زرین پلاس به عنوان زرین پال – ارائه دهنده خدمات کاربر نهایی زومیت معرفی شد


نشست خبری زرین پال امروز ۱۹ آبان ماه با معرفی «زرین پلاس» به عنوان بازوی کاربر محور، برگزار شد. زرین پلاس که در سال 1377 سرمایه گذاری خود را با نام “امتیاز” آغاز کرد، به مصرف کنندگان برای خرید محصولات در ازای دریافت خدمات اعتبار داد. ایده این بود که پس از استقبال مردم از اپلیکیشن و ایجاد علاقه برای گسترش خدمات و دسترسی به بخش آنلاین، سرمایه جذب شود. سرانجام «تخفیف» در اواخر دهه 99 توانست با زریناپال به توافق برسد و در اوایل دهه 1400 نام آن به زریناپلوس تغییر یابد.

پویا راجمند، مدیرعامل زرین پلاس می گوید پس از ادغام با زرین پال، سرویس «دریافت جوایز نقدی از فروشگاه های فیزیکی» به اپلیکیشن اضافه شد. علاوه بر این، این اپلیکیشن دارای فروشگاه هایی است و تاکنون 2000 فروشگاه در تهران به این پلتفرم کمک می کنند. وی افزود: پیش بینی می شود تعداد این فروشگاه ها در تهران به 10 هزار فروشگاه برسد و تا پایان سال فعالیت خارج از تهران آغاز می شود.

در واقع در زرین پلاس فرد از طریق پرداخت و یا سایر راه های کسب اعتبار اقدام به خرید می کند. به گفته مدیران زرین پلاس، این خریدها از فروشگاه هایی انجام می شود که مردم به طور منظم خرید می کنند یا تخفیف هایی دارند که تمایل آنها به خرید را افزایش می دهد. این خرید را می توان به صورت آنلاین و یا از طریق ابزار پرداخت Jarinapal در فروشگاه فیزیکی انجام داد. سپس با خرید افراد، درصدی از مبلغ خرید به آنها بازپرداخت می شود. در مرحله بعد بسته به همکاری بانک و فروشگاه ها می توان هزینه های خرید افراد را بعداً با اعتبار مورد انتظار تسویه کرد و یا وجه را به صورت نقد برداشت کرد. مدیرعامل زرین پلاس می گوید با این روش به میلیون ها نفر می توان وام های متعدد بدون بهره و کوتاه مدت حداکثر 5 میلیون تومان داد.

مصطفی امیریمدیرعامل زرین پال در توضیح علت روی آوردن به این سرویس می گوید:

اطلاعات درگاه پرداخت الکترونیکی نشان می دهد که در پایان هر ماه در روزهای 27 و 28 همزمان با پرداخت حقوق داریم. این روند تا روز 19 ماه معکوس و تا روز 27 ماه کاهش می یابد. ما پیش بینی می کنیم که این روند برای دستگاه های POS نیز یکسان باشد. بنابراین تصمیم گرفتیم که به او اعتبار بدهیم. این فروشندگان نیز فروش بیشتری خواهند داشت و چرخه ای که توضیح دادم متوقف نخواهد شد. در واقع اعتبار خرید در مدت زمان کوتاهی بازپرداخت می شود و به نفع همه طرفین خواهد بود.

زرین پال به مدیر عامل زومیت می گوید که این شرکت یک تجارت B2B است. این بدان معنی است که به کاربر نهایی سرویس نمی دهد و بنابراین کاربران نمی توانند آنها را تشخیص دهند. در نتیجه، انتظار می رود زارین پلاس خدمات مورد نیاز کاربر نهایی را به صورت روزانه و اساسی ارائه دهد. خدماتی مانند شارژ شارژ، پرداخت عوارض بزرگراه، پرداخت قبض، پرداخت کد QR و کارت به کارت.

او می گوید که زرین پلاس یک بازوی کاربر محور یا سمت کاربر زرین پال است. به گفته امیری، مهم ترین دلیل زارین پال برای سرمایه گذاری در اپلیکیشن فرنچایز رسیدن به مخاطب نهایی است. وی افزود: خط قرمز ما بخشی مستقیم از خدماتی است که به گیرندگان و شرکای خود ارائه می کنیم.

امیری از Zareenpal به عنوان دلیل مهم تغییر بازار خود و سرمایه گذاری در بازارهای دیگر به عنوان رقابت ناعادلانه بر سر سیستم های پرداخت و برنامه های پرداخت کشور یاد می کند که آنها را مجبور می کند تنها با نمادهای اعتماد الکترونیکی به مشاغل خدمات ارائه دهند. او می گوید:

تا به امروز 92000 تابلو امانت ارائه شده، 30000 تابلو منقضی شده و بیش از 60000 تابلو فعال است. بر اساس اعلام مرکز توسعه تجارت الکترونیک که نماد اعتماد است، زرین پال دارای 38000 درگاه پرداخت تجاری است. در مجموع 50000 کسب و کار از خدمات زرین پال استفاده می کنند و واضح است که تاثیر نهاد خصوصی مانند زرین پال در توسعه تجارت الکترونیک امروزه بیشتر از مرکز به اصطلاح توسعه تجارت الکترونیکی است.

امیری همچنین درباره پرونده جدید این شرکت و اقدام بانک مرکزی علیه وی تصریح کرد: این پرونده توسط قاضی رسیدگی و رای برائت جرین پال صادر شد و مجتمع زرین پال در حال بازسازی است.

پاسخ بگذارید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم