها ساخته میشود که آمفتامینها گروهی از مواد محرک مغزی هستند که دارای مصارف طبی بوده و تحت نظارت پزشک در مواردی چون افسردگیها ، اختلالات پرتحرکی مورد استفاده قرار میگیرند که اغلب برای ایجاد حالت سرخوشی توسط برخی افراد مورد سو مصرف قرار میگیرند. از سوی دیگر برخی افراد معتقدند مصرف فلوکستین باعث کاهش وزن آن ها شده که البته نیاز به تحقیقات کامل در این زمینه می باشد. پرسش شما در این مورد که آیا تنها با مطالعه کتاب میتوان به بهبودی رسید، سؤال سادهای نیست و به هر حال توصیه به درمان بدون ارزیابی دقیق تخصصی و طراحی پروتکل جامع و متناسب، مطلوب نیست. معمولا مصرف این دارو از 4 هفته بیشتر توصیه نمی شود.

از این ترکیب دارویی برای درمان افسردگی در مواقعی که حداقل دو داروی ضد افسردگی موثر نباشند استفاده می شود. یکی از رایجترین مواد مخدر که امروزه بسیاری از افراد با آن درگیر هستند شیشه است، اگر شما نیز به مصرف این ماده اعتیاد آور درگیر شدهاید و دنبال یک داروی موثر قوی برای خلاص شدن از شیشه هستید و پرسش برای ترک شیشه چه بخوریم؟ افراد سالمند نسبت به عوارض این دارو بخصوص خونریزی و طولانی شدن زمان QT حساس تر بوده و بیشتر از دیگران در معرض کمبود سدیم خون قرار دارند بخصوص در مواردی که از داروهای دیورتیک استفاده می کنند. گفته می شود که مصرف فلوکستین ممکن است سبب افزایش افکار و میل به خودکشی شود. اختلال عملکردی جنسی ناشی از فلوکستین از جمله کاهش میل جنسی، عدم توانایی ارگاسم یا ارضای جنسی، خشک شدن واژن در زمان تحریک جنسی، و اختلال عملکردی انزال از برخی از شایع ترین عوارض جانبی درمان با فلوکستین و سایر داروهای مهار کننده بازجذب سروتونین SSRI ها می باشند. روانپزشک برای سنجش تاثیر دارو در ابتدا ۱۰ میلی گرم را توصیه کرده و در صورتی که بیمار نیاز داشته باشد، دوز آن را زیاد میکند. پزشک ممکن است به شما و شریک جنسی شما استفاده از روشی به نام تکنیک مکث را توصیه کند.

با خوردن این دارو است.

کسی که فلوکستین مصرف می کند، ممکن است در ابتدای درمان به لحاظ فیزیکی و ذهنی تا حدی فعال شود، در این زمان ممکن است به فکر خودکشی بیفتد. همچنین برای تاثیر اولیه دارو باید بین ۱ تا ۲ هفته صبر کرده و حدود ۴ تا ۵ هفته طول می کشد که دارو اثرات کامل خود را نشان دهد. اگر روابط جنسی رضایت بخشی با شرکای دیگر داشته اید که در آن انزال زودرس به ندرت اتفاق می افتد یا اصلاً اتفاق نمی افتد، ممکن است مسائل بین فردی بین شما و شریک زندگی فعلی شما در ایجاد این مشکل نقش داشته باشد. وقتی فردی مراجعه می کند که افسردگی خفیف تا متوسط یا خلق و خوی پایین دارد موارد درمانی مختلفی را می توان در نظر گرفت. اما اگر زمان زیادی تا نوبت بعدی باقی نمانده از خوردن آن صرف نظر کرده و هرگز دوز یک نوبت را دو برابر نکنید. بنابراین نحوه مصرف فلوکستین با خوردن این دارو است. • مصرف فلوکستین در دوران بارداری: در دوران بارداری ، این دارو باید فقط در مواردی که به وضوح مورد نیاز است استفاده شود. خطر ابتلا به سندرم سروتونین / سمیت سروتونینی ممکن است بطور قابل توجهی افزایش یابد.

قرص فلوکستین ۲۰ برای چیست

این دو دارو سطوح سروتونین را درمغز افزایش می دهند که باعث تغییرات در خلق و خوی می شود. فلوکستین ممکن است باعث بروز اختلال طولانی شدن زمان QT شود که روی ریتم قلب اثر می گذارد و در برخی موارد نادر ممکن است به ضربان قلب سریع یا نامنظم کشنده یا علائم دیگر مانند سرگیجه شدید و خستگی شده و لازم است به اورژانس مراجعه شود. پایین بودن سطح پتاسیم یا منیزیم در خون نیز خطر ابتلا به اختلال طولانی شدن زمان QT را افزایش می دهد بخصوص اگر داروهای خاص مانند دیورتیک ها مصرف می کنید یا دچار تعریق شدید، اسهال یا استفراغ هستید. پروزاك نيز مانند بسياري ديگر از داروهاي مشابه، پس از مدتي مصرف تاثير خود را نشان خواهد داد و فرد نميتواند بلافاصله پس از مصرف، انتظار بهبود حالات خود را داشته باشد. اگر گهگاه مصرف یک دوز را فراموش کنید، جای نگرانی وجود ندارد.

روان پزشک براساس سابقه بیماری های قبلی، سابقه مصرف خانوادگی و شدت افسردگی دوز فلوکستین را مشخص میکند. سیتالوپرام و فلوکستین هر دو داروی ضد افسردگی هستند که برای درمان افسردگی و سایر اختلالات روان شناختی مورد استفاده قرار می گیرند. اگر مبتلا به مشکلات تنفسی و یا اختلالات کبد و کلیه هستید حتما این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. در بیماری هایی نظیر افسردگی، اختلالات اضطرابی و وسواس،سطح سروتونین در مغز کاهش می یابد و با اثر این داروها می توان تعادل بین عوامل شیمیایی مغز را برقرار کرد تا علائم این بیماری ها برطرف گردد. این دارو از پرتجویزترین داروهای مورد استفاده توسط متخصصین اعصاب و روان است، فلوکستین با داشتن خاصیت آرامشبخش بودن قوی به کمک افراد برای ایجاد نظم ذهنی منطقی میآید تا راحتتر عادتهای رفتاری را که به علت ایجاد الگوهای ذهنی اشتباه در مغز تشکیل شده است را بشکنند و دوباره به زندگی نرمال بازگردند. قرص فلوکستین به ترشح هورمون سروتونین در مغز افراد کمک میکند، با مصرف این دارو میتوانید از تشدید بسیاری از مشکلات روحی و رفتاری از جمله وسواس، حملات پانیک و حتی اعتیاد به شیشه جلوگیری کنید.

افراد سالمند ممکن است نسبت به عوارض جانبی این دارو حساسیت بیشتری داشته باشند، به ویژه خونریزی و QT طولانی. موادی به عنوان نشاط آور محسوب می شوند که فرد پس از مصرف آن سریعا احساس نشاط کند یا اعلام کند احساس خوبی دارد. در ذهن شما نیز پرسه میزند میتوانید از قرص فلوکستین به عنوان یک داروی کمکی فوق العاده برای ترک شیشه کمک بگیرید. از هر دو نوع قرص فلوکستین 10 و 20 برای ترک شیشه و دیگر موارد همچون ترک عادتهای وسواسی ذهنی استفاده میشود، قدرت فلوکستین 20 نسبته به فلوکستین 10 از قدرت دارویی بیشتری برخوردار است و مصرف آن حتما باید زیر نظر پزشک باشد. در مورد سایر داروهای ضد افسردگی دیگری که مصرف میکنید حتما قبل از تجویز به پزشک خود بگویید. دوز مصرف فلوکستین به وضعیت پزشکی، واکنش بدن و سن فرد بستگی دارد و لازم است دقیقا مطابق تجویز پزشک مصرف شود. 4- داروهای مهارکننده مونوآمین اکسیداز (MAOI) مثل ایسوکاربوکازید، لینزولید، متیلن آبی، مکلبباید، فنلزین، پروکاریسین، راازگالی، ترانیلسیپرومین به صورت همزمان بافلوکستین عوارض شدیدی دارد. برای مصرف داروهای MAOI بعد از فلوکستین لازم است حداقل 5 هفته منتظر بمانید. ممکن است لازم باشد تصمیم بگیرید که شیردهی را متوقف کنید یا مصرف این دارو را متوقف کنید.

ارتباط بین افکار خودکشی با مصرف کردن یا عدم مصرف داروی فلوکستین چگونه است؟ در بیماری هایی نظیر افسردگی،پرخوری عصبی و وسواس،سطح سروتونین در مغز کاهش می یابد و با اثر این داروها می توان تعادل بین عوامل شیمیایی مغز را برقرار کرد تا علائم این بیماری ها برطرف گردد. که البته این اثرات دو هفته پس از قطع دارو از بین خواهد رفت. نیمه عمر طولانی کپسول فلوکستین باعث می شود که این دارو بعد از قطع درمان به خصوص در مقایسه با ضدافسردگی های دارای نیمه عمر کوتاه تر کمتر باعث ایجاد سندرم قطع دارو شود. 3- قبل از مصرف، حساسیتهای دارویی خود را به پزشک اطلاع دهید. قبل از انجام هر گونه جراحی در مورد تمام داروهایی که در حال مصرف آنها هستید، داروهای با نسخه و بدون نسخه و مکمل ها و داروهای گیاهی، به پزشک یا دندانپزشک خود اطلاع دهید. تمرینات کف لگن(تمرینات کگل) می توانند به تقویت این عضلات کمک کنند.

و 5 میلیگرم الانزاپین، روزی یکبار است.

برای رسیدن به بهترین نتیجه، فقط روی عضلات کف لگن تمرکز کنید. در حقیقت این عوارض جانبی به عنوان هشدارهایی مطرح می شوند که باید نسبت به بروز آنها توجه داشت؛ وگرنه شاید هیچگاه بروز پیدا نکنند. دوز مصرف فلوکستین با توجه به وضعیت پزشکی و واکنش بدن به درمان تعیین می شود، برای کاهش عوارض جانبی معمولا پزشک از دوز پایین شروع کرده و به تدریج آن را افزایش خواهد داد. دوزاین دارو با توجه به شرایط متفاوت است. بهتر است به شکل تک دوز، صبح مصرف شود و در صورت نیاز به دوز اضافی در هنگام ظهر مصرف شود. دوز مناسب بزرگسالان عبارت از، 20 میلیگرم فلوکستین و 5 میلیگرم الانزاپین، روزی یکبار است. مقدار مصرف فلوکستین در کودک و نوجوان 10 میلیگرم در روز بوده و می توان تا 20 میلی گرم در روز به صورت افزایش با فاصله دوهفته ، افززایش داد . داروی فلوکستین نیز طبق بعضی از مقاله های علمی به نظر در اختلال اضطراب اجتماعی نیز موثر است. اما زاناکس (آلپرازولام) به طور موثر حملات اضطراب و هراس گاه به گاه یا کوتاه مدت را درمان می کند. به همین دلیل از طرف سازمان دارو و غذای آمریکا در بروشور داخل دارو این موضوع را به صورت هشدار مطرح کردهاند، پزشک هم در هنگام تجویز، این هشدار را به خانوادهها میدهد.

عوارض فلوکستین در دراز مدت

به همین دلیل از طرف سازمان دارو و غذای آمریکا در بروشور داخل دارو این موضوع را به صورت هشدار مطرح کرده اند، پزشک هم در هنگام تجویز، این هشدار را به خانواده ها می دهد. مصرف فلوکستین ممکن است باعث سرگیجه یا خواب آلودگی شود، بعد از مصرف این دارو از رانندگی کردن، کار با ماشین آلات سنگین و فعالیت هایی که نیاز به هوشیاری کامل دارند خودداری کنید. دکتر رنجبر معتقد است: «اگرچه فلوکستین یا همان پروزاک با مهار جذب سروتونین، باعث افزایش میزان این ماده در بدن می شود اما سبب عارضه ای به نام سندروم سروتونین نمی شود. مطالعه ای که نهایتا منجر به کشف داروی فلوکستین شد، در سال ۱۹۷۰ در Eli Lilly and Company با همکاری بریان مولوی و رابرت راتبون آغاز شد. داروی فلوکستین در سال ۱۹۷۲ توسط Eli Lilly and Company کشف و در سال ۱۹۸۶ وارد کاربرد دارویی شد. بسیاری از مردان مبتلا به انزال زودرس همچنین دارای مشکلات اضطرابی هستند – یا به طور خاص در مورد عملکرد جنسی یا مربوط به سایر مسائل دچار اضطراب هستند. این روش به عنوان تکنیک توقف شروع شناخته می شود.

ساعات مصرف قرص فلوکستین

فلوکستین ضد افسردگی است و متعلق به گروهی از داروهای شناخته شده به عنوان مهار کننده های بازجذب سروتونین انتخابی (SSRIs) است. این قرص معمولا به صورت 1 عدد در روز تجویز می شود. اگر پزشک برایتان فلوکستین تجویز کرده است، ملاحظات زیر را مدنظر داشته باشید. فلوکستین از جمله دارو ها ضد افسردگی امنی است که عوارض نسبتا محدودی دارد و فرد در صورتی در ابتدای درمان بتواند آن را عوارض احتمالی نظیر سردرد یا مشکلات گوارشی یا بیقراری ( که همگی موقت هستند ) را تحمل کند درمان به مدت طولانی هیچ مشکلی برای او ایجاد نمی کند و شما که این دارو را به مدت ۱۰ سال استفاده نموده اید می توانید تا سال های بدون نگرانی به مصرف آن ادامه دهید و مطمئن باشید این دارو به هیچ کدام از ارگان های بدن شما آسیب نمی رساند. فلوکستین یا پروزاک یکی از انواع این داروها است که توسط پزشکان برای کنترل علائم و درمان بیماری در مبتلایان به افسردگی به کار میرود.

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما