تزریق دو دوز از واکسن علیه سویه Omicron کافی نیست

[ad_1]

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تزریق دو دوز واکسن کرونا به ویژه در واکسن برکت و سینوفرم برای محافظت در برابر سویه Omicron کافی نیست.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد علوی روز سه شنبه در جلسه ستاد عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان اظهار داشت: تاکنون 380 هزار دوز واکسن کرونا به افراد واجد شرایط در خوزستان تزریق شده که از این تعداد دو میلیون و 356 هزار دوز دریافت شده است. .

وی گفت: تاکنون 81 درصد افراد بالای 12 سال خوزستان یک نوبت و 62 درصد از افراد دریافت کننده دوز نیر 2 واکسن کرونا دریافت کرده اند که حدود 20 درصد دیرتر از نوبت دوم است. تاکنون 79 درصد از افراد 12 تا 18 ساله خوزستان یک نوبت و 55 درصد دو نوبت واکسن دریافت کرده اند که 90 درصد جمعیت بالای 12 سال استان با تاخیر 24 درصدی مواجه شده اند. یک دوز از واکسن دریافت شده است و انتظار می رود که دوز را پوشش دهد. دومی خود را نیز تکمیل کنید.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: متأسفانه بعد از رنگ آبی خوزستان در مورد کرونا، عادی سازی در جامعه رواج پیدا کرده است که خطرناک است.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد بستری های عروق کرونر در خوزستان کاهش چشمگیری داشته است، افزود: دیروز تنها هفت تا هشت بیمارستان در شهرهای مجاور دانشگاه علوم پزشکی اهواز داشتیم و یک نفر بر اثر بیماری عروق کرونر در خوزستان فوت کرد.

علوی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون در خوزستان بهترین وضعیت را از نظر کنترل کرونا داریم، اما نمی‌توان این وضعیت را ثابت دانست، گفت: اخبار دریافتی حاکی از شیوع ویروس Omicron در جهان است و اکنون این ویروس به مرزهای شرقی و غربی رسیده است. این بیماری در ایران و برخی از مناطق ترکیه و سایر کشورهای همسایه گزارش شده است. متأسفانه برخی تصور می کنند که Omicron باعث بیماری خفیف می شود و به تدریج جایگزین دلتا می شود و بیماری پایان می یابد، اما این تصور اشتباه است.

وی افزود: قبلا می گفتند امیکرون ها نمی میرند اما دیروز شاهد اولین مرگ ناشی از این بیماری در آفریقا بودیم.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان شدت انتقال امیکرون را سه تا پنج برابر دلتا و میزان تولیدمثل آن دو تا سه برابر دلتا دانست. بر اساس تحقیقات، افرادی که یک نوبت از واکسن را دریافت کرده اند در مقابل Omicron مصون نیستند و کسانی که دو نوبت واکسن را دریافت کرده اند 30 درصد و کسانی که سه نوبت یا بیشتر از واکسن دریافت کرده اند بیش از 70 درصد هستند. بی خطر. .

وی با بیان اینکه پایبندی به بهداشت و درمان در خوزستان رو به کاهش است، گفت: اکنون میزان پایبندی به بهداشت و درمان در خوزستان به زیر 50 درصد رسیده است که بسیار خطرناک است.

علوی اجرای طرح کنترل هوشمند کرونا را عاملی کلیدی در کنترل کرونا دانست و افزود: امیدواریم این طرح فقط روی کاغذ نباشد و با دقت اجرا شود.

در حال حاضر بیش از 50 میلیون دوز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما