صعود ایران به جام جهانی

[ad_1]

فارو-تیم ملی فوتبال ایران امروز (پنجشنبه) در هفته هفتم مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی در ورزشگاه آزادی به مصاف عراق رفت. این بازی از ساعت 18 آغاز شد و با تک گل مهدی طارمی در دقیقه 48 با نتیجه یک بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

با این نتیجه ایران 19 امتیازی شد و با اختلاف دو امتیاز مقابل کره جنوبی در رده دوم و 10 امتیاز اختلاف مقابل امارات در رده سوم قرار گرفت (تا پایان بازی تیم ملی امارات با یک گل از سوریه پیش بود. قطر تصمیم گرفت تا جواز حضور در جام جهانی 2022 قطر.

این صعود سه بازی مانده به پایان آخرین مرحله مقدماتی جام جهانی انجام شد و به عنوان سریع ترین صعود ایران به جام جهانی انتخاب شد.

در این بازی که با حضور 10 هزار تماشاگر برگزار شد، بانوان نیز شاهد مبارزات ملی کشورمان بودند.


خلاصه بازی

تیم ایران متشکل از امیر عبدزاده، شجاع خلیل زاده، حسین کنعانی زادگان، امید نورافکن، ساج محرمی، سعید عزت الله (87 کمال کامیابی نیا) و هند امیری، علی قلی زاده، سامان کودوس (77 میلاد سرلخ) (علیرا 77) می باشد. ، آلمیرزا جابک (کمال کامیابی نیا). + 90 کریم انصاریفرد به میدان رفت.

قضاوت این بازی بر عهده کریستوفر جیمز از استرالیا بود. شجاع خلیل زاده از ایران، سعد عبدالامیر و بشار رسن از عراق در این دیدار کارت زرد گرفتند.

بازی با حملات تیم عراق آغاز شد و این تیم با پرس از زمین ایران سعی در رسیدن به دروازه عبدزاده داشت که در چند صحنه موفق شد اما پس از دقایقی سرخپوشان ایران نبض بازی را در دست گرفتند و اجازه ندادند. عراقی ها به حملات خود ادامه دهند.

تیم ایران که یک بار دروازه عراقی مهدی طارمی را در موقعیت آفساید باز کرده بود، در دقیقه 10 بازی با شوت دیدنی علیرضا جهابش، کاپیتان تیم ملی، تیرک دروازه عراق را به لرزه درآورد.

با این حال دو تیم تا دقیقه 20 بازی نزدیکی را به نمایش گذاشتند و توپ بین بازیکنان به جریان افتاد.

25 دقیقه؛ ایران تا آستانه باز شدن دروازه عراق پیش رفت و در فاصله کمی دو بار دروازه بان رقیب را آزار داد. در موقعیت اول ضربه علیرضا جهانبهش توسط دروازه بان حریف مهار شد اما در برگشت توپ مقابل مهاجم ایرانی افتاد که ضربه او باز هم توسط دروازه بان عراق مهار شد.

حملات ایران ادامه پیدا کرد و در دقیقه 29 فرصت دیگری در اختیار ایران قرار گرفت و حرکت جولی زاده در محوطه جریمه موقعیت خوبی را برای ایران به وجود آورد که ضربه جهابش توسط دروازه بان حریف مهار شد و مخرمه در موقعیت بیرونی توپ را اصابت کرد.

دقیقه 38: علیرضا جهانباش با دیدی عالی در جناح چپ علی گلی زاده را در اختیار گرفت و این بازیکن وارد زمین شد و با شوتی دیدنی دروازه حریف را نشانه رفت اما فهد طالب دروازه بان عراق با نمایشی عالی از آن بهره برد. یک توپ به بیرون فرستاده می شود.

نیمه دوم:

افتتاحیه نیمه دوم برعکس شروع بازی بود و شاگردان اسکوتیک همانهایی بودند که بازی را تهاجمی آغاز کردند و برای رسیدن به گل منتظر ماندند. در دقیقه 48 مهدی طارمی توپ را از میانه زمین گرفت و به سمت دروازه حریف پیش رفت و در بدو ورود به زمین دروازه بین دو بازیکن عراقی را باز کرد تا در نهایت دروازه طالب باز شود.

دقیقه 58: همکاری عالی مهدی طارمی با سامان کودوس موقعیت بسیار خوبی برای ایران ایجاد کرد تا گل دوم را به ثمر برساند اما توپ زمینی کودوس درست از کنار دروازه عبور کرد.

دقیقه 72: ایران برای سومین بار دروازه عراق را باز کرد اما برای دومین بار آفساید اعلام شد و تنها گل مهدی ترمی پذیرفته شد. در این لحظه علی گلی زاده وارد زمین شد و در آستانه ورود توپ به دروازه با دروازه بان حریف برخورد کرد، با وجود اینکه توپ وارد دروازه شد داور از بیرون زمین حکم داد.

دقیقه 73: اشتباه وحید امیری حریف را در موقعیت ضد حمله قرار داد و بازیکنان عراق وارد زمین شدند و در آستانه باز شدن دروازه ایران قرار گرفتند اما مدافعان ما اجازه ضربه نهایی را ندادند.

دقیقه 85: اشتباه شجاع خلیل زاده در بازیکن حریف، موقعیت خوبی را برای عراق در سمت چپ گسترش ایجاد کرد تا ضربه ایستگاهی را روی دروازه عبدازاده که در عراق هم کارساز نبود، ارسال کند.

[ad_2]

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما